Alternatief Fender B-dec?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Harm-jan
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jan 2014, 09:01

Alternatief Fender B-dec?

Bericht door Harm-jan »

Een kennis van mij heeft een Fender B-dec.
Lijkt me een mooie versterker voor een beginnende bassist als ik.
Zijn er alternatieven voor die ook ritmes en programmas er op hebben?
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7641
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Alternatief Fender B-dec?

Bericht door MR. LEE »

Ja,...gewoon een behoorlijke versterker/combo kopen ( zonder poespas , toeters en bellen ) waar je ook mee in een band voor de dag kan komen ,...en die je ook thuis kan gebruiken .

Voor oefenmateriaal gebruik je dan gewoon Bass Backing Tracks op youtube.
( of je speelt gewoon nummers mee , van youtube of van cd's , etc.. )

Voor 2 of 3 tientjes kun je vaak al een leuk 2ehands geluidspulletje van bijv Logitech voor aan je computer/laptop scoren van marktplaats , waar je dan die backing tracks goed en duidelijk over kunt beluisteren.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Alternatief Fender B-dec?

Bericht door Muziekschuur »

Backing tracks via je telefoon op de tweede ingang is mogelijk. Er zijn niet veel basversterkers met die mogelijkheid. Ik denk dat je dan een voetpedaal als de zoom B3 zoekt.

Lijkt me een fijne basversterker om mee te beginnen. De nieuwe B-dec heeft wel drums. Is inderdaad als je pas begint echt een aanrader.!
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7641
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Alternatief Fender B-dec?

Bericht door MR. LEE »

Muziekschuur schreef:Backing tracks via je telefoon op de tweede ingang is mogelijk. Er zijn niet veel basversterkers met die mogelijkheid. Ik denk dat je dan een voetpedaal als de zoom B3 zoekt.

Lijkt me een fijne basversterker om mee te beginnen. De nieuwe B-dec heeft wel drums. Is inderdaad als je pas begint echt een aanrader.!
Om goed en snel te kunnen reageren met je spel , dien je wel een goede weergave te kunnen bewerkstelligen van backing tracks en songs.
Ik ga niet zeggen dat het niet zal lukken , maar een basgitaarversterkertje is i.mo. verre van HiFi te noemen .
Plaats reactie