bas split naar git**ramp

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Re: bas split naar git**ramp

Bericht door anavrin »

Ik gebruik een EHX SwitchBlade + in combinatie met een EHX PitchFork. Clean klinkt het niet echt mooi, maar met wat distortion eroverheen kun je het gitaarsignaal goed gebruiken.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: bas split naar git**ramp

Bericht door basloze fret »

anavrin schreef: 24 jun 2017, 13:23 Ik gebruik een EHX SwitchBlade + in combinatie met een EHX PitchFork. Clean klinkt het niet echt mooi, maar met wat distortion eroverheen kun je het gitaarsignaal goed gebruiken.
iemand een idee welke pitch shifter wel mooi clean klinkt met de octave up solo?
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: bas split naar git**ramp

Bericht door Sjtevel 1984 »

Clean geen enkele, het klinkt altijd wat artificieel. Zoals gezegd valt dit te maskeren flink wat drive.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Re: bas split naar git**ramp

Bericht door anavrin »

Ik gebruik het gitaarsignaal over een Fender Cyber Twin, waar meer soorten versterkers "in zitten". Op de Twin Reverb stand, die ik met gitaar het best vind klinken, klinkt met de bas 1 octave up niet goed, terwijl een Mesa boogie-amp, die met gitaar heel steriel klinkt, klinkt met bas wel goed.

Gitaaramp zo steriel mogelijk en dan de octave up, klinkt redelijk, maar met wat drive/chorus maskeer je het nep-geluid wel beter. Zonder drive, maar met chorus kan dus ook.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: bas split naar git**ramp

Bericht door basloze fret »

Dat is juist het probleem. Ik wil niet altijd een distortion en zoek het niet in die Royal Blood dingen zoals bijna iedereen doet die deze richting op wil. Ik denk dat je dan al snel bij een midi pickup uitkomt als je clean geen artificieel geluid wilt. Ik had gehoopt dat er inmiddels pitch shifters waren die dit beter deden, dus goede tracking op akkoorden, geen latency en geen smurfen geluid bij octave up solo.
Gebruikersavatar
ElBasstardo
Berichten: 715
Lid geworden op: 05 jan 2006, 14:45

Re: bas split naar git**ramp

Bericht door ElBasstardo »

Omdat Royal Blood alles met POG doen, koopt iedereen POG. Maar een Bass Whammy is goedkoper. Wat ik zo online zie, en de refuse die ik lees heeft deze een heel goed octave up. Iemand ervaring met deze als pitch ipv de POG. Mijn idee voor nu om een soort Powerchord gitaar extraatje the creeeren is Bass Whammy - Bos PS6 - Big Muff en die gaan een buizenamp in. Thoughts?
Keep up the low tunes...

Grtz,
ElBasstardo


VANHOUdT | RockNRollWhisky | CUDA

TE KOOP: THON EFFECTCASE M
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Re: bas split naar git**ramp

Bericht door dr. Bassvibes »

De Whammy klinkt super digitaal, dat is voor mij juist de charme er van. Tracking van polyfonie is matig, weet niet hoe dat bij de Bass whammy is. :)
Marble
Berichten: 94
Lid geworden op: 16 sep 2014, 14:04

Re: bas split naar git**ramp

Bericht door Marble »

De Bass Whammy heeft een switch tussen 'normaal' en 'polyfoon'. Die tweede werkt IMO heel behoorlijk! Ik gebruik de Bass whammy voornamelijk als octave up. Heb ook wel eens met het idee zitten spelen om deze met een splitter naar een 2e versterker te sturen, maar de verhalen over ground-loops hebben mij altijd een beetje tegen gehouden...
Gebruikersavatar
ElBasstardo
Berichten: 715
Lid geworden op: 05 jan 2006, 14:45

Re: bas split naar git**ramp

Bericht door ElBasstardo »

Marble schreef: 23 jun 2018, 08:44 De Bass Whammy heeft een switch tussen 'normaal' en 'polyfoon'. Die tweede werkt IMO heel behoorlijk! ...

Dat zag ik op een YouTube review idd. De octave up vond ik echt goed. Meesten kopen een POG 2 en gebruiken alleen octave up. Dat is €250 door de plee. Mocht het niet werken zoals ik wil, is de whammy V voor €150 nog steeds een ubercool bruikbaar pedaal
Keep up the low tunes...

Grtz,
ElBasstardo


VANHOUdT | RockNRollWhisky | CUDA

TE KOOP: THON EFFECTCASE M
Marble
Berichten: 94
Lid geworden op: 16 sep 2014, 14:04

Re: bas split naar git**ramp

Bericht door Marble »

ElBasstardo schreef: 23 jun 2018, 10:43
Dat zag ik op een YouTube review idd. De octave up vond ik echt goed. Meesten kopen een POG 2 en gebruiken alleen octave up. Dat is €250 door de plee. Mocht het niet werken zoals ik wil, is de whammy V voor €150 nog steeds een ubercool bruikbaar pedaal
Enige vervelende is dat ie vrij groot is... Voor alleen een octave up in ieder geval... Maar volgens mij is de bass versie iets van 130 euro? Dus dat scheelt inderdaad nogal... En de POG 2 is ook niet echt klein te noemen.
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Re: bas split naar git**ramp

Bericht door anavrin »

De PitchFork is wel lekker compact. Afgezien van het digitale bijgeluid, is dat een prima pedaal. Ook goed te gebruiken als chorus dmv de Detune-knop.
Haico

Re: bas split naar git**ramp

Bericht door Haico »

Akai Unibass
Gebruikersavatar
Pyroman
Berichten: 1714
Lid geworden op: 19 sep 2006, 16:48

Re: bas split naar git**ramp

Bericht door Pyroman »

Wat ook wel cool kan werken is er een 30ms delay op het signaal naar de gitaaramp zetten.
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Re: bas split naar git**ramp

Bericht door anavrin »

Dan klinkt het net als een echte gitarist: net niet gelijk met de bas :mrgreen:
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Re: bas split naar git**ramp

Bericht door phoerd »

Pyroman schreef: 16 jan 2019, 22:29 Wat ook wel cool kan werken is er een 30ms delay op het signaal naar de gitaaramp zetten.
Of je gitaaramp 10 meter verderop zetten, heb je die delay ook :wink:
Plaats reactie