Versterker Dubio

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
mhlvanhalen
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 jun 2013, 17:25

Versterker Dubio

Bericht door mhlvanhalen »

Hoi,
Ik ben nu aan het kijken voor een nieuwe bas versterker.
op het moment speel ik nog op een sansamp rbi direct naar een poweramp, maar ik ben nu meer pop en slap aan het spelen op de bas waardoor ik me nu door deze setup wel beperkt voel.
en zeker wanneer ik mijn bas passief schakel moet ik het volume van men poweramp flink opschroeven.
Maar nu is mijn oog gevallen op een Eden wt800 en een Carvin BX1600.
Uitproberen word een beetje moeilijk omdat deze amps beiden in het buitenland worden aangeboden die in mijn budget vallen.
ik heb op youtube gezocht en gekeken op het eerste gezicht lijken ze best veel op elkaar kwa opties,
alleen heeft de Carvin meer vermogen en nog een graphic eq en een class d poweramp
zijn er mensen hier die ervaring met 1 van de 2 amps heeft?
ik zelf speel meer een beetje metalcore/Deatcore maar wil ook meer rock en funk gaan spelen.



RobertG
Berichten: 166
Lid geworden op: 20 okt 2006, 18:32

Versterker Dubio

Bericht door RobertG »

Ik heb de Wt800 gehad. Degelijke versterker met een goede sound. Vermogen was nét voldoende in een erg luide band. Dat wil zeggen: clipping lampjes van de power amp (nee, niet van de preamp ;-)) zag ik soms flikkeren tijdens het spelen. Daarom ben ik toen overgestapt naar een WT1205... Niet voor niks hetzelfde merk dus. Want die WT800 was verder echt prima. Dus als het niet "stupid loud" moet is deze echt wel aan te bevelen.
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6227
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Versterker Dubio

Bericht door AmericanIdiot »

Ik heb meermaals over een WT800 gespeeld en het is een zeer fijne versterker met een mooi warm geluid. Het is dat ik toen een V-Type preamp op de kop kon tikken zodat ik op mijn huidige set ben uitgekomen anders had ik een WT800 gekocht. Let wel op de verschillende A, B en C uitvoeringen, ik zou voor de C gaan. Die kan in elk geval 880W aan 8 Ohm en 1100W aan 4 Ohm leveren (beide in bridged mode). Ik heb daar nog nooit te weinig aan gehad en dat met een behoorlijk luide rock-band.

Hier nog wat info over de types: https://www.edenampsforum.com/index.php?topic=13541.0

@RobertG misschien had jij een A type?
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
mhlvanhalen
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 jun 2013, 17:25

Versterker Dubio

Bericht door mhlvanhalen »

Nu zijn ook nog de engl bass amp's in beeld gekomen.
ik vind de drive channel van de rackhead onwijs lkkr klinken en dan heb je ook nog de optie om op een ander kanaal te gaan spelen ook
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Versterker Dubio

Bericht door Rieno »

Dan heb je nu 2 van de 3 versterkers uitgekozen die enorm onbekend zijn :P

Ergens denk ik, gezien de bekendheid van de merken, dat ze alledrie prima zijn en het op persoonlijke voorkeur aankomt. Daarbij zijn die klasse-D apparaten toch allemaal hetzelfde qua eindtrap (er zijn maar een paar goede op de markt).
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
mhlvanhalen
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 jun 2013, 17:25

Versterker Dubio

Bericht door mhlvanhalen »

Rieno schreef:Dan heb je nu 2 van de 3 versterkers uitgekozen die enorm onbekend zijn :P

Ergens denk ik, gezien de bekendheid van de merken, dat ze alledrie prima zijn en het op persoonlijke voorkeur aankomt. Daarbij zijn die klasse-D apparaten toch allemaal hetzelfde qua eindtrap (er zijn maar een paar goede op de markt).
Zoiets dacht ik ook al rieno :P
Toch als ik op talkbass kijk word de carvin wel hoog geprezen. De edens ook wel heel erg, alleen heb veel verhalen gelezen dat er nog wel is problemen zijn met de wt800 die nieuw gekocht zijn anno 2012/2013
Die ik heb gezien is 2dehands via bassdirect en is van 2014 zeggen ze. De carvin die ik heb gezien is een showroom model en de engl is gewoon nieuw uit de doos.
Alleen ik hou wel van drive in men geluid ik heb nu een rbi en een b7k maar als ik voor de engl zou gaan dan gaat de rbi de deur uit.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Versterker Dubio

Bericht door deevit »

Er is zo vreselijk veel te krijgen, nieuw en gebruikt... Waarom zoek je het zo ver van huis en dan ook nog eens met onbekende versterkers?
Ik zou zeggen, loop eens een Bass Matters of Bass Connection binnen en ga wat dingen beluisteren.
RobertG
Berichten: 166
Lid geworden op: 20 okt 2006, 18:32

Versterker Dubio

Bericht door RobertG »

AmericanIdiot schreef:
@RobertG misschien had jij een A type?
Moest het even terugzoeken, maar: ja, klopt. Misschien dat de C-versies op dat punt nog wat beter zijn.
mhlvanhalen
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 jun 2013, 17:25

Versterker Dubio

Bericht door mhlvanhalen »

Ik heb nu de Engl E1060 bass rackhead besteld en zal hem morgen of vrijdag ontvangen :D
Ik ben altijd al fan geweest van de de gitaar amps en hoop ik deze er ook bij kan voegen
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Versterker Dubio

Bericht door Bolobass »

Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen!
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Plaats reactie