Ibanez Soundwave 65 VS Gallien Krueger Backline 110

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Ibanez Soundwave 65 VS Gallien Krueger Backline 110

Bericht door Archibald »

Mijn Peavey Basic 60 heeft weer kuren, en ik zoek een andere combo'tje om thuis te oefenen.
Eerst wou ik voor een GK MB210 of 212 gaan, om die dan ook te gebruiken in bandsetting, maar de kans dat die bandsetting er nog komt is erg klein, dus for now zoek ik enkel een amp om thuis te spelen.

Zoals gewoonlijk wat tweedehands aan het kijken, en deze twee kwamen meteen aan bod, voor ongeveer dezelfde prijs.
Ik heb al wat zitten googlen, en hier op het forum (en het forum over het kanaal) gezocht, maar erg veel kan ik er niet over vinden.

Iemand ervaring met één van deze amps? Die GK ga ik waarschijnlijk zondag gaan testen, maar het is een eindje rijden en als die het dan niet waard blijkt te zijn...
For what it's worth: de bassen die erover versterkt zullen worden zijn oa een Musicman Stingray, een Ibbi Musician en een Matsu met ongelofelijk hoge output :)
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Ibanez Soundwave 65 VS Gallien Krueger Backline 110

Bericht door padawatje »

Ik heb die GK Backline 110 gehad. Prima combootje voor thuis en klonk heel "helder" en "direct". Ik heb hem weggedaan omdat hij te weinig volume produceerde voor repetities en ik de centen nodig had om wat zwaarders aan te kopen.

Is het toevallig deze ? https://www.2dehands.be/muziek/muziekins ... 08342.html
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Ibanez Soundwave 65 VS Gallien Krueger Backline 110

Bericht door Archibald »

padawatje schreef:Ik heb die GK Backline 110 gehad. Prima combootje voor thuis en klonk heel "helder" en "direct". Ik heb hem weggedaan omdat hij te weinig volume produceerde voor repetities en ik de centen nodig had om wat zwaarders aan te kopen.

Is het toevallig deze ? https://www.2dehands.be/muziek/muziekins ... 08342.html
Hey Jeroen, bedankt voor je reactie!
Het is inderdaad die combo :)
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Ibanez Soundwave 65 VS Gallien Krueger Backline 110

Bericht door padawatje »

Bizar. ik ben er bijna zeker van dat het dezelfde bassist is waar ik ooit mijn exemplaar van gekocht heb. Dat was nogal een GK fan. Dat wil zeggen dat hij er nadien zelf weer eentje gekocht heeft en nu weer verkoopt.
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Ibanez Soundwave 65 VS Gallien Krueger Backline 110

Bericht door Archibald »

Dat zou idd vreemd zijn.
Toch een apart volkje, die bassisten!
Gebruikersavatar
Chino
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 nov 2008, 13:19

Ibanez Soundwave 65 VS Gallien Krueger Backline 110

Bericht door Chino »

Ik heb vroeger jaren zo'n Ibanez Soundwave 65 gehad. De eerste serie. Prachtig geluid! Beetje buizen achtig. Warm, in verhouding tot meer modern/hifi was die wat meer vintage. maar te weinig voor op t podium. En ik had toen geen geld voor meerdere versterkers. Vind het soms nog jammer dat ik de combo weg heb gedaan. Wel relatief zwaar.
Ik speelde er een korte tijd over met mijn Squier met enorme output en dat ging prima.
Gibson LP Junior Tribute DC bass - Epiphone Rivoli ‘97 - Contrabas - Orange AD200B - Ampeg Heritage 810E

Bands:
Them Dirty Dimes
Jonathan Rhodes
Gebruikersavatar
Bart met de Bass
Berichten: 246
Lid geworden op: 04 okt 2009, 20:40

Ibanez Soundwave 65 VS Gallien Krueger Backline 110

Bericht door Bart met de Bass »

Ik heb zelf een ibanez soundwave 35 op mijn studentenkamer staan. Op zich geen verkeerde versterker, ik vind alleen altijd het middengebied wat moeilijk controleerbaar, ligt misschien aan de frequentie waarop de Mid-regelaar werkt. Verder klinkt het laag nooit echt lekker in mijn oren, maar dat kan heel erg goed aan de enkele 10"speaker liggen, waar de SW65 een 12"er heeft. Kan dus goed zijn dat die daar minder last van heeft. Daarnaast hangt het er ook vanaf wat je doel is met de versterker. Voor een studentenkamer vind ik het eigenlijk wel ideaal dat er niet teveel laag uit komt, maar ik zou er de repetitieruimte denk ik weer niet vrolijk van worden.
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2342
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Bericht door MaartenV »

Hier ook een Ibanez SW65, 12" speaker met een aparte tweeter. Ik vind hem behoorlijk transparant en levendig, mede dankzij de tweeter. Die geeft echt wel wat 'sprankel'.

