Lichtgewicht combo

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
ptr85
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 mar 2009, 23:17

Lichtgewicht combo

Bericht door ptr85 »

Beste BGF'ers,

Op dit moment ben ik in bezit van een ampeg svt 410 HE cab en een ampeg svt 7 pro. Deze wil ik verkopen, omdat ik het gesjouw zat ben. Dat geld wil ik aan goede lichtgewichtcombo besteden of evt een lichte cab plus amp. Heeft iemand tips, of ervaringen met zijn combo die mij kunnen helpen. Zelf zat ik aan een markbass 2x10 combo te denken, mijn prijsrange is 800/900 euro.
Gebruikersavatar
bie
Berichten: 103
Lid geworden op: 21 apr 2014, 17:56

Lichtgewicht combo

Bericht door bie »

laatst probeerde ik in de winkel een markbass 1x 12 combo en m'n mond viel open door het geluid en het volume dat eruit kwam.
zat rond de 800 euro's dacht ik. (en ik ben alleszins een 4x10 fan maar...)

volume in de winkel geeft nooit een beeld zoals in band verband, maar klank :jaaaaa: (is wel een andere klank als een ampeg vermoed ik)

zeker eens proberen.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Lichtgewicht combo

Bericht door Muziekschuur »

Probeer ook de buizen ampeg 50 watt. De fliptop. Omdat je daar een heel goede eind buizen D.I. op aantreft. Ff doorlinken op de P.A. en je sound is overal. Het tillen van de 2x10 met 50 watt top is bescheiden.

Over de 4x10. Het is mogelijk er wieltjes in en aan te zetten die je leven misschien wat makkelijker maken.

Afbeelding

Afbeelding

Een 4x10 qua sound vind ik nog steeds een heel mooi geluid.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Lichtgewicht combo

Bericht door Muziekschuur »

EBS Magni wat? Of te groot? De TC Electronics combo's zijn leuk. De line6 bass amps vond ik ook ok.

https://www.roland.com/us/products/cube-120xl_bass/
Afbeelding
De 120xl heeft de mogelijkheid voor een extra 1x12. Lijkt me in de meeste situaties plenty.



https://www.ebay.com/itm/1x12-Guitar-Spe ... 1185950545

Ook errug leuk.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Lichtgewicht combo

Bericht door HaveBlue »

Je loopt het risico dat dit topic een vrij nutteloze opsomming wordt van elk bascombo wat minder dan ~30KG weegt. Wat is jouw definitie van lichtgewicht?

Overigens: ik had een SVT-410HE, een SVT-210HE en een SVT-7PRO en ben blij dat ik van het gezeul (en belangtijker: de onbetrouwbaarheid van de 7PRO) af ben :jaaaaa: :oudezak:
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Gebruikersavatar
ptr85
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 mar 2009, 23:17

Lichtgewicht combo

Bericht door ptr85 »

Goede vraag, maximum gewicht ongeveer 25kg. De markbass cmd 102P weegt 17kg. Helaas kan hem nog niet op marktplaats vinden.

Wat de svt 7 pro betreft, ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Tweedehands gekocht en 4 jaar in bezit. Ampeg staat voor mij als betrouwbaardheid, maar kan dus per versterker verschillen.
Gebruikersavatar
ptr85
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 mar 2009, 23:17

Lichtgewicht combo

Bericht door ptr85 »

Muziekschuur schreef:EBS Magni wat? Of te groot? De TC Electronics combo's zijn leuk. De line6 bass amps vond ik ook ok.

https://www.roland.com/us/products/cube-120xl_bass/
Afbeelding
De 120xl heeft de mogelijkheid voor een extra 1x12. Lijkt me in de meeste situaties plenty.



https://www.ebay.com/itm/1x12-Guitar-Spe ... 1185950545

Ook errug leuk.
Die Magni is iets om in de gaten te houden, heeft niet de looks meer wel de sound. Misschien binnenkort maar eens ergens testen.
Gebruikersavatar
gilze
Berichten: 268
Lid geworden op: 02 jun 2009, 20:57

