Welke versterker, weet het nog steeds niet...

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6726
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Welke versterker, weet het nog steeds niet...

Bericht door Stinky »

Muziekschuur schreef:

vind hem onverwachts goed klinken: toffe overdrive sounds en een sub octaver die zowaar eens bruikbaar klinkt en zo te zien ook nog waanzinnig goed tracked.
moet deze versterker toch eens een keertje uitproberen als ik de kans krijg.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Welke versterker, weet het nog steeds niet...

Bericht door Muziekschuur »

Afbeelding

Minimega heeft een aansluiting voor dit voetpedaal. benieuwd wat dat allemaal kan.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Welke versterker, weet het nog steeds niet...

Bericht door we tigers »

Ach, gewoon mijn Ashdown ABM overnemen... :wink: :mrgreen:
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Welke versterker, weet het nog steeds niet...

Bericht door Muziekschuur »

Ik las net dat het een midi gestuurd pedaal is. Ik zat te kijken achterop. En het is een midi connector met extra pinnen voor voeding. Dus een gewoon midi pedaal met externe voeding zou dan ook moeten werken.

Uit de handleiding:
MIDI FOOTSWITCH JACK The optional footswitch (part number_________) plugs into this jack. The footswitch controls Crunch, Compressor, Kosmos, FX Loop, and Mute functions.

Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Welke versterker, weet het nog steeds niet...

Bericht door Concorde »

padawatje schreef:Moeten het buizen zijn, of is een "buis-achtige" sound ook al goed genoeg ?
En wat is het budget ?

Misschien is een TC Electronic RH450/RH750 wel iets voor jouw dan, in combinatie met de RS 210 C cab kan je daar een combo van maken die redelijk tilbaar is (26kg).
Ik vind die TubeTone buizensimulatie niet slecht klinken.

https://www.tcelectronic.com/combo450/
Ook ik ben 't gesleep zat, en heb een RH450 van TC electronic. Deze heeft een 'tubetone' regeling, en die kan best smerig klinken..
Maar goed.... een surrogaat-buis dus...
Ik heb er een David Eden D210T onder, en die set gaat hard...
Dan zou zo'n TC-combo-setje ook een goede optie zijn.
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
dejohan
Berichten: 2789
Lid geworden op: 21 jan 2013, 17:03

Welke versterker, weet het nog steeds niet...

Bericht door dejohan »

Ik repeteer tegenwoordig gewoon met DI over zangversterker.
200 gram. Dat moet ik slepen.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Welke versterker, weet het nog steeds niet...

Bericht door MR. LEE »

Ik geef altijd het advies aan eigenaars/zangers van "zang-versterkers" (kleinere PA mix-amps) om dat juist NIET te doen.
De zang wordt aangetast en minder luid/transparant zodra ( meestal een toetsenist ! ) of in dit geval een bassist inprikt op de zang mix-amp.
Veel voorkomende narigheid hierdoor , zijn opgeblazen hoorn-drivertjes in zang/PA-boxen.

:wink:
Laatst gewijzigd door MR. LEE op 08 dec 2016, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
dejohan
Berichten: 2789
Lid geworden op: 21 jan 2013, 17:03

Welke versterker, weet het nog steeds niet...

Bericht door dejohan »

Wist niet dat dat niet goed was. Heb het nochtans jaren met keyboard en synth zien doen, en daar komen nog extremere tonen uit dat uit een bas.

Nuja, we zijn een heel rustig akoestisch pop-bandje met de zangversterker op 2. Ik ga er vanuit dat die PA daar tegen moet kunnen.

Live doen we het uiteraard anders.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Welke versterker, weet het nog steeds niet...

Bericht door MR. LEE »

Tja,...de dingetjes die hier met regelmaat naar binnen worden gebracht zijn passieve- en aktieve PA/zang-boxen en aktieve monitors die ( overigens zonder opzet ) helaas vakkundig gesloopt zijn door veelal de heren toetsenisten :D

Ik heb er overigens in m'n opslagruimte weer 2 staan die hierdoor naar de bliksem zijn geholpen .
Binnenkort maar eens aan beginnen.

De technische oorzaak waardoor het mis gaat zit 'm in het feit dat er in niet super-dure PA/zang-boxen
aandrijf-luidsprekertjes achter de hoorns gemonteerd zitten die hooguit tot zo'n 25 Watt (of nog minder) belastbaar zijn .
Het wisselfilter kent bij ander gebruik dan zang geen genade . :mrgreen:
Bij budgettaire aktieve bi-amp boxen gaat het aparte versterkertje hierdoor ook nog 'ns in rook op .

Soms overlappen budgettair en duur elkaar zonder dat men er zich van bewust is :
Een duurder boxje van het merk Proel herbergt heel gewoon Behringer onderdelen .

( wel met een ander merknaam-stickertje er op geplakt ,.....dat wel :mrgreen: )
dejohan
Berichten: 2789
Lid geworden op: 21 jan 2013, 17:03

Welke versterker, weet het nog steeds niet...

Bericht door dejohan »

Interessant. Zijn er zang PA's die wel bas en keyboard aankunnen?
Ik heb echt nooit anders geweten dan dat het "geen probleem was om keyboard of bas aan te sluiten want die vragen voor een neutrale versterker". Blijkbaar niet dus.
Ik vraag me af of een betere zang PA dan een optie is versus ieder zijn eigen amp.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Welke versterker, weet het nog steeds niet...

Bericht door MR. LEE »

Een behoorlijke PA is natuurlijk wel een optie, maar dat speelt nog steeds minder prettig zonder een eigen back-line .
Onder de luidspreker-boxen van bijv.het merk JBL zijn wel exemplaren te vinden met behoorlijk zwaar belastbare hoorn-drivers. :wink:

Realiseer je even dat een zware midden/hoog hoorn-driver , die rond de 1500HZ al gaat op-pakken ( en die bijv gemonteerd zit in een 2-weg-kast in combinatie met bijv een 15" 250/300 Watt RMS belastbare luidspreker ) een erg duur ding is. :!:
Daarom kosten zulke goeie boxen ook een "paar centen" . :D
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6227
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Welke versterker, weet het nog steeds niet...

Bericht door AmericanIdiot »

Bas gaat nog wel maar klinkt naar mijn ervaring niet lekker. Keyboards slopen dit soort dingen inderdaad in no time, de dynamiek en hogere harmonischen die keyboards uitbraken zijn dodelijk.

Ik heb zelf weleens een monitor eindtrap gekookt met mijn bas, dat ging dus ook niet lang goed. Gewoon een lichtgewicht bas-setje meenemen, dat klinkt uiteindelijk toch het lekkerst. Ik doe zoiets met een MB F1 + EBS Neo 112.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Plaats reactie