Basgeluid naar PA

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8242
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Basgeluid naar PA

Bericht door Mach1 »

Ik gebruik een Heil microfoon voor mijn cab. Ik wil die sound ook in de zaal/over de PA. Laatst een d.i. ernaast gelegd en het verschil in de zaal gaan luisteren. Dat was enorm en de geluidsman was het met me eens dat de micro het beste was.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
bassbrother
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 jan 2005, 13:33

Re: Basgeluid naar PA

Bericht door bassbrother »

ik zelf heb de REDDI buizen DI gekocht voor zowel live als studio werk. Kost een paar centen maar echt een top apparaat, inpluggen, aanzetten, super sound, altijd in één keer goed .....er hoeft niet tot nauwelijks aan je sound gesleuteld te worden. Precies wat een studio producer, live mixer (en luie proffesionele bassist) wil. Ik gebruik alleen nog een amp om mezelf een beetje te horen.

Ik heb 'm destijds in Nashville gekocht, maar tegenwoordig gewoon in Nederland te koop.

En nee, ik heb geen aandelen van deze firma en er zijn meer goede buizen DI's te koop (Noble/Jules amp)
Mag ik iets meer sublaag in mijn hoog?....
Gebruikersavatar
Galvanized
Berichten: 907
Lid geworden op: 14 okt 2012, 14:35

Re: Basgeluid naar PA

Bericht door Galvanized »

Ik doe precies hetzelfde als Joost, maar dan met een Sansamp VT Deluxe (met speakersimulatie aan). Werkt echt perfect!
Laatst gewijzigd door Galvanized op 23 mar 2017, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
MUSIC MAN STINGRAY 5
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Re: Basgeluid naar PA

Bericht door dr. Bassvibes »

Wat ook een optie is, als je je buizengeluid wil behouden maar geen gedoe met (dure) microfoons wil, is iets als de Palmer PDI-09 die je tussen je versterker en speakerkast kan hangen. Het zal natuurlijk absoluut niet hetzelfde zijn als een microfoon, maar wat mij betreft is het een interessante optie. :)
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Re: Basgeluid naar PA

Bericht door aap »

Haico schreef: 22 mar 2017, 13:21
aap schreef: 21 mar 2017, 22:12 ...naar de geluidsman en die heeft mijn zegen om het geluid perfect te maken of goed te verneuken. Ik ben geen geluidsman dus ik maak me over de zaalmix niet druk. Als ik mezelf op het podium een beetje kan horen vindt ik het allemaal prima.

Say what?

Ik begrijp wat je wil zeggen hoor. Maar zeg eerlijk: je wil toch wel een klein beetje eer van je werk hebben. Toch?
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt dat mensen klagen over slecht basgeluid. Meest gehoorde klacht is: alles te hard, zang niet hoorbaar, gitaar niet duidelijk. Heb nog nooit klachten gehad over mijn geluid en pas mij aan aan de geluidsman, en de meeste willen gewoon via mijn Markbass, want de meeste kennen die. Heb wel een paar jaar een vaste geluidsman gehad en dan kun je wel je geluid optimaliseren naar je wensen, echter zoveel wensen heb ik niet, als de algehele mix maar goed klinkt. Misschien ben ik daar te makkelijk in, het enige wat ik nog wel zou willen proberen is een goeie DI/preamp(buizen) om een nog beter signaal naar de geluidsman te sturen, maar klooien met microfoons voor mijn cab vindt ik zo 1967.
Haico

Re: Basgeluid naar PA

Bericht door Haico »

aap schreef: 23 mar 2017, 14:27
Meest gehoorde klacht is: alles te hard, zang niet hoorbaar, gitaar niet duidelijk.

Dat is toch mede de verantwoordelijkheid van de band? Toch?
Dus ook van jou?
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Basgeluid naar PA

Bericht door Muziekschuur »

Mach1 schreef: 22 mar 2017, 20:33 Ik gebruik een Heil microfoon voor mijn cab. Ik wil die sound ook in de zaal/over de PA. Laatst een d.i. ernaast gelegd en het verschil in de zaal gaan luisteren. Dat was enorm en de geluidsman was het met me eens dat de micro het beste was.
De EV RE20 is interessant. Of een Sennheiser MD421 is ook briljant. Een zeer goede D.I. is overigens ook top. De D.I. die in mijn Dynacord BA300 zit is ongelofelijk.

De REDDI van A designs is te gek:

Afbeelding
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Gerko
Berichten: 127
Lid geworden op: 27 sep 2015, 13:15

Re: Basgeluid naar PA

Bericht door Gerko »

dr. Bassvibes schreef: 23 mar 2017, 11:22 Wat ook een optie is, als je je buizengeluid wil behouden maar geen gedoe met (dure) microfoons wil, is iets als de Palmer PDI-09 die je tussen je versterker en speakerkast kan hangen. Het zal natuurlijk absoluut niet hetzelfde zijn als een microfoon, maar wat mij betreft is het een interessante optie. :)
Menser hier die ervaring hebben met de Palmer? Klinkt erg interessant
Haico

Re: Basgeluid naar PA

Bericht door Haico »

Het klinkt zeker interessant. Ik heb geen ervaringen met die DI's. Ik weet wel het volgende: het signaal wat er naar de speaker gaat heel anders is wat uit de speaker komt. En dat heb je zéker met een buizenbak.
Dus wellicht is dit niet ter vervanging van een microfoon.
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Re: Basgeluid naar PA

Bericht door dr. Bassvibes »

Zou iets van speaker simulatie in moeten zitten... Volgens mij is er iemand hier op het forum die er ervaring mee heeft, maar wil het zelf zeker ook nog eens gaan uitproberen gezien het feit dat mijn oude London City geen DI out heeft. :)
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8242
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Basgeluid naar PA

Bericht door Mach1 »

@Muziekschuur: dank voor de tips maar ik heb bewust voor de Heil gekozen. Het is de concurrent van de Electrovoice RE20 maar dan met minder voorspraak.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Gerko
Berichten: 127
Lid geworden op: 27 sep 2015, 13:15

Re: Basgeluid naar PA

Bericht door Gerko »

Ik speel trouwens altijd via de DI van mijn VBA400. Wij spelen vaak met dezelfde geluidsman dus ik wil hem de volgende keer vragen of hij een microfoon voor mijn speakers wil zetten
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8242
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Basgeluid naar PA

Bericht door Mach1 »

Gebruik dan een goede microfoon is mijn tip.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
superbas42
Berichten: 1255
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:49

Re: Basgeluid naar PA

Bericht door superbas42 »

Tja...ik stuur de bas gewoon via DI uit... Normaal gesproken de DI van mijn Trace, maar pre eq en shaping....of via een DI box rechtstreeks...klinkt altijd goed...voor iemand met een buizen amp en distortion zit het weer anders...dat is deel van jou en de band's sound. Dan is een mic of post out veel meer van belang....maar bij een cleane bas in band verband hoor je maar weinig verschil terug in de zaal met de hele band op hoog volume spelend
let's JayDee !
Gebruikersavatar
Kosygin
Berichten: 1317
Lid geworden op: 30 aug 2007, 09:14

Re: Basgeluid naar PA

Bericht door Kosygin »

Bas --> Avalon U5 --> PA , nooit klachten gehad, tevreden geluidsman :wink:
MTD 535 --> Line 6 G30 --> Avalon U5 --> Crowd!
Plaats reactie