Peavey 410 TX cab wegdoen voor een Eden Nemesis 410RS?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Bo B
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 okt 2016, 13:41

Peavey 410 TX cab wegdoen voor een Eden Nemesis 410RS?

Bericht door Bo B »

Ha allen,

Ik heb een nog uitstekende maar loodzware Peavey-cab, de 410 TX (bouwjaar 1998 of zo), plus bijbehorende 15 inch, die zo mogelijk nog zwaarder is. Erg lastig als je moet optreden.

Ik heb mijn oog laten vallen op een Eden Nemesis 410 RS cab. Veel lichter. En Eden is ook een goed merk. Er kan dan een Eden Nemesis 115 NSP onder. Ook superlicht.

Maar... doe ik hier wel goed aan? Klinkt die Nemesis net zo goed, en bij voorkeur beter, als mijn good old Peavey? Of valt dat tegen? Ik speel meestal rock.

Ben benieuwd naar jullie reacties!
Rick517
Berichten: 67
Lid geworden op: 02 feb 2008, 19:04

Peavey 410 TX cab wegdoen voor een Eden Nemesis 410RS?

Bericht door Rick517 »

Ben je niet in de gelegenheid om die dingen zelf te testen?
Jouw oren zitten niet aan ons hoofd, dus wij kunnen er weinig zinvols over zeggen.
Ik speel elke dag met mijn Lull !
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2827
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Peavey 410 TX cab wegdoen voor een Eden Nemesis 410RS?

Bericht door Sjtevel 1984 »

Ik zou een aguilar gs212 of een EBS neo 410 nemen. Zéker als je op zoek bent naar een cabinet wat een lage b aan kan.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26339
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Peavey 410 TX cab wegdoen voor een Eden Nemesis 410RS?

Bericht door Hans58 »

In de oefenruimte waar ik met mijn band een tijdje heb geoefend stond een Eden Nemesis 210 combo maar dat vond ik heulemaal niks. Heel vlak. Nou was dat een combo en geen losse speakerkast, dus wellicht scheelde dat ook. Is Nemesis niet de budgetlijn van Eden?
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7203
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Peavey 410 TX cab wegdoen voor een Eden Nemesis 410RS?

Bericht door HNZ »

Ja, Nemesis is (was?) de budgetlijn van Eden. De keren dat ik het merk geprobeerd heb vond ik het ook niks.
De Peavey TVX lijn daarentegen klinkt imho errug goed. Veel voor weinig. Ook het gewicht inderdaad. :wink:
Skippy1007
Berichten: 156
Lid geworden op: 13 mar 2015, 14:27

Peavey 410 TX cab wegdoen voor een Eden Nemesis 410RS?

Bericht door Skippy1007 »

Hans58 schreef:In de oefenruimte waar ik met mijn band een tijdje heb geoefend stond een Eden Nemesis 210 combo maar dat vond ik heulemaal niks. Heel vlak. Nou was dat een combo en geen losse speakerkast, dus wellicht scheelde dat ook. Is Nemesis niet de budgetlijn van Eden?
Ik heb sinds een jaar een Eden Nemesis NA320, ( ik gebruik sinds kort de Tech21VT bass erbij) en daarbij heb ik een Eden 410XLT. Ik ben niet ontevreden over die versterker, maar ik denk dat de 410 XLT het verschil maakt. Bovendien speel ik er alleen op tijdens optredens en zoals jullie weten, hoor je je eigen basgeluid alleen maar op het podium en de zaal hoort de PA. Tijdens het repeteren gebruik ik een Ampeg SVT, maar ja, ik wordt een dagje ouder en die SVT is zwaar !
Wat ik er mee wil zeggen...? Bespaar niet op een goede speakerkast en kies degene die het beste bij jouw (bas)geluid past.
Gebruikersavatar
Jazzshua
Berichten: 373
Lid geworden op: 23 jul 2009, 11:25

Peavey 410 TX cab wegdoen voor een Eden Nemesis 410RS?

Bericht door Jazzshua »

Heb een NSP 4x10 500 watt gehad van Eden...., maar zat helemaal geen peut in...

de XLT 2x10 daarintegen :roll: :roll:
Fender
Spector
Genz Benz
Eden
Fulltube
Plaats reactie