Aguilar Tonehammer 350 en JamHub

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Atze
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 okt 2016, 17:21

Aguilar Tonehammer 350 en JamHub

Bericht door Atze »

Hallo iedereen!

Ik vroeg mezelf af of ik mijn Aguilar Tonehammer 350 op een makkelijke, en goedkope, manier samen met de JamHub kan gebruiken?

Zou ik bijvoorbeeld de aguilar kunnen aansluiten op een kleine mixer via de DI uitgang, en vanuit de mixer met de phones uitgang naar de JamHub? Moet ik dan wel of niet de Aguilar ook op een cabinet aansluiten?

Als iemand weet of dit kan, of een andere hele goede optie heeft, hoor ik het graag.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Aguilar Tonehammer 350 en JamHub

Bericht door aap »

Je koopt gewoon een kabel, XLR naar Jack en je sluit de Aguilar rechtstreeks op de Jamhub aan. Zo deed ik het ook met mijn Markbass amp en dat werkte prima.
Laatst gewijzigd door aap op 18 okt 2016, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Atze
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 okt 2016, 17:21

Aguilar Tonehammer 350 en JamHub

Bericht door Atze »

Heb je dan niet te maken met een te hoog signaal uit de DI? En met de load omdat je er geen cab achter hebt staan?
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Aguilar Tonehammer 350 en JamHub

Bericht door aap »

Je zal even in de manual moeten kijken of je de tonehammer kan gebruiker zonder luidspreker (ik gok van wel) en dan moet het geen probleem geven.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Aguilar Tonehammer 350 en JamHub

Bericht door Rieno »

Jup, ook deze transistorbak is zonder speakerkast te gebruiken :)

Dit is trouwens wat Jamhub er zelf van zegt:
Jamhub website schreef: …through the Line out? It is possible to connect your JamHub from the ‘line out’ jack on your amp, however we do not recommend this because most guitar amps’ line outputs don’t mute the amp’s speaker or disengage its circuitry. Amps can suffer damage from running without a speaker (or at least a ‘dummy load’) connected.
Dat gaat bij de Tonehammer dus niet op, maar:
Jamhub website schreef: The sound from an amp’s line output jack is often very different from what you’re used to hearing from that amp’s speaker. Unless it’s a ‘speaker emulating’ line output, most guitarists describe it as comparatively ‘harsh’ or ‘thin-sounding’.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Aguilar Tonehammer 350 en JamHub

Bericht door aap »

Inderdaad signaal is dunner, maar zo sturen de meeste bassiten het ook naar hun FOH. Ik zou wel de EQ wel op POST zetten en niet PRE om zo nog te kunnen kleuren middels je amp.
Atze
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 okt 2016, 17:21

Aguilar Tonehammer 350 en JamHub

Bericht door Atze »

Oké awesome, dat is dan zelfs nog een goedkopere optie :D

Dankjewel voor de hulp!
Atze
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 okt 2016, 17:21

Aguilar Tonehammer 350 en JamHub

Bericht door Atze »

Nog twee andere kleine vraagje:

1. voor future reference. Hoe weet je of de DI van een top zonder speaker gebruikt kan worden? Staat dat letterlijk in de manual of moet je dan naar specifieke termen zoeken?

2. Stel ik wil een gewone koptelefoon gebruiken met mijn Aguilar, dan is de beste optie wel het linken van de DI met een mixertje, waar ik vervolgens de koptelefoon uit laat komen?
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Aguilar Tonehammer 350 en JamHub

Bericht door tieleman »

1. 9 van de 10 keren kan dat zonder problemen met een solid state top, bij twijfel navragen/opzoeken. Ik heb het destijds nagevraagd bij Aguilar voor de TH500 en het is zeer zeker geen probleem.

2. Klopt. DI naar mixer, koptelefoon in mixer, go!
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Aguilar Tonehammer 350 en JamHub

Bericht door Rieno »

Eigenlijk hoef je je alleen zorgen te maken om het verplicht aansluiten van een speakerkast als het om een buizenversterker gaat (buizen eindversterker). Daarvan kun je 99,9% niet zonder kast gebruiken.

Al het andere (klasse AB, klasse D, klasse H) is op transistoren gebaseerd en daar gebeurt niks mee zonder speakerkast. In handleidingen staat dit eigenlijk nooit vermeld, maar je kunt altijd de fabrikant een mailtje sturen als je het 100% zeker wilt weten.

Wat betreft de koptelefoon: ja. Jammer genoeg heeft de Tonehammer geen eigen koptelefoonuitgang, dus daar moet je extra hardware gebruiken.

EDIT: wat tieleman zegt dus :facepalm:
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Atze
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 okt 2016, 17:21

Aguilar Tonehammer 350 en JamHub

Bericht door Atze »

Oke, awesome. Nogmaals super bedankt!
Plaats reactie