Peavey TNT 160

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dragon
Berichten: 165
Lid geworden op: 06 jun 2004, 21:51

Peavey TNT 160

Bericht door Dragon »

Ik heb al ongeveer 8 jaar een peavey tnt 160 bascombo met een 15 inch black widow speaker. Ik heb een klachtje waar tot nog toe niemand een antwoord op had. Soms, niet vaak maar toch hinderlijk, wilt ie nie aangaan.. Stekker in het stopcontact gedaan, bas ingeplugd, versterker aan, gain open.....en dan niks..... Dan moet ik de postgain voluit open zetten, dan langzaam de pregain opendraaien terwijl ik een snaar aansla. Gevolg is dan dat ie "aanknalt", kinderen buren en vrouw zijn hier niet echt blij mee natuurlijk. Dit probleem is eigenlijk zo lang ik me kan herinneren. Soms gaat het een maand goed, dan weer maar een week. Maar als ie aanstaat, doet ie het perfect.
Heeft iemand anders dit al eens meegemaakt, is er een oplossing voor? Ikzelf heb em al helemaal uit elkaar gehad, schoongemaakt, gecontroleerd e.d., maar niks kunnen vinden.
Is gewoon hinderlijk!
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Re: Peavey TNT 160

Bericht door RobertoEDB605 »

Dragon schreef:Ik heb al ongeveer 8 jaar een peavey tnt 160 bascombo met een 15 inch black widow speaker. Ik heb een klachtje waar tot nog toe niemand een antwoord op had. Soms, niet vaak maar toch hinderlijk, wilt ie nie aangaan.. Stekker in het stopcontact gedaan, bas ingeplugd, versterker aan, gain open.....en dan niks..... Dan moet ik de postgain voluit open zetten, dan langzaam de pregain opendraaien terwijl ik een snaar aansla. Gevolg is dan dat ie "aanknalt", kinderen buren en vrouw zijn hier niet echt blij mee natuurlijk. Dit probleem is eigenlijk zo lang ik me kan herinneren. Soms gaat het een maand goed, dan weer maar een week. Maar als ie aanstaat, doet ie het perfect.
Heeft iemand anders dit al eens meegemaakt, is er een oplossing voor? Ikzelf heb em al helemaal uit elkaar gehad, schoongemaakt, gecontroleerd e.d., maar niks kunnen vinden.
Is gewoon hinderlijk!
ik zou zeggen: alle transistors, capaciteiten en relais' vervangen... maar of dat het nog waard is....
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Yvette
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jul 2004, 10:56

Bericht door Yvette »

Hoi,

Ik heb er ook een en bij mij blijft de in/uitgang van de effect loop vaak hangen. Ik krijg dan pas geluid als ik er tegen sla. Ik heb er nu permanent een kort snoertje tussen gezet, gewoon uit en direct weer in.
Bij mij helpt dat, maar jou probleem klinkt anders, maar je zou het kunnen proberen.
Verder is het een geweldige versterker.

Yvette
Gebruikersavatar
Dragon
Berichten: 165
Lid geworden op: 06 jun 2004, 21:51

Bericht door Dragon »

Eeeeejj, krijg nou wat....
de eerste keer dat ik iemand tegenkom die ook zo'n versterker heeft.
Het is een goede versterker, veel mogelijkheden, kan hard. Het grootse nadeel is zijn gewicht! Standaard zaten er geen wieltjes onder, die heb ik dus maar snel er op gezet..
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn probleem al een hele poos niet meer heb gehad, maar krijgt ie het weer dan zal ik zeker jouw tip eens proberen. Groetjes!
Fender bassen, Precision en Aerodyne
Shure GLXD draadloos systeem
Shure P3TRA PSM 300 in ear systeem
Rotosound en D'Addario snaren
Monster kabels
Line 6 Helix LT
Plaats reactie