Glockenlang 210 cab (winkel vs nieuw)

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Toefes
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2009, 17:00

Glockenlang 210 cab (winkel vs nieuw)

Bericht door Toefes »

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe (draagbare) cab voor onder mijn Orange AD200b. Voorheen had ik de OBC115, klonk super, maar veel te lomp/zwaar!
Ik heb bij Musicstore (Keulen) wat cabs getest en kwam uit bij een Glockenlang 2x10'' die super klonk met de AD200b. (tweeter uit)

Ik heb daarna de aankoop gedaan maar eenmaal thuis klinkt de cab totaal anders dan die uit de winkel. Ik heb gelezen dat dit kan liggen aan het feit dat de speakers nog geen uren hebben gemaakt en dat ze nog wat stijf kunnen zijn. Dus ik ben nu al 2 dagen urenlang muziek (bassig) doorheen aan't laten spelen, afwisseld met sinustonen sweeps van 40-60Hz. Ik merk echter nog geen verschil in geluid. Wat kan dit zijn?

De ruimte waar ik in zit is een studioruimte, dus die klinkt vrij droog, wat positief is. :P

Edit: deze dus: https://www.thomann.de/nl/glockenklang_duo_8_ohm.htm
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7647
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Glockenlang 210 cab (winkel vs nieuw)

Bericht door MR. LEE »

-Wat zijn ongeveer de afmetingen van die studio-ruimte ?
-Is dit een zgn "harde" ruimte ( beton bijv ) ?
-Staat de box op de vloer , of een stukje van de vloer af ?

....akoustiek en luidsprekers = lastige materie :|
Gebruikersavatar
Toefes
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2009, 17:00

Glockenlang 210 cab (winkel vs nieuw)

Bericht door Toefes »

MR. LEE schreef:-Wat zijn ongeveer de afmetingen van die studio-ruimte ?
-Is dit een zgn "harde" ruimte ( beton bijv ) ?
-Staat de box op de vloer , of een stukje van de vloer af ?

....akoustiek en luidsprekers = lastige materie :|
De cab staat op een plank waar geluidsisolatie is op gemonteerd. (Heb hem ook al op de vloerbedekking geprobeerd, zelfde resultaat)
De studio is vrij groot/hoog, ik denk 8x7x2,5

Ik vind het gewoon vreemd dat de cab als dag en nacht klinkt met die uit de winkel..
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7647
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Glockenlang 210 cab (winkel vs nieuw)

Bericht door MR. LEE »

Vreemd , ....in die ruimte zou 't toch al redelijk laag moeten kunnen gaan,
maar twee x 10 inch is natuurlijk ook niet echt een "pomper" te noemen.

Ik hoop voor je, dat 'r in jouw box dezelfde speakers zitten als in 't demonstratie-model.

(klinkt in 1e instantie een beetje erg ver gezocht, maar ik heb dit zelf 2 X bij de hand gehad met aankopen,
t.w: bij DELTA-p.a. boxen en bij Peavey-p.a. boxen.
De Delta boxen liet ik ter plekke openen , zodat ik de juiste uitvoering kon mee-nemen.
De Peavey-boxen ,.....daar ging ik dus mee de teil in :D )

Ik stond thuis gekomen al heel snel voor een raadsel met die boxen !
In de winkel werd er gedemonstreerd met een eerder type speakers , en die klonken echt prachtig.
Ik kreeg echter andere mee , want die boxen in de testopstelling aldaar bleven staan.
Toen ik thuis gekomen alles opstelde, was er amper "laag" in het geluidsbeeld te bekennen. :(
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Glockenlang 210 cab (winkel vs nieuw)

Bericht door blablas »

Het inspelen van speakers kost ten minste 100 tot 120 uur na een uur of 50 ga je verschil horen en stukje bij beetje zullen ze steeds beter gaan klinken.

---disclosure---
Dit is mijn ervaring met HiFi speakers, maar ik verwacht dat het met dit soort speakers niet veel anders zal zijn. Het is de rand waar de conus mee aan het frame vast zit die flexibeler moet worden door te bewegen.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7647
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Glockenlang 210 cab (winkel vs nieuw)

Bericht door MR. LEE »

Dat gaat je geen merkbaar verschil opleveren :(
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 437
Lid geworden op: 05 jul 2006, 22:17

Glockenlang 210 cab (winkel vs nieuw)

Bericht door Rob66 »

