Aansluitvraagje head==>cab ||Reparateur gezocht||

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Aansluitvraagje head==>cab

Bericht door Rieno »

Eens, want ook in dat geval is het onmogelijk om per ongeluk een instrumentkabel te pakken bijvoorbeeld. Niet te moeilijk doen en als het je een keer uitkomt, binnenbrengen voor het inbouwen van een Speakon-aansluiting :) De nood is iig een stuk minder hoog nu.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
laagislaag
Berichten: 370
Lid geworden op: 28 jan 2011, 12:23

Aansluitvraagje head==>cab

Bericht door laagislaag »

Dat inderdaad maar !

Toch weer wat wijzer geworden, is ook wat waard!
Van der End (5), Hohner B2A V, Kawaii Sleekline (frestless, bestaat blijkbaar), Trace Elliot ftw, Contrabas, Macbook pro, Logic, en allerlei exotisch spul (Saz, Bendir, Harmonium, Quena, Sikus, Kaval, vandattum, fijn spul!)
Gebruikersavatar
HansK
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 jan 2012, 21:52

Aansluitvraagje head==>cab

Bericht door HansK »

Hier is de manual met het schema van de amp te vinden:
https://bmamps.com/Tech_sch.html
https://bmamps.com/Schematics/Trace_Elli ... Manual.pdf

Raar... volgens het schema heeft deze amp een jack aansluiting, de DI is een XLR.
Maar jij kunt natuurlijk een ander exemplaar cq. afwijkend/ander model hebben.
Edoch, altijd handing, met dit schema erbij is het een handig klusje om een speakon modificatie te maken.

Edit: Even spieken naar het schema van de AH-500X:
https://bmamps.com/Schematics/Trace_Elli ... Manual.pdf
Pagina 3, hier is een XLR op de uitgang toegepast;
Signaal op pin 2 en 3 (2 en 3 aan elkaar solderen) en de 0 op pin 1.

Lijkt me sterk dat TE een andere penbezetting gaat toepassen op andere modellen...
Gebruikersavatar
laagislaag
Berichten: 370
Lid geworden op: 28 jan 2011, 12:23

Aansluitvraagje head==>cab

Bericht door laagislaag »

Hey tof!

Ik zag dus dat mijn amp een jack en/of een xlr uit heeft. Het solid state gedeelte heeft idd een DI.
Wat je zegt lijkt me idd logisch: dat ze niet opeens diezelfde xml-outs anders zullen aansluiten.
Maar of ik nou echt wijs wordt uit t plaatje ? hmmmmm :)
Maar interessante info, zeker mocht ik alsnog besluit om modificaties te willen maken.


HansK schreef:Hier is de manual met het schema van de amp te vinden:
https://bmamps.com/Tech_sch.html
https://bmamps.com/Schematics/Trace_Elli ... Manual.pdf

Raar... volgens het schema heeft deze amp een jack aansluiting, de DI is een XLR.
Maar jij kunt natuurlijk een ander exemplaar cq. afwijkend/ander model hebben.
Edoch, altijd handing, met dit schema erbij is het een handig klusje om een speakon modificatie te maken.

Edit: Even spieken naar het schema van de AH-500X:
https://bmamps.com/Schematics/Trace_Elli ... Manual.pdf
Pagina 3, hier is een XLR op de uitgang toegepast;
Signaal op pin 2 en 3 (2 en 3 aan elkaar solderen) en de 0 op pin 1.

