Welke cab bij 500w amp (Orange TB)?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
metronome arthritis
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 jan 2010, 18:06

Welke cab bij 500w amp (Orange TB)?

Bericht door metronome arthritis »

Hey BGF'ers

Klopt het dat een cabinet altijd hetzelfde wattage moet hebben dan je amp, ook al zet je die nooit volledig open?

Sinds kort heb ik een Orange Terror Bass van 500w. Ik speel hiermee op een Ampeg svt410hen (ook 500w). Nu zou ik graag eens een 2x15 inch (andere suggesties zijn ook welkom) willen proberen, om te kijken of mn geluid dan ook "zwaarder" wordt.

Hebben jullie enige tips?
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Welke cab bij 500w amp (Orange TB)?

Bericht door Rieno »

Nope, je mag zelf kiezen en zolang je je oren gebruikt, kan er weinig mis gaan. Ik gebruik thuis 600W op een 150W kastje en dat prima, net als dat andersom ook prima gaat. Soms vinden speakerkasten het wel lekkerder om een beetje power te krijgen om de speakers goed aan de slinger te krijgen trouwens.

Hoe dan ook: altijd goed je oren gebruiken. Als je versterker meer power heeft, kan je speakerkast het begeven. Als je kast meer power kan hebben, kun je de versterker weer te ver over z'n nek laten gaan. In beide gevallen hoor je dat al ver voor het kritisch wordt en kun je het oplossen :)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

Welke cab bij 500w amp (Orange TB)?

Bericht door Joreeeen »

Ik heb een TB1000 die ik op een 800watt 810 kast gebruik, nog nooit heb ik het gevoel gehad dat de kast een piekmoment heeft. Maar dat kan ook aan het formaat liggen :D
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Welke cab bij 500w amp (Orange TB)?

Bericht door zomnius »

binnenkort ook een TB500. dat wordt lekker expirimenteren. Let you know.
Jouw bas lijkt best wel op een......
Hendry
Berichten: 3515
Lid geworden op: 30 aug 2006, 17:11

Welke cab bij 500w amp (Orange TB)?

Bericht door Hendry »

Wat Rieno zegt!
Andere suggestie, als je de kans hebt, probeer dan ook een 4x12" kast. Vind ik (over het algemeen) prettiger in het gehoor liggen dan 15" kasten. Ook kan de ene 4x10 anders klinken dan de andere en is toch kleiner dan een 2x15 of 4x12 kast. Lekker proberen dus!
Succes!
Maar ik ben dan ook niet al te snugger hé!
Plaats reactie