Basgeluid naar PA

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7894
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: Basgeluid naar PA

Bericht door BassKees »

Bas - (gruwelijke hoeveelheid effecten of niet) - EBS MultiComp (of niet) - Radial Bassbone-HK BassBase250 - publiek. 9 van de 10 keer niks met een PA te maken dus ik mag het helemaal zelf regelen. Voor contrabas zit er nog een TC 1144 in de effects loop om wat frequenties te filteren. That's it.
Gebruikersavatar
samuel
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 aug 2005, 13:02

Re: Basgeluid naar PA

Bericht door samuel »

aangezien ik het asdowngeluid wil behouden ga ik eens kijken naar dit apparaartje,
Zodra hij te koop is wil ik hem graag uitproberen.
Afbeelding
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Basgeluid naar PA

Bericht door Muziekschuur »

Unlord schreef: 21 mar 2017, 11:49 Als je over een PA speelt, dan is DI je beste keuze. Behalve wanneer je je buizenbak de zaal in wilt hebben. Die mic je dan. Of je doet als Mark: je zet je versterker op 11 en gebruikt die om de zaal doof te maken. Niks geen PA nodig.

Dure spullen zijn overrated. Zorg gewoon dat je een cab hebt die je geluid strak, gedefinieerd en met voldoende spreiding en frequntiebereik kan uitsturen zodat je een lekker geluid hebt als je in de oefenruimte staat of in een kleine zaal. Punt is dat je goed moet klinken tussen alle andere instrumenten door. Niet in je uppie, tenzij je Victor Wooten ofzo bent.

het is niet voor niks dat veel gasten prima de luxe klinken op een simpele Hartke versterker. Rete goed en rete goedkoop. Speel je altijd over een PA, dan volstaat in-ear prima of een kleine amp/monitor waar geen sublaag in zit.
Dit klopt als een bus. Wil je een bijzondere buizen kleur dan zijn de nieuwe effectpedalen met een complete computer ook een prima optie. Dingen als een Kemper klinken top. Ikzelf heb dat nerdy. Dus ik heb graag die rolls royce... Omdat het kan. Maar een hele 'parking' vol met F1 auto's om op een kart baan te rijden is eh..... 'beetje dom'.

Er zijn een paar uitzonderingen. De nieuwe Ampeg PF50 heeft een D.I. na de eindbuizen. Dus je krijgt een heel mooie buizen sound uit de D.I. . Dat samen met een 1x12 op een podium is super. En het is misschien 2x de prijs van een goede SS set. Dus da's zeker nog te overwegen.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Basgeluid naar PA

Bericht door Muziekschuur »

samuel schreef: 31 aug 2017, 20:05 aangezien ik het asdowngeluid wil behouden ga ik eens kijken naar dit apparaartje,
Zodra hij te koop is wil ik hem graag uitproberen.
Afbeelding
Zeker een mooi ding. Maar als er geen eindbuizen (emulatie) achter zit heb je een soort zaagtand die niet echt als een versterker klinkt. Dat kun je oplossen met een pedaaltje met een 'versterker/cabinet' simulatie. Tenminste als je dit pedaal als D.I. signaal zou willen gebruiken.

Afbeelding
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Basgeluid naar PA

Bericht door Muziekschuur »

Afbeelding

De Koch pedaltone was ontworpen voor gitaar. Maar heeft een preamp en een eind amp buis. En kan prima clean bas weergeven. En je kan er ook een randje mee weergeven. Helemaal analoog.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Galvanized
Berichten: 907
Lid geworden op: 14 okt 2012, 14:35

Re: Basgeluid naar PA

Bericht door Galvanized »

Dan zou ik toch echt eerder naar een samsamp gaan kijken. Buizensound en analoog en ontworpen voor bassisten. Waarom verder zoeken dan nodig. Dat ding kan alles
MUSIC MAN STINGRAY 5
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Re: Basgeluid naar PA

Bericht door we tigers »

Ik gebruik bijna altijd mijn Aguilar Tonehammer DI en die schakel ik altijd op post-eq (de eq staat vrij neutraal, maar ik vind het post-eq dat beetje meer vlees aan de botten hebben dat ik wil).
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Plaats reactie