Advies gevraagd: Eden WT 600 Road Runner

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vinnideman
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 jul 2007, 11:16

Advies gevraagd: Eden WT 600 Road Runner

Bericht door vinnideman »

Hallo allemaal,

Ik speel een aantal jaar op een Eden WT 300, 300W/4 ohm. Met mn 2 stuks 8 Ohm speakers prima dus.
Nu ik sinds kort een WT 600 heb, ziet de wereld er iets anders uit qua speakers.
De amp levert in de Bi-amp mode 2x 300W per kant 4 Ohm, en 1x 600W in de Bridge-mode. (1 speaker aansluiting van 8 Ohm)

De 2 speaker uitgangen vragen 4 Ohm speakers, om het volle vermogen te kunnen leveren.
Nu met mn 8 Ohm speakers zou er iets meer dan de helft overblijven als ik ze aansluit op de Bi-amp mode.
Nu hebben mn bestaande 8 Ohm cabs 1x15 en 2x10 niet voldoende belastbaarheid om 1 van die twee op de Bridge-mode aan te sluiten en als stand alone te fungeren.

Aangezien we toch altijd toegeven aan het GAS gevoel en mezelf hier ook niet van wil onthouden, heb ik 2 keuzes voor mezelf bedacht :mrgreen:

- 2 stuks 4 Ohm cabs aanschaffen, bv 2x10 en een 1x12
of
- 1 8 Ohm Cab aanschaffen met een hogere belastbaarheid. Een stand Alone dus. 2x12 of een 4x10.

Wat zouden jullie doen of adviseren? Thx!
Bassen:

De Gier Bebop 5
Voxhumana mahony jazz bass

Eden WT 600
Kustom Groove 1x15
Line 6 G55 Wireless
Sennheiser EW300
1964 Ears Quads
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Advies gevraagd: Eden WT 600 Road Runner

Bericht door MR. LEE »

Ik zou 2 kasten van 2 X 12" , 8 Ohm kiezen , je versterker levert dan mogelijk al 200 W per kant.
Die twee boxen tesamen zijn dan 4 Ohm, en kun je altijd weer inzetten aan een (eventuele) andere (volgende) versterker.

( en gebruik bij deze amp in bridge-mode zou ik dan maar effe vergeten )

....meer universeler kan 't volgens mij niet ...
Plaats reactie