MR. LEE schreef:Dat gaat je geen merkbaar verschil opleveren :(
Denk het ook niet. Mijn bevinding is dat je installatie op verschillende locaties steeds weer anders klinkt, kroeg a klinkt weer anders dan kroeg b en podium zus weer anders dan podium zo. vooral met cabs met poorten achterin. Al weer tijdje met gesloten cabs en dat bevalt het best. Deze klinken meestal wel herkenbaar :lol:
Fender American DeLuxe V Jazz bas
Pearl Jazz bas
Contrabas
Harley Benton PJ-75 OW Vin­tage Series bass
Markbass CMD 121p combo
Markbass LM tube
2 x Ampeg SVT210av
Zoom MS-60b
Roland Micro Cube RX
Fender FXA2 in-ear monitor
Shure PSM300 wireless
Yorin
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 mei 2015, 22:07

Glockenlang 210 cab (winkel vs nieuw)

Bericht door Yorin »

Toefes schreef:Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe (draagbare) cab voor onder mijn Orange AD200b. Voorheen had ik de OBC115, klonk super, maar veel te lomp/zwaar!
Ik heb bij Musicstore (Keulen) wat cabs getest en kwam uit bij een Glockenlang 2x10'' die super klonk met de AD200b. (tweeter uit)

Ik heb daarna de aankoop gedaan maar eenmaal thuis klinkt de cab totaal anders dan die uit de winkel. Ik heb gelezen dat dit kan liggen aan het feit dat de speakers nog geen uren hebben gemaakt en dat ze nog wat stijf kunnen zijn. Dus ik ben nu al 2 dagen urenlang muziek (bassig) doorheen aan't laten spelen, afwisseld met sinustonen sweeps van 40-60Hz. Ik merk echter nog geen verschil in geluid. Wat kan dit zijn?

De ruimte waar ik in zit is een studioruimte, dus die klinkt vrij droog, wat positief is. :P

Edit: deze dus: https://www.thomann.de/nl/glockenklang_duo_8_ohm.htm
Het enige wat ik kan bedenken is dat in die van de musicstore nog de oudere Volt speakers in zitten, en jij de nieuwere editie met Eminence speakers hebt.
Gebruikersavatar
Toefes
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2009, 17:00

Glockenlang 210 cab (winkel vs nieuw)

Bericht door Toefes »

Thx voor de reacties!
De speakers hebben ondertussen al 75-80 uren geluid erdoorheen gehad en de zijn inderdaad wat losser geworden (je ziet de uitslag duidelijker), maar klankmatig vind ik het alsnog niet zo goed klinken als de cab die ik in Musicstore zelf heb bespeeld, dus hij gaat terug!
Gebruikersavatar
Jazzshua
Berichten: 373
Lid geworden op: 23 jul 2009, 11:25

Glockenlang 210 cab (winkel vs nieuw)

Bericht door Jazzshua »

Toefes schreef:Thx voor de reacties!
De speakers hebben ondertussen al 75-80 uren geluid erdoorheen gehad en de zijn inderdaad wat losser geworden (je ziet de uitslag duidelijker), maar klankmatig vind ik het alsnog niet zo goed klinken als de cab die ik in Musicstore zelf heb bespeeld, dus hij gaat terug!
Kan je misschien iets specifieker zijn in wat je precies mist in je geluid?? Is het hoofdzakelijk laag?? Probeer je speaker eens in een hoek te plaatsen..., de plank waar die op staat, zit daar ruimte onder?? Tegen een muur plaatsen zorgt vaak voor meer druk..., ik merk het ook aan mijn eigen speakers.Heb je actieve bas?? Check toch maar even de batterij! als de batterij van mijn spector leeg gaat, wordt meestal het signaal een stuk zwakker..., en dus minder input, en dus een schraler laag

Vergeet ook niet dat je van een '15 naar een 2x10 gaat..., dat is nogal een wezenlijk verschil, zeg maar gerust twee uitersten.
Fender
Spector
Genz Benz
Eden
Fulltube
Gebruikersavatar
Toefes
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2009, 17:00

Glockenlang 210 cab (winkel vs nieuw)

Bericht door Toefes »

Hij klonk heel nasaal, plastic, kan 't niet anders omschrijven.. Laag miste ik absoluut niet.
Ik had 'm al getest in de winkel, en die klonk heel anders dan die wat ik zelf ontvangen had.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7647
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Glockenlang 210 cab (winkel vs nieuw)

Bericht door MR. LEE »

Dan zou het misschien toch kunnen , dat in dat type box op andere speakers is overgestapt in die produktie-lijn. :(
Gebruikersavatar
Toefes
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2009, 17:00

Glockenlang 210 cab (winkel vs nieuw)

Bericht door Toefes »

MR. LEE schreef:Dan zou het misschien toch kunnen , dat in dat type box op andere speakers is overgestapt in die produktie-lijn. :(
Inderdaad!
Plaats reactie