Markbass + ?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Weckl
Berichten: 288
Lid geworden op: 20 jun 2006, 18:46

Markbass + ?

Bericht door Weckl »

Ik ben helemaal weg van Markbass versterkers bijvoorbeeld de Little Mark2 en misschien ook de nieuwe Little Mark 250 (150 W in 8 ohm) dus ik denk er over om er één aan te schaffen maar ik vind de prijs van de cabinetten te hoog. Nu zit er ik er over te denken om een SWR workingpro 2x10 (de Goliath jr. is ook te duur) te kopen zodat ik er later nog een 1x15 of nog een 2x10 bij kan kopen.
De workingpro cabs die ik van SWR heb gehoord klonken best goed maar sluiten ze aan op het karakter van Markbass?

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening!
Laatst gewijzigd door Weckl op 10 jul 2006, 18:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
gothax
Berichten: 4088
Lid geworden op: 07 jun 2005, 13:51

Bericht door gothax »

ik vind van niet, swr klinkt transparanter. markbass is echt warm en vol ik zou eens kijken naar ampeg, er staat nu een 2x10" op marktplaats voor 200 euro!
Gebruikersavatar
Vaze
Berichten: 1287
Lid geworden op: 01 mar 2006, 23:11

Bericht door Vaze »

Mss een Ashdown MAG?
Gebruikersavatar
Kilian.
Berichten: 1454
Lid geworden op: 16 apr 2005, 11:28

Bericht door Kilian. »

Iedereen hoort weer een ander karakter in een versterker. Soms is voor iemand een Ampeg vreselijk punchy en sterk, ik vind het een bak modder. En ga zo maar door..

Ik zou zeggen: ga is langs Feedback (hebben toch de grootste selectie, Rotterdam in ieder geval) zeg dat je een aardig budget hebt en laat ze de Markbass op elk mogelijk denkbare combinatie aansluiten.

Tip; ga is 's ochtends, dan hebben ze veel meer tijd voor je en helpen ze je gewoonweg goed.
none.
Gebruikersavatar
Jumpsuit
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jun 2005, 14:43

Bericht door Jumpsuit »

Hangt een beetje van je budget af, maar waarom niet een Markbass combo? Ik gebruik een Markbass CMD 102P en die doet het schitterend! Voor optredens met een beetje ruimte heb ik een Markbass Standard 151HF cabinet erbij (de combinatie geeft 450 W + bassen waarbij je een hele tent doet wapperen).
Bovendien kan je de combo kantelen, wat goed uitkomt bij repetities en kleinere optredens. En het ding weegt ook nog twee keer niks.

Jammer alleen dat de prijs niet recht evenredig is met het gewicht... :?
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Een ander vraagje......
Weckel as in Dave Weckl....als drummer? :wink:
Weckl
Berichten: 288
Lid geworden op: 20 jun 2006, 18:46

Bericht door Weckl »

Bedankt voor jullie reacties!

Door één van jullie werd Markbass als vol en warm omschreven en Ampeg aangeraden.
Wat vinden jullie van het idee om een Aguilar 1x12 te kopen, Aguilar klinkt toch ook warm en vol? Zodat ik er later nog één zonder hoorn er bij kan kopen. Maar heb ik totdat ik die tweede cab koop genoeg aan één 1x12 cab voor in een bandje?

Ik weet dat een moeilijke vraag is maar toch: als jullie het verschil tussen Markbass en Aguilar versterkers aan moeten geven wat zou dat dat zijn?

Enne... Weckl als in Dave Weckl, ja, ik blijf tenslotte een drummer hè... leuke nick toch?
Drummers zijn toch jullie beste vrienden :D, ik weet wel dat ik als drummer echt niet zonder een goede bassist kan.
Laatst gewijzigd door Weckl op 21 jun 2006, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

Vriend ! :lol: En of je genoeg aan 1x12" ligt natuurlijk aan het volume waarop je band speelt. Voor rippetities zal het voldoende zijn door de bank genomen, maar voor optredens ? Ik heb aan 1x15" met een 150w versterker in ieder geval niet genoeg ..........
Meer spiekers geven meer geluidsspreiding dus ik zou toch eerst voor een cab met meer spiekers gaan in jouw geval......... just my 2cts of course .........

mazzel,
Martin
Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
Zwieke
Berichten: 705
Lid geworden op: 13 jul 2005, 16:58

Bericht door Zwieke »

Ik heb aan mijn 2x10" meer dan genoeg... maar ik denk dat 1x12 een randgevalletje is. T zal waarschijnlijk wel gaan, maar je zult weinig overhouden
Laatst gewijzigd door Zwieke op 21 jun 2006, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Dirty Bastards
Peavey Tmax Head | Glockenklang Duo Light cab
EHX Big Muff | EHX Octave Multiplexer | MXR Dyna Comp | Korg DT-10
OLP MM2 | Richwood Jazz met Seymour Duncan pups
Gebruikersavatar
gothax
Berichten: 4088
Lid geworden op: 07 jun 2005, 13:51

Bericht door gothax »

of misschien een 212? :)
Bram80
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 mar 2005, 10:58

Bericht door Bram80 »

Die Aguilar is natuurlijk niet een doorsnee 1x12"... Uitproberen is de boodschap. Of misschien is Avatar (349 euro voor een 1x12") een alternatief? Dan kan je er meteen 2 halen.
Weckl
Berichten: 288
Lid geworden op: 20 jun 2006, 18:46

Bericht door Weckl »

Ik denk toch dat ik voor die 1x12 Aguilar ga, hij is wel duurder dan die workingpro maar het is inderdaad niet zomaar een 1x12 cab. Ik zal vrijdag eens afreizen naar het altijd mooie Nijmegen om 'm te beluisteren!

Ik moet zeggen, Markbass en Aguilar zijn de enige twee merken waarbij mijn mond van verbazing open viel zo goed het klonk!
Laatst gewijzigd door Weckl op 21 jun 2006, 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
gothax
Berichten: 4088
Lid geworden op: 07 jun 2005, 13:51

Bericht door gothax »

ik zie dat de aguilar 1x12 ongeveer 600 euro kost,
en er staat een aguilar 2x10 (GS210) voor 550 hier bij vraag & aanbod, koop je voor een paar honderd extra nog een leuke 2e hands 15" en je hebt een hele mooie set (of die 2e hands 2x210 overnemen.. weet niet wat je budget is :wink: )
Gebruikersavatar
Spinal Tap
Berichten: 3039
Lid geworden op: 22 jan 2005, 12:57

Bericht door Spinal Tap »

er word momenteel 2x een aguilar 2x10" cabinet aangeboden op de aangeboden/gezocht pagina's
prima cabinetten.

edit: Gothax dacht hetzelfde, en was 2 minuten eerder :D
Laatst gewijzigd door Spinal Tap op 21 jun 2006, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Jetsetbasje
Berichten: 495
Lid geworden op: 29 mar 2006, 11:57

Bericht door Jetsetbasje »

wtf 1 keer 12" 600 euro?? :?

wat is dat voor mega speaker?
Fender precision / ibanez ATK ->sansamp di -> Ampeg svt classic -> ampeg 8x10 ->party!
Plaats reactie