Krampera KVB800, say what?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FR5
Berichten: 737
Lid geworden op: 23 nov 2004, 17:07

Krampera KVB800, say what?

Bericht door FR5 »

Dat zal toch niet vaak voorkomen, dat je de zoekfunctie op dit forum gebruikt om een merk van basversterkers te vinden en dat je geen enkel zoekresultaat krijgt. Met deze post is dat trouwens verleden tijd dus :D :D

Het merk Krampera is dus met recht obscuur te noemen, ook op het wereldwijde web is er niet echt veel over te vinden. En toch betreft het hier geen houtje-touwtje rommel maar een hi-end basversterker merk van de bovenste plank. Erg zeldzaam en daar is de prijs dan ook naar.

De gitarist van de band waar ik in speel zit in de professionele audio en een van de merken die hij vertegenwoordigt doet ook de marketing van Krampera. Hij heeft de man achter dit merk, George Krampera, in levende lijve ontmoet en het is een heel vriendelijke maar totaal bezeten techneut die geen enkel compromis op bas-gebied wil sluiten.

De afgelopen weken heb ik een bas-stack van dit merk (de KVB 800) aan de tand mogen voelen tijdens de bandrepetities en ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben. Het vermogen is adembenemend, de toonregeling hoef je nauwelijks te gebruiken, de voorzieningen zijn uitgebreid en van grote klasse.

Afbeelding

De ingebouwde compressor is subtiel en erg goed, toch zet ik hem meestal uit want ik hou er niet echt van (en ik ben niet zo een slapper). De contour regeling is wel een toevoeging die mij bevalt, leuk om hier mee te experimenteren. De DI-out is erg goed en geeft het karakter van je bas heel eerlijk (en prachtig) weer. Met een voetpedaal is het nodige te bedienen.

Het geluid zou ik willen omschrijven als Glockenklang op steroïden, akelig strak en direct maar met de ballen als je dat wilt (buizen pre-amp). Als referentie gebruik ik mijn Epifani stack waar ik al jaren over speel, en die wint het net op “muzikaliteit” (meer jazzy/hifi). Maar mocht ik ooit in de markt zijn voor een nieuwe stack dan zal deze combi op het lijstje staan.

Puntje is dan nog wel de prijs, retail prijs ligt rond de 5000 pietermannen, oef. De stack die bij mijn gitarist staat opgesteld is nieuw maar mag weg voor ongeveer de helft van dat bedrag. Dus als je serieus voor een top-installatie gaat dan kan je contact met hem opnemen. En zo niet dan kan ik er nog een tijdje over spelen :jam: :D :dance:

Het is een heel verhaal geworden maar ik post hier niet zoveel dus ik hoop dat me dat vergeven wordt.

Groet, Steven

Review van KVB 800 (Engels):
https://www.krampera.co.uk/2011/05/kramp ... -tom-kent/

Info over de KVB 800:
https://www.krampera.co.uk/products/kvb-800/

de Markplaats link hoort hier niet thuis, dus verwijderd. Te koop zetten kan in het aangeboden/gezocht topic - rich
"Higher conciousness through lower frequencies"

Rikkers Bodyline 5-string fretless
Sandberg Edwin van Huik signature 5-string
Sire Marcus Miller U5 shortscale
Epifani UL502 + 210UL + 112UL
Korg AX30B
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Krampera KVB800, say what?

Bericht door AmericanIdiot »

Ziet er leuk uit, allleen.... de naam is niet erg geslaagd. Het associeert wat met ´krampachtig´ en ´creperen´ ... sorry :)
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Rick517
Berichten: 67
Lid geworden op: 02 feb 2008, 19:04

Re: Krampera KVB800, say what?

Bericht door Rick517 »

Ik kende het merk wel, maar de voor meesten hier zal het neem ik aan een eerste kennismaking ermee zijn.
Wel leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die het merk kent.
Ik speel elke dag met mijn Lull !
Rick517
Berichten: 67
Lid geworden op: 02 feb 2008, 19:04

Re: Krampera KVB800, say what?

Bericht door Rick517 »

Ik associeer de naam juist met Amperes.
Ik speel elke dag met mijn Lull !
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7925
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: Krampera KVB800, say what?

Bericht door BassKees »

Goeie naam voor een metalband.
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2528
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Re: Krampera KVB800, say what?

Bericht door Bolobass »

Ik ken het merk niet, maar afgaand op de foto's vind ik het oubollig aandoen, zeker voor de prijs.
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Re: Krampera KVB800, say what?

Bericht door Green Goblin »

Moet dit eigenlijk niet bij Te koop staan?
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Krampera KVB800, say what?

Bericht door Rieno »

Zie Rich z'n opmerking in de openingspost :)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
FR5
Berichten: 737
Lid geworden op: 23 nov 2004, 17:07

Re: Krampera KVB800, say what?

Bericht door FR5 »

Als je echt geïnteresseerd bent dan vind je de advertentie op MP wel.
"Higher conciousness through lower frequencies"

Rikkers Bodyline 5-string fretless
Sandberg Edwin van Huik signature 5-string
Sire Marcus Miller U5 shortscale
Epifani UL502 + 210UL + 112UL
Korg AX30B
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23323
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Krampera KVB800, say what?

Bericht door rich13 »

Of natuurlijk een bericht in het aangeboden/gezocht topic.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7697
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Krampera KVB800, say what?

Bericht door MR. LEE »

Lijkt me een mooi product ,....een conventionele, analaloge , redelijk zware versterker met een vermogen
van 500 Watt RMS aan 4 Ohm.
Die 800 Watt is aan 2 Ohm :| , dat is een gebruik waar ik wat minder gecharmeerd van ben , de maximale luidspreker-stroom is dan 20 Ampere , waarbij de overgangs-weerstanden (kabel- en contact-verliezen) ook een rol gaan spelen.

( Die laatste opgave geeft natuurlijk wel aan dat 't om een stevig produkt gaat )

Die merknaam zou, commercieel gezien, in nederland en belgie, de verkoop kunnen tegenwerken.
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5553
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Re: Krampera KVB800, say what?

Bericht door Herman »

MR. LEE schreef: 14 apr 2017, 08:09 Die merknaam zou, commercieel gezien, in nederland en belgie, de verkoop kunnen tegenwerken.
Zo heb ik ooit voor een bedrijf gewerkt wat bedrijfskleding verkocht onder de naam KREB, het laat weinig te raden over welke commentaren ik bijna dagelijks kreeg.... :?
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7697
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Krampera KVB800, say what?

Bericht door MR. LEE »

Monkey schreef: 14 apr 2017, 09:16
MR. LEE schreef: 14 apr 2017, 08:09 Die merknaam zou, commercieel gezien, in nederland en belgie, de verkoop kunnen tegenwerken.
Zo heb ik ooit voor een bedrijf gewerkt wat bedrijfskleding verkocht onder de naam KREB, het laat weinig te raden over welke commentaren ik bijna dagelijks kreeg.... :?
Onder zo'n merknaam raak je in Duitsland niet eens een paar sokken voor een dubbeltje kwijt :(
Plaats reactie