Lijkt me sterk dat TE een andere penbezetting gaat toepassen op andere modellen...
Van der End (5), Hohner B2A V, Kawaii Sleekline (frestless, bestaat blijkbaar), Trace Elliot ftw, Contrabas, Macbook pro, Logic, en allerlei exotisch spul (Saz, Bendir, Harmonium, Quena, Sikus, Kaval, vandattum, fijn spul!)
McDreads
Berichten: 263
Lid geworden op: 07 jan 2008, 01:25

Aansluitvraagje head==>cab

Bericht door McDreads »

Als je de xlr speaker uitgang niet gebruikt, zou ik hem toch vervangen door een speakon. Bij mij heeft een jonge overijverige stagehand ooit ongevraagd de mengtafel aangesloten op die xlr in de veronderstelling dat het een DI uitgang was. En de geluidsman klagen over een te hoge output......
Alembic Orion
Adamovic Eclipse
I'm not deaf, I'm just ignoring you!
Gebruikersavatar
laagislaag
Berichten: 370
Lid geworden op: 28 jan 2011, 12:23

Aansluitvraagje head==>cab

Bericht door laagislaag »

McDreads schreef:Als je de xlr speaker uitgang niet gebruikt, zou ik hem toch vervangen door een speakon. Bij mij heeft een jonge overijverige stagehand ooit ongevraagd de mengtafel aangesloten op die xlr in de veronderstelling dat het een DI uitgang was. En de geluidsman klagen over een te hoge output......
Ha mooi! Szja... je hebt ze dr bij .... :)

Maar ik denk niet dat ik mijnes ga ombouwen. Sowieso moet ik die ouwe trace cabs dan ook weer ombouwen, of dezelfde ingewikkelde (uhuh) snoeren maken. Ik wil niet perse een nieuwe cab in plaats van... maar erbij voor als t wat kleiner en handiger mag... als dat goed genoeg (en hard genoeg) klinkt... dan ga ik weer es overwegen...

Maar met die 1x15 en 4x10 trace cabs klinkt t heerlijk!
Van der End (5), Hohner B2A V, Kawaii Sleekline (frestless, bestaat blijkbaar), Trace Elliot ftw, Contrabas, Macbook pro, Logic, en allerlei exotisch spul (Saz, Bendir, Harmonium, Quena, Sikus, Kaval, vandattum, fijn spul!)
Gebruikersavatar
laagislaag
Berichten: 370
Lid geworden op: 28 jan 2011, 12:23

Aansluitvraagje head==>cab

Bericht door laagislaag »

Goed,

weer n paar dagen en een aantal kopjes koffie verder (waarvoor oa dank aan dhr Droombolus en Woodstock).

Nu dus n nieuwe speaker gekocht de 2x10 die Woordstock te koop had. Ik was zo braaf geweest om n kabeltje jack-speakon te regelen maar helaas.... no sound. Ook met t kabeltje van Woodstock (jack jack) geen geluid. Dus ik verdenk mijn versterker ervan dat de jack uitgang kapot is.

Nu zou het sowieso geen overbodige luxe zijn om mn ampje een apk te geven (buizen bekijken, bias elco's en meer van dat spul wat in zo'n versterker zit). Dus wil ik hem graag wegbrengen. Nou zou ik in t noorden wel iemand weten maar hier in Rotterdam eigenlijk niet. Is er een topic met een overzicht van alle versterker-fixers? Ik kon hem niet vinden.

Zo nee heeft iemand goeie / slechte ervaringen waar ik mijn voordeel mee kan doen?

Google vond o.m.
Tube amp care delft
Key music (weinig kans dat ik daar iets heen breng)
Amps Unlimited den Haag

Tips ?
Van der End (5), Hohner B2A V, Kawaii Sleekline (frestless, bestaat blijkbaar), Trace Elliot ftw, Contrabas, Macbook pro, Logic, en allerlei exotisch spul (Saz, Bendir, Harmonium, Quena, Sikus, Kaval, vandattum, fijn spul!)
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Aansluitvraagje head==>cab ||Reparateur gezocht||

Bericht door MR. LEE »

Breng 'm maar naar Frans , van Amps Unlimited in Den Haag.
Da's een vakman en een aardige vent.
Op zijn reparatie-tafel komt het allemaal best wel weer in orde :wink:

( ennuhhh,......doe 'm de groeten van Sjors )
Plaats reactie