Fender super twin reverb voor bas?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
McDreads
Berichten: 263
Lid geworden op: 07 jan 2008, 01:25

Fender super twin reverb voor bas?

Bericht door McDreads »

Heeft hier iemand op het forum ervaring met de supertwin voor bas? Ik heb er een gevonden (en gekocht) op marktplaats voor weinig. Op papier ziet het er goed uit (zelfde opbouw van het schema, zelfde pt en ot) als de studiobass, vandaar dat ik 'm 'blind' gekocht heb. Maar wie heeft er daadwerkelijk ervaring mee, heb je waardes in de toonregelingen veranderd of andere zaken, behalve dan er natuurlijk een losse head van maken?
Alembic Orion
Adamovic Eclipse
I'm not deaf, I'm just ignoring you!
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Fender super twin reverb voor bas?

Bericht door we tigers »

Die Twin reverb is in grote lijnen identiek aan de PA en Bassman
Het verschil zit hem in de tonestacks, maar die zijn te modden.
Ik heb zelf een PA135.
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Fender super twin reverb voor bas?

Bericht door Bernardduur »

Yep!

De SuperTwin lijkt erg op de studiobass (ultra lineair, 6 uitgangspitten, etc)

De grootste verschillen zitten in de tonestack en de parametrische eq
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Fender super twin reverb voor bas?

Bericht door MR. LEE »

McDreads schreef:Heeft hier iemand op het forum ervaring met de supertwin voor bas? Ik heb er een gevonden (en gekocht) op marktplaats voor weinig. Op papier ziet het er goed uit (zelfde opbouw van het schema, zelfde pt en ot) als de studiobass, vandaar dat ik 'm 'blind' gekocht heb. Maar wie heeft er daadwerkelijk ervaring mee, heb je waardes in de toonregelingen veranderd of andere zaken, behalve dan er natuurlijk een losse head van maken?
Nou , da's toevallig ,...'t zelfde idee kwam ook in me op ,....maar ik vond 't zonde om 'm te slopen .
Ik heb 'm daarvoor "links" laten liggen op 2ehands.nl.
Bovendien heb ik hier al te veel troep ,...vandaag of morgen loop ik de kans om vermoord te worden door me meissie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Dit ding is altijd onder-gewaardeerd geweest door gitaristen vanwege z'n monsterlijke gewicht waardoor er nooit zo veel belangstelling voor is geweest als een gewone twin-reverb.
Je kunt er best wel ,zo die is , een bastop van maken. :jaaaaa:
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Fender super twin reverb voor bas?

Bericht door we tigers »

Vandaag mijn PA135 aangesloten aan een kabinet en die klonk zo zonder enige mods al echt bizar smakelijk! :jam:
Kan me voorstellen dat dat met die twin reverb ook goed uit kan pakken.
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Fender super twin reverb voor bas?

Bericht door MR. LEE »

Tuuuuuurlijk gaat dat goed,....een gewone twin-reverb aangesloten op een bass-cabinet geeft ook een pracht-geluid met je basgitaartje :D
Ik ken ook een gitarist die over een PA-135 speelt,...het gaat en kan allemaal .
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Fender super twin reverb voor bas?

Bericht door Muziekschuur »

Ik heb een redkob twin in een 'head enclosure'. De amp doet bas als een malle. En de D.I. op deze amp is ideaal met bas. Er is niks mis mee om een aparte behuizing te kopen als top en het chassis over te zetten. Terugplaatsen van het chassis is een 2 minuten job.

Ik ga ervanuit dat je niks hoeft te wijzigen aan de amp.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Plaats reactie