Naast een enthousiaste drummer zal hij niet overeind blijven, vermoed ik.
Het is makkelijker als je denkt.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7185
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Ibanez Soundwave 65 VS Gallien Krueger Backline 110

Bericht door HNZ »

Om er achter te komen hoe beiden klinken en zich tot elkaar verhouden is het natuurlijk zaak om ze beiden zelf te gaan proberen. Maar één dingetje: Die GK heeft een aansluiting voor een externe speaker. Daarmee kan je met bv een 2x10" je volume en dus de inzetbaarheid van je combo aanzienlijk vergroten.
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2342
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Ibanez Soundwave 65 VS Gallien Krueger Backline 110

Bericht door MaartenV »

Heeft die Ibanez ook, 4 Ohm of meer. Geen idee hoe dat klinkt, maar goed punt.
Het is makkelijker als je denkt.
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Ibanez Soundwave 65 VS Gallien Krueger Backline 110

Bericht door Archibald »

Bedankt voor de reacties iedereen!
Sowieso is het de bedoeling om deze enkel binnenshuis te gebruiken, dus met enthousiaste drummers hoef ik gelukkig geen rekening te houden :mrgreen:

Het is de GK Backline 110 geworden!
Gisterenvoormiddag met mevrouw Archibald (zij heeft een auto) naar het verre West-Vlaanderen getuft om deze te testen.
Ik had mijn Stingray mee om te testen, en ik was vrij snel overtuigd. Enkel de contour-knop (stond ingedrukt toen ik de versterker testte) kon me echt niet bekoren, hiermee worden de mids ge-cut, geen idee waarom je dat zou willen... Maar goed, smaken en kleuren he :)

Eerste indrukken:
Thuis nog wat verder getest (met verschillende bassen), de combo ziet er degelijk en leuk uit, en voelt degelijk aan.
De amp lijkt me best veelzijdig, een klein beetje tweaken aan de EQ resulteert al in een ander geluid, ik moet mijn "sweet spot" nog wat zoeken, meestal laat ik eens ik die gevonden heb zo goed als altijd daar op staan. Allesinds al standaard een zeer bruikbaar geluid, zelf de Ukulele bass klinkt erg lekker over deze amp! Ook heb ik opgemerkt (zie openingspost) dat de output van mijn (passieve) Vantage VP710B een véél hoger is dan mijn (uiteraard actieve) Stingray, bij mijn vorige versterker viel het verschil niet zo hard op :)
Ook zit er een distortion kanaal in, best leuk voor "erbij", maar dit zal geloof ik zo goed als nooit gebruikt worden.

Dus tot nu toe (mijn gedacht kan soms rap veranderen) ben ik er blij mee! Voor de prijs echt een leuke versterker :)
Tuurlijk wil het toeval dat plots mijn peavey Basic 60 het wel weer doet, geen idee wat ik daarmee ga aanvangen :roll:
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Ibanez Soundwave 65 VS Gallien Krueger Backline 110

Bericht door padawatje »

Archibald schreef: Tuurlijk wil het toeval dat plots mijn peavey Basic 60 het wel weer doet, geen idee wat ik daarmee ga aanvangen :roll:
Hehe. Veel plezier met de GK toch. Weet je toevallig het verhaal achter dit exemplaar ?
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7185
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Ibanez Soundwave 65 VS Gallien Krueger Backline 110

Bericht door HNZ »

MaartenV schreef:Heeft die Ibanez ook, 4 Ohm of meer. Geen idee hoe dat klinkt, maar goed punt.
Da's toch iets anders, de SW65 (oud model) heeft één 4 ohm speaker uitgang. Daar kan je de interne speaker op aansluiten of één (of twee doorgeluste 8 ohm) externe speaker(s).
De GK heeft een extra speaker uitgang.
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Ibanez Soundwave 65 VS Gallien Krueger Backline 110

Bericht door Archibald »

padawatje schreef:
Archibald schreef: Tuurlijk wil het toeval dat plots mijn peavey Basic 60 het wel weer doet, geen idee wat ik daarmee ga aanvangen :roll:
Hehe. Veel plezier met de GK toch. Weet je toevallig het verhaal achter dit exemplaar ?
Ik heb gevraagd waarom hij deze verkocht, hij zei omdat hij deze niet meer gebruikt en meer gitaar dan bas speelt, hij had ook nog een ashdown ABM head staan :)

Ondertussen nog wat verder kunnen testen, de GK klinkt echt lekker icm de Stingray :) toch wel een fantastische bas eigenlijk!
Plaats reactie