Little Mark III of toch nie...? (800)

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
RaySting
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 okt 2014, 21:46

Little Mark III of toch nie...? (800)

Bericht door RaySting »

ik ben op zoek naar een toffe classe d-amp. Ik twijfel tussen veel merken. De ampeg pf800 is een kandidaat, gk ook en evt aguilar of de subway van mega boogie.... maar ik denk dat ik toch wil gaan voor de little mark iii 800..... heeft iemand ervaringen om te delen....de + en -?
'Women and rhythm-section first!' - Jaco Pastorius -
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 23049
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Little Mark III of toch nie...? (800)

Bericht door Angelo »

Ik heb een LMii, de voorloper van de iii. Eigenlijk niks over te klagen - doet wat ie moet doen, klinkt lekker door en doet t altijd. Enige puntje, maar dat ligt aan mij, is dat ik de VLE en VPF nooit gebruik. De LMiii heeft een in/uitschakelbare pre en post EQ die op de ii ontbreekt, daar zou je anderen naar moeten vragen, verder zijn ze vergelijkbaar..
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4353
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Little Mark III of toch nie...? (800)

Bericht door Unlord »

Er schijn een fundamenteel verschil te zitten tussen de gewone LM iii en de 800 watt versie. Ik weet echter niet precies wat. De LM ii(i) van 500w is een klassieker. Die van 800 weet ik niet. Grootste nadeel vind ik dat er geen mute knop op zit. Verder is ie toppie. Wel totaal anders dan de andere amps die je noemt. Je kunt blijven staren naar het uiterlijk en de specs van dit soort amps, maar uiteindelijk gaat het om het geluid: hoe klinkt ie met de bas en het cabinet dat jij gebruikt in de context waarin je speelt. Maar dat weet jij ook wel :mrgreen:
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11915
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Little Mark III of toch nie...? (800)

Bericht door dr. Bassvibes »

Angelo schreef:maar dat ligt aan mij, is dat ik de VLE en VPF nooit gebruik.
Die gebruik ik op mijn Markbass dus best wel vaak, werkt echt super. Van zichzelf hebben die Markbass versterkers een vrij prominent midden wat niet binnen elke stijl even lekker werkt, die twee filters maken het net iets meer 'vintage' en bassiger op de een of andere manier. In mijn beleving dan. :)
Gebruikersavatar
RaySting
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 okt 2014, 21:46

Little Mark III of toch nie...? (800)

Bericht door RaySting »

klopt dat het natuurlijk om de sound gaat en dat je dat moet proberen. ...maar ik ben toch wel erg benieuwd naar de ervaringen van anderen....betrouwbaarder dan de reviews op de betreffende websites..... of magazines....dat is toch wat neutraler..

ik ben van de funkachtige stijl en sound...dus bass en treble..en gebruik minder midd.... de bekende smile op de eq...
... dus de opmerking van de dr. dat is zeker iets waar ik op moet letten...
en ben erg benieuwd naar het verschil tussen de 500 en de 800....weer wat uit te zoeken...
zo probeer ik wat te downsizen...
aguilar is waarschijnlijk niet helemaal mijn kleur geluid net als gk....mesa (nog) wat te duur....dus markbass is een potentiële kandidaat. ...
'Women and rhythm-section first!' - Jaco Pastorius -
Gebruikersavatar
RaySting
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 okt 2014, 21:46

Little Mark III of toch nie...? (800)

Bericht door RaySting »

de ampeg pf-800 ook.....


eigenlijk zou je ze allebei een weekendje mee naar huis moeten kunnen nemen...
'Women and rhythm-section first!' - Jaco Pastorius -
Gebruikersavatar
Kaasknaap
Berichten: 1728
Lid geworden op: 24 jan 2010, 23:15

Little Mark III of toch nie...? (800)

Bericht door Kaasknaap »

Ik zou juist zeggen dat GK de lekkerste optie zou zijn voor funk en slap.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7209
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Little Mark III of toch nie...? (800)

Bericht door HNZ »

Kaasknaap schreef:Ik zou juist zeggen dat GK de lekkerste optie zou zijn voor funk en slap.
+1!

Bovendien heeft een GK amp een 'contour' knop, oftewel een midscoop. De smiley face die de TS gebruikt.
Gebruikersavatar
RaySting
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 okt 2014, 21:46

Little Mark III of toch nie...? (800)

Bericht door RaySting »

gk staat ook zeker in de top 3.... maar ik ben ook wel op zoek naar dat vintage randje... vandaar ampeg en markbass.... GK heeft ook zijn eigen signatuur qua sound... en ik vind m niet altijd even lekker.... maar jullie hebben gelijk....
het wordt testen tussen markbass, ampeg en GK...... en heel missschien Eich....want de puma heeft ook een tijdje op mijn GAS-lijstje gestaan....
'Women and rhythm-section first!' - Jaco Pastorius -
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11915
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Little Mark III of toch nie...? (800)

Bericht door dr. Bassvibes »

Ik denk dat jij echt naar een winkel moet die veel verschillende versterkers heeft staan... Gewoon alles op een rijtje zetten en uitproberen maar. :D
Gebruikersavatar
RaySting
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 okt 2014, 21:46

Little Mark III of toch nie...? (800)

Bericht door RaySting »

... dan zal het de mesa wel worden... erg veel gas .... maar toch weer een stukje duurder.... :facepalm:
'Women and rhythm-section first!' - Jaco Pastorius -
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 23049
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Little Mark III of toch nie...? (800)

Bericht door Angelo »

dr. Bassvibes schreef:
Angelo schreef:maar dat ligt aan mij, is dat ik de VLE en VPF nooit gebruik.
Die gebruik ik op mijn Markbass dus best wel vaak, werkt echt super. Van zichzelf hebben die Markbass versterkers een vrij prominent midden wat niet binnen elke stijl even lekker werkt, die twee filters maken het net iets meer 'vintage' en bassiger op de een of andere manier. In mijn beleving dan. :)
Vintage, dat zal het zijn. Ik maak nieuwe muziek, haha
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 23049
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Little Mark III of toch nie...? (800)

Bericht door Angelo »

RaySting schreef: en ben erg benieuwd naar het verschil tussen de 500 en de 800....weer wat uit te zoeken...
Daar had ik overheen gelezen, dacht dat je met 800 die Ampeg bedoelde en over allebei wat ervaringen wilde lezen ;)
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23334
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Little Mark III of toch nie...? (800)

Bericht door rich13 »

Smaken verschillen.... Ik kan echt niet overweg met Markbass. Veel te veel mid wat ik echt heel lelijk vindt. En dan hebben ze die leuke knoppen bedacht waar je het dan net geen lekker dik maar niet te vintage geluid mee krijgt. Ik wil heen mid, en wil niet als alternatief een zogenaamd vintage geluid. In de Starsound ruimte waar we pas oefenden stond er ook een, ik heb een waardeloze repetitie gehad, was alleen maar met mijn geluid bezig.

Ik ben zo blij met mijn Ashdown.....
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11915
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Little Mark III of toch nie...? (800)

Bericht door dr. Bassvibes »

Met Ashdown kan ik dan weer helemaal niks, haha. :)
Plaats reactie