Peavy 3620

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Clyber
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 okt 2016, 08:26

Peavy 3620

Bericht door Clyber »

Hallo Heren/Dames.

Ik ben op zoek naar een Peavey 3620 Bass cabinet.
Is er misschien iemand die er een tekoop heeft staan ?

Gr. Clyber
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7641
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Peavy 3620

Bericht door MR. LEE »

en als dat gelukt is , ....is dit dan je laatste bericht ? :D
Clyber
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 okt 2016, 08:26

Peavy 3620

Bericht door Clyber »

Maakt dat wat uit dan ?
Ik kan je niet beloven dat ik dagelijks hier aktief zal zijn. Maar ik ben wel blij met deze website... bedankt voor je warm ontvangst mr lee
.
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Peavy 3620

Bericht door A-lex »

je vraagt dit best hier viewforum.php?f=2 ook nog een keer :wink:
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Peavy 3620

Bericht door Rieno »

Daar hebben we inderdaad een speciaal subforum voor, dus ver/herplaats ik 'm straks wel even voor je.

Wat het 'warme welkom' betreft: het gebeurt best vaak dat iemand hier op het forum komt met een vraag en dan na het antwoord nooit meer iets laat weten (geen bedankt, of een update...je kent het wel). Dat is hun goed recht, maar sommige leden hebben daar een beetje een hekel aan..om er dan bij voorbaat zo'n opmerking tegenaan te gooien is natuurlijk niet netjes ;)

Welkom op het forum als nieuwe gebruiker en hopelijk zie we je vaker eens wat plaatsen; nieuw bloed is altijd meer dan welkom!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7641
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Peavy 3620

Bericht door MR. LEE »

ach ,...bedoelde 't ook weer niet zooo lelijk hoor... :D

sorry daarvoor !

Bij deze welkom op het forum ! :thumbsup:

Ik zal ook in de gaten houden op de 2ehands-sites , of ik zo'n Peavey 3620 tegenkom .
Helaas is er recentelijk 1tje op marktplaats verkocht .


(en wat Rieno zegt komt namelijk echt voor hier)
Clyber
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 okt 2016, 08:26

Peavy 3620

Bericht door Clyber »

Hallo Heren Basgitaristen.
Bedankt voor alle reacties en adviezen.
A-lex bedankt voor je tip. Rieno, ik kon niet gelijk een geschikte subforum vinden dus heb ik een gekozen die volgens mij het dichts bij mijn topic zit, wil je zo vriendelijk zijn het in de juiste subforum te plaatsen svp ? bvd.
Mr Lee...No sweat .... ik begrijp jullie ook wel, ik heb ook gelijk mijn vraag op het forum gedumpt zonder introductie of te kijken hoe het er hier aan toe gaat, mijn excuus....
Doordat die van marktplaats verkocht was ben ik ook zo paniekerig hier binnen gevallen. :lol: :lol:
Anyway..........
Careful what you wish for, het zal zeker niet bij deze ene vraag van mij blijven. Ik weet nu wie ik moet benaderen voor vragen en tips omtrent de basgitaar. Maak je borst maar nat !
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7641
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Peavy 3620

Bericht door MR. LEE »

die twee 18" speakers ,...zijn dat zgn Black Widows ?
Clyber
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 okt 2016, 08:26

Peavy 3620

Bericht door Clyber »

Yup !!
2x 1810 black window
2x 10 inch scorpion
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7641
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Peavy 3620

Bericht door MR. LEE »

Tja,....je zal d'r bekend mee zijn , neem ik aan , anders zocht je dat cabinet niet.

Ik heb vroeger met BW's gespeeld ,....waren keihard , maar vond ze niet zo evenwichtig klinken

Die Scorpions van Peavey vind ik zelf fijnere luidsprekers

Twee jaar geleden heb ik nog twee nette 15" BW's verkocht voor weinig,....ze lagen hier maar en ik had er geen idee meer in om ze ooit nog te gaan gebruiken
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Peavy 3620

Bericht door Rieno »

Clyber schreef:Rieno, ik kon niet gelijk een geschikte subforum vinden dus heb ik een gekozen die volgens mij het dichts bij mijn topic zit, wil je zo vriendelijk zijn het in de juiste subforum te plaatsen svp ? bvd.
Gezien alle berichten hier, wordt het wat raar..jammer genoeg kan ik het eerste bericht niet even kopiëren naar een nieuw topic, maar alleen verplaatsen en dan is ie hier dus weg :)

Deze laat ik sowieso wel staan; zou je zelf nog een zoekertje in het Aangeboden/Verkocht subforum willen gooien?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4822
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Peavy 3620

Bericht door Green Goblin »

Dat kun je met de functie "splitsen".
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2175
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Peavy 3620

Bericht door Goose »

Maar is zo'n 18" niet heel traag? En eigenlijk alleen voor het sub-laag? Ik vond destijds de 15" al te traag. Een hele tijd over 4*10" en daarna over 6*10" gespeelt. Wil nu over op 2*12" of 4*12". Ik hou wel van een beetje mid bump en zeker van articulatie van mijn geluid ipv een zompige brei.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7641
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Peavy 3620

Bericht door MR. LEE »

Het schijnt toch wel mee te vallen , als je d'r wat over opzoekt en over leest.
Er zit een wisselfilter ( cross-over ) in de kast , waardoor beide type speakers in hun beste werkgebied tot hun recht komen.
Als je de kast gebruikt met het wisselfilter , dan is de belastbaarheid slechts 400 Watt .
In zgn "bi-amp" gebruik is de belastbaarheid heel veel hoger , want die twee BW's zijn dan al 700Watt RMS belastbaar.
Beide configuraties bewerkstelligen dat die kast dan goed functioneert ( Peavey staat bekend om z'n degelijke goede spullen )


Ik heb er zelf ooit maar 1tje gezien en gehoord , en dat was in de toenmalige Haarlemse Jazz-club, zo'n dikke 20 jaar geleden.


Alleen BW's gebruiken ( zonder cross-over ) gaat ook , maar dat wordt dan een redelijk doffe boel.
Ik vond zelf dat ze merkbaar niet evenwichtig klinken ( bulten en dalen ) .
Het rendement is enorm , je krijgt wel heel veel kabaal voor je aantal geleverde Watts terug.
Je moet overigens wel opletten bij die oudere 2ehands BW's of de verlijming van de conus-ophanging nog wel intact is , het komt redelijk vaak voor dat dit los gekomen is van het giet-aluminium chassis .
Plaats reactie