Twijfel qua cabinet keuze.

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2177
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Twijfel qua cabinet keuze.

Bericht door Goose »

Ik twijfel enorm qua cabinet keuze. Waarschijnlijk wil ik naar een 2x12 of een 4x12. Maar nu heb ik ook wel een mooie oude Peavey 2x15 zien staan. Nu vraag ik mij alleen af of dat is wat ik zoek. Ik ben opzoek naar een kast die ook het midden kan weergeven. Maar niet op een trace elliot manier. Meer een warm midden gebied. Een 12" kast lijkt mij daarvoor de beste keuze. Maar zou een 2x15 dit ook misschien kunnen?
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
superbas42
Berichten: 1255
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:49

Re: Twijfel qua cabinet keuze.

Bericht door superbas42 »

Mmm...moeilijk te zeggen...zaols je al zei Trace is niet warm genoeg voor jou, en zo is elk merk weer anders in weergave, de ene 12 of 15 kast kan enorm verschillen in klank kleur...je zal toch moeten uitproberen....
let's JayDee !
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Twijfel qua cabinet keuze.

Bericht door AmericanIdiot »

Tja..warm? Eden zou wat voor je kunnen zijn. Maar zoals mijn voorganger al zei, het beste gewoon zelf ondervinden. Helaas lukt dat in een winkel niet optimaal, gewoon 2e hands wat kopen en als het niet bevalt weer weg doen. Zo ben ik ongeveer ook aan mijn (voor mij) optimale spullen gekomen.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Twijfel qua cabinet keuze.

Bericht door MR. LEE »

2 X 15" is voor mij ook het mooiste geluid ,.....je hoort jezelf alleen soms wat moeilijker in het band-geweld als je pal voor je speakertjes staat :|

....compromissen... :|
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Re: Twijfel qua cabinet keuze.

Bericht door we tigers »

Ik heb een 215 van Eden en die klinkt erg fijn. Warm en dik zonder modderig te worden. Ik heb er wel een half jaar terug nieuwe Eminence Delta's in gestoken.
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Re: Twijfel qua cabinet keuze.

Bericht door we tigers »

Ik weet niet waar je woont, maar je bent welkom om die Eden kast eens te proberen, als je een beetje een idee wil krijgen (Kast staat op mijn werk in Zwijndrecht, repetitiehok in Dordrecht, ik woon in Breda)
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Plaats reactie