Welke versterker, weet het nog steeds niet...

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Yabbadehut
Berichten: 416
Lid geworden op: 18 feb 2014, 16:21

Welke versterker, weet het nog steeds niet...

Bericht door Yabbadehut »

Hoi, nog steeds ben ik er niet uit welke versterker de juiste is voor mij, een paar randvoorwaarden, niet al te prijzig, ben gecharmeerd van buizengeluid en hij moet op een Rick klinken. Muziek die gespeeld wordt erover is rock. Plus niet onbelangrijk, ik wil af van grote kasten. Tot nu toe groot gehad maar ook niet de klank die ik zoek. Voorkeur zoals ik nu denk, een buizencombo die redelijk te slepen is maar ook genoeg power heeft voor een kroeg of zo te voorzien...merk> geen idee...suggesties > graag! Thx
Gebruikersavatar
Harm190
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 jun 2011, 21:13

Welke versterker, weet het nog steeds niet...

Bericht door Harm190 »

Orange TB500 of een Aguilar Tonehammer ? Zo effe snel 2 amps die aan je voorwaarden voldoen volgens mij. Heb zelf een Tonehammer, kun je best "gruizig" laten klinken maar dan nog (vind ik persoonlijk) klinkt het verre van een fulltube.
Fender Precision USA (1977)
Fender Precision Classic 50s MiM (2019)
Marshall VBA 400
GR One 800
GR One 212 slim
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Welke versterker, weet het nog steeds niet...

Bericht door Muziekschuur »

De nieuwe Peavey minimax zou ik in ieder geval testen. State of the art in house ontwikkelde class D amp. En een heel mooie preamp. En een module die heel nauwkeurig het buizen geluid emuleert. Ik heb verschillende buizen amps. En deze amp klinkt mij erg goed in de oren.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Welke versterker, weet het nog steeds niet...

Bericht door MR. LEE »

nee,...'t moet een buizen-combo zijn , geschikt voor rock ( moet hard kunnen ) , en hij moet klein zijn en mag weinig wegen .

:roll:
Gebruikersavatar
Yabbadehut
Berichten: 416
Lid geworden op: 18 feb 2014, 16:21

Welke versterker, weet het nog steeds niet...

Bericht door Yabbadehut »

MR. LEE schreef:nee,...'t moet een buizen-combo zijn , geschikt voor rock ( moet hard kunnen ) , en hij moet klein zijn en mag weinig wegen .

:roll:

O ja, en ook nog maagd zijn... :mrgreen:
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Welke versterker, weet het nog steeds niet...

Bericht door tieleman »

Als het perse een buizencombo moet zijn is er niet heel veel (niks?) op de markt voor bassisten. Het dichtst bij kom je dan met een Ampeg PF-50T (50W) die je monteert in een PF-210HE of PF-115HE als een fliptop (dus omgekeerd aan de bovenplank). Eventueel kun je er dan nog een tweede kabinet bij combineren. Maar of 50W genoeg voor jouw situatie is, geen idee. Je komt toch al snel uit bij losse heads/cabs bij full-tube, en dat komt meestal samen met het bijbehorende prijskaartje/gewicht etc.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Welke versterker, weet het nog steeds niet...

Bericht door MR. LEE »

hahahaha ,...nou ja, ...als je je realiseert wat een 100W buizen-combo voor gitaar weegt, wat moet 't dan gaan wegen voor basgitaar-toepassing , ....met een nog zwaardere en grotere kast-constructie en dito speaker(s) ? :D
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Welke versterker, weet het nog steeds niet...

Bericht door tieleman »

Precies, wordt 'em niet.
Gebruikersavatar
Yabbadehut
Berichten: 416
Lid geworden op: 18 feb 2014, 16:21

Welke versterker, weet het nog steeds niet...

Bericht door Yabbadehut »

Nou ja als het niet kan of onmogelijk is, is dat ook een advies. Misschien dan een kabinet dat handzaam is en een top die niet ongelofelijk zwaar is als ik nu heb. Muziekschuur > die Peavey is wel een idee in de richting...ik weet ook wel dat uit een klankast van een viool minder laag komt dan als uit een cello maar ik zoek een set dat handelbaar is en tja, liefst met buizensound...
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Welke versterker, weet het nog steeds niet...

Bericht door bobbelmans »

En die Kustom Deep end serie?

https://m.thomann.de/nl/kustom_de300_hd ... 1478414471

Is niet heel licht maar heeft wel een buisje.
En betaalbaar.
2x10 of 2x12 cab er bij en je bent voor 500€ klaar.

Bovendien lijkt mij een combo gewoon onhandig.
Als ik ga optreden neem ik toch alleen mijn top mee. Scheelt een hoop gesleep.

Daarentegen; heb 'vroeger' op een Peavey TNT 160 gespeeld (combo met 1x15') en dat vond ik altijd heel fijn klinken. Maar das geen buizen sound. Maar wel een combo die iig hard genoeg ging.

Daarentegen daarentegen; er zijn toch ook pedaaltjes die een buizen geluid kunnen geven? Dan kun je gewoon een transistor amp aanschaffen.
face down in the dirt
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Welke versterker, weet het nog steeds niet...

Bericht door Bolobass »

Ashdown drophead of de little bastard met een 2x12 misschien?
https://ashdownmusic.com/products/1/Bass ... phead-15H/

In Engeland krijgen Barefaced cabs een hoop enthousiaste reacties qua gewicht / geluid / volume.
Alles heeft natuurlijk wel een prijskaartje.
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
McDreads
Berichten: 263
Lid geworden op: 07 jan 2008, 01:25

Welke versterker, weet het nog steeds niet...

Bericht door McDreads »

Ik word zelf erg blij van mijn trace Elliot twin valve combo, komen regelmatig voorbij op marktplaats
Alembic Orion
Adamovic Eclipse
I'm not deaf, I'm just ignoring you!
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Welke versterker, weet het nog steeds niet...

Bericht door Sjtevel 1984 »

Bolobass schreef:Ashdown drophead of de little bastard met een 2x12 misschien?
https://ashdownmusic.com/products/1/Bass ... phead-15H/

In Engeland krijgen Barefaced cabs een hoop enthousiaste reacties qua gewicht / geluid / volume.
Alles heeft natuurlijk wel een prijskaartje.
Als de Ampeg PF50T met fliptop cabinet geen optie is, lijkt me dit ook geen optie.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Welke versterker, weet het nog steeds niet...

Bericht door Muziekschuur »

De minimax met twee 1x12 cabinetjes is echt een mooie set die zo op een steekkarretje past en echt licht is, maar zeker voldoende heeft om met een rockband mee te komen.

Anders een gebruikte Fender studio bass amp. Heel zwaar. 200 watt. Maar met zijn elektrovoice speaker errug goed

Afbeelding

De Ampeg PF50 met combo cabinet zou samen met zijn buizen D.I. een prachtige set zijn die makkelijk doorlinkt naar de P.A. met zijn D.I. over de eindbuizen waardoor je buizengeluid helemaal overeind blijft in het D.I. geluid. Mega ding.

Afbeelding

Als je dan velcro vastniet onderin het cabinet en daar een 10 meter xlr kabel oprolt en vastzet met het velcro dan heb je altijd een kabel bij je voor nood.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Welke versterker, weet het nog steeds niet...

Bericht door Bolobass »

Sjtevel 1984 schreef:
Als de Ampeg PF50T met fliptop cabinet geen optie is, lijkt me dit ook geen optie.
Niet iedereen is ampeg fan, we hoeven hier toch niet elkaars suggesties af te schieten? Raar.
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Plaats reactie