Re: Lichtgewicht combo

Bericht door gilze »

Phil jones heeft toch ook wel heel tof en draagbaar spul?
Schecter, Sansamp en Gallien Krueger
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Lichtgewicht combo

Bericht door AmericanIdiot »

Als je een 410 gewend bent dan kom je met 1x12 tekort...dat weet ik uit ervaring. Ik zou kijken naar een lichtgewicht topje van ca. 500W op 4 Ohm en 2 1x12 neo cabs erbij zoeken. Dat is voldoende voor de meeste situaties en draagbaar. Voor het kleinere werk neem je 1 cab mee, voor de grotere dingen (of bij twijfel) pak je de 2e cab ook in.

Zie mijn signature hoe ik tot mijn conclusies kom. Ik heb echter nog steeds de 410...ik kan ´m maar niet wegdoen :)
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Re: Lichtgewicht combo

Bericht door HaveBlue »

ptr85 schreef: 06 feb 2017, 12:35 Goede vraag, maximum gewicht ongeveer 25kg. De markbass cmd 102P weegt 17kg. Helaas kan hem nog niet op marktplaats vinden.
Geduld, komt geregeld langs :D Op basis van persoonlijke voorkeur: als je écht licht, luid en strak wilt kun je je ogen ook open houden voor een Tecamp (nuL Eich) combo of een combinatie cab/head. Ben bevooroordeeld want heb als vervanger voor mijn 7PRO een Tecamp head gekocht waar ik erg tevreden over ben.
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Gebruikersavatar
ptr85
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 mar 2009, 23:17

Re: Lichtgewicht combo

Bericht door ptr85 »

Mijn versterker is inmiddels verkocht voor 800euro, dus dat is mijn budget. Bedankt voor de tips
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Re: Lichtgewicht combo

Bericht door aap »

Gezien jouw muzikale voorkeur zou ik eens kijken naar een bagend speakerkast evt in combinatie met de ampeg portaflex of Aguilar tonehammer? Ik denk niet dat Markbass (vooral de speakers) jouw ligt.

Als je eens wil kijken wat een markbass met 2*10 of 1*12 doet met LM3 mag je me wel een PB sturen, ik zit op 10 min rijden bij je vandaan.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4349
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Lichtgewicht combo

Bericht door Unlord »

Ik zeg: GK MB212-ii
Gebruikersavatar
ptr85
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 mar 2009, 23:17

Re: Lichtgewicht combo

Bericht door ptr85 »

aap schreef: 14 feb 2017, 08:11 Gezien jouw muzikale voorkeur zou ik eens kijken naar een bagend speakerkast evt in combinatie met de ampeg portaflex of Aguilar tonehammer? Ik denk niet dat Markbass (vooral de speakers) jouw ligt.

Als je eens wil kijken wat een markbass met 2*10 of 1*12 doet met LM3 mag je me wel een PB sturen, ik zit op 10 min rijden bij je vandaan.
Nou ben ik benieuwd wat volgens jou mijn muzikale voorkeur is? :)

Ik zal er eens over nadenken. Na lang googlen kwam ik bij een orange tb500c combo terecht, die helaas niet meer verkrijgbaar is. De amp geeft een smerie randje die ik zoek in mijn geluid. Mocht iemand een adresje weten waar ik ze kan vinden, hou ik mij in ieder geval aanbevolen :cheer:
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Re: Lichtgewicht combo

Bericht door aap »

Als ik aan the relffoxes denk en wat ik ervan gehoord heb, dan denk ik dat daar de Markbass niet de vuige rand gaat geven die je zoekt. Maar dat is mijn mening. Ik zit trouwens in de organisatie van Sneeuwpop dus heb je zien optreden afgelopen editie ;-)
Plaats reactie