Dat valt allemaal wel mee Ernst ,...zo bijzonder is 't echt niet hoor
Je moet gewoon een beetje fantasie hebben om van troep , wat eigenlijk niet helemaal deugt , toch nog best wat leuks te kunnen maken
Een beetje handenarbeid ,... klooien met een soldeerboutje ,...( soms 'ns wat oprapen wat anderen weggooien ) en wat simpel rekenwerk op mavo-niveau doet de rest )
Hier nog een foto'tje en repliek om het laatste verhaal wat te verduidelijken :
Die extra Shottky diode brengt de ruststroom omhoog , maar zodanig grof , dat de boel i.i.g. geen vuurwerk gaat opleveren.
Daarna dient er een fijn-afstelling plaats te vinden om die ruststroom naar een niveau te brengen , waarbij die klote cross-over vervorming net niet meer hoorbaar is.
Een potmetertje met zo'n lage weerstands -waarde had ik niet voorhanden , dus na wat prikwerk mbv krokodillen-snoertjes en losse weerstandjes kwam ik uit op een ruststroom-waarde van rond de 35 mA , waarbij ik al spelende op m'n basgitaartje totaal geen cross-over-vervorming meer kon horen.
( ....tja ,...soms is de scope niet overal voldoende toereikend voor

)
Het foto'tje hieronder laat nog de parallel-schakeling zien van het instel-weerstandje over die diode en de daarbij gepaard gaande meting van het aantal mV over een emitter-weerstand van 0,24 Ohm , waarna de boel definitief weer in z'n behuizing/cabinet werd geplaatst.
De Carlsbro Cobra 90 klinkt daarna echt prachtig !
( het is bijna niet te geloven hoe hard -,... en hoe mooi laag dat ding nou gaat en klinkt met die Eminence Kappa C van 4 Ohm )