Marshall Bass Amps Topic

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Gerko
Berichten: 127
Lid geworden op: 27 sep 2015, 13:15

Re: Marshall Bass Amps Topic

Bericht door Gerko »

Kearls, der staat een VBA te koop op marktplaats :jam: https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en- ... ousPage=lr
Gebruikersavatar
Vincent76
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:14

Re: Marshall Bass Amps Topic

Bericht door Vincent76 »

Verkoper had het verkeerd, tweede cabinet bleek ook een 4x12. Dus nu in totaal 8x12 met celestions greenbacks geproduceerd in 1971. Natuurlijk belachelijk groot, zwaar en zeer overbodig, maar wat een geluid! Mijn versterker gas is verleden tijd... :jam:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Galvanized
Berichten: 907
Lid geworden op: 14 okt 2012, 14:35

Re: Marshall Bass Amps Topic

Bericht door Galvanized »

Dude.. wat een stack zeg! Wow!
MUSIC MAN STINGRAY 5
Gebruikersavatar
Gerko
Berichten: 127
Lid geworden op: 27 sep 2015, 13:15

Re: Marshall Bass Amps Topic

Bericht door Gerko »

Super vet kerol. Of het overbodig mag zijn maakt niet uit, als je het zelf maar mooi vindt
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Re: Marshall Bass Amps Topic

Bericht door dr. Bassvibes »

Heftig, haha!
wezel
Berichten: 192
Lid geworden op: 05 jan 2008, 19:19

Re: Marshall Bass Amps Topic

Bericht door wezel »

Afbeelding
Sinds kort in mijn bezit, nog niet vol uit kunnen testen helaas...
duff mckagan signature
Bach black miller
yamaha rbx
TC electronic bh 550
Marshall mb4210
Marshall mbc 410

www.frendzferdinand.nl


pedaltrain2 inc sansamp dunlop wah exar distortion chorus/flanger ,korg tuner en footswitch marshall
StingRay85
Berichten: 424
Lid geworden op: 10 apr 2012, 00:42

Re: Marshall Bass Amps Topic

Bericht door StingRay85 »

Vincent76 schreef: 16 dec 2017, 15:27 Verkoper had het verkeerd, tweede cabinet bleek ook een 4x12. Dus nu in totaal 8x12 met celestions greenbacks geproduceerd in 1971. Natuurlijk belachelijk groot, zwaar en zeer overbodig, maar wat een geluid! Mijn versterker gas is verleden tijd... :jam:

Afbeelding
:kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl:

Een stack van minstens 5000€ als je dat vandaag de dag zou willen hebben
Gebruikersavatar
Gerko
Berichten: 127
Lid geworden op: 27 sep 2015, 13:15

Re: Marshall Bass Amps Topic

Bericht door Gerko »

Afbeelding

Mijn huidige setup op het moment :) Lekker blazen
Heb ook net nieuwe buizen in de VBA, de oudste was wel 20 jaar :roll: Maar heb nu een nieuw projectje dus ze moet er weer aan geloven
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3023
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Re: Marshall Bass Amps Topic

Bericht door Britsie »

Oooh, dat zal wel lekker klinken. Jaloers! (maar niet op je buren :mrgreen: )
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7351
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Re: Marshall Bass Amps Topic

Bericht door berth »

Mooie set. :-)
Gebruikersavatar
evertalbers
Berichten: 908
Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:43

Re: Marshall Bass Amps Topic

Bericht door evertalbers »

Hebben Marshall bas stacks qua geluid eigenlijk iets te maken met hun bascombo's? Ik speel wel eens in oefenruimtes waar Marshall combo's staan en ik was er erg van onder de indruk, heel veelzijdig.
Marshall gitaarversterkers vind ik echt vreselijk, dus dit had ik niet verwacht.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Marshall Bass Amps Topic

Bericht door MR. LEE »

Marshall heeft heel veel mooie spullen gemaakt ,.....maar helaas ook veel regelrechte bagger , voor zowel basgitaar- als gitaar-versterking. :|
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6227
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Marshall Bass Amps Topic

Bericht door AmericanIdiot »

Jep...een paar weken terug ging de JCM2000 van de gitarist letterlijk in rook op. Er zat net een nieuwe trafo in maar de reparateur had niet goed genoeg onderzoek gedaan. Bekend probleem bij die dingen, eindbuis-voeten op een printplaat is niet een succes. Nu wordt het waarschijnlijk een grote revisie...
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Marshall Bass Amps Topic

Bericht door MR. LEE »

ohhhhhhh ,....neeeee hè ?...waarschuw je gitarist maar , dat 'ie dat ding beter gewoon kan AFSCHRIJVEN !!!! .
De Marshall JCM2000 is de meest waardeloze puin-versterker die ze ooit hebben geproduceerd . :facepalm:
De eindversterker-print is van een materiaal gemaakt dat op den duur gaat geleiden door lange inwerking van warmte . :shock:
Het spoor van het rooster-negatief loopt te dicht bij het spoor van de anodespanning , waardoor het roosternegatief wordt opgetrokken ,....met als gevolg rood-gloeiende anodes van de eindbuizen , waarna de boel gewoon ploeft .
De elco's van de anode-spanning staan aan de binnenkant van het chassis op de print , pal naast de ker. weerstanden van de T-sectie , en gaan al bol staan door de warmte van de eindbuizen
Er zijn wel verbeterde , complete , bestekte vervangings-printplaten voor te koop ( in Engeland en ook in de USA ),......maar die zijn heel erg duur !
Als 1 ( of beide ) trafo's ook nog schade hebben opgelopen ,....dan is dat ding dubbel total loss. :facepalm:

Ik heb hier zo'n zelfde bagger-combo staan , met exact hetzelfde euvel ,....ook total loss.
De eigenaar had er al eerder veel geld ingestoken bij een andere reparateur , die voor een raadsel stond , dat de boel een paar dagen later weer opgeblazen was ,....en heeft vervolgens de man met een lul-verhaal gewoon laten stikken met dat ding !

Toen ik 'm hier vertelde dat ik die reparatie NIET aan dat ding ging uitvoeren vanwege die ernstige ontwerpfout , heeft 'ie dat wrak hier maar laten staan.
Ik kán het natuurlijk wel in orde maken , maar dan ben ik daar veels te lang mee bezig ,....maar de geringe handelswaarde van die combo laat dat niet toe.
De transformators zijn nog in orde van dat ding ( die komen ook in andere uitvoeringen voor ) , evenals potmeters en beide luidsprekers.
Ik ga 'm dus maar slopen voor onderdelen ,....dan levert het misschien nog wat op , om m'n onderzoeks-tijd te compenseren.

Wat een puin-apparaten zijn dat ,.....die Marshall JCM2000 combo's !
Frans ( Amps Unlimited ) had me overigens ook al gewaarschuwd om die reparatie-opdracht maar terug te geven

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

.....en helaas is dat type niet de enigste blooper die uit die fabriek is gekomen :nono:
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6227
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Marshall Bass Amps Topic

Bericht door AmericanIdiot »

Ja ik had me ook al ingelezen en die gitarist al gewaarschuwd...het ding staat weer bij de reparateur maar ik denk dat hij beter wat anders zoekt. In ieder geval iets point-to-point wired wat de eindtrap betreft.

EDIT ik ben even zo vrij geweest om jouw post te kopiëren en dit heb ik naar hem ge-appt. Ik wil hem graag behoeden voor een financieel drama.

Thx!
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Plaats reactie