Bergantino Amp

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bergantino Amp

Bericht door basloze fret »

Ik weet niet of deze ooit voorbijgekomen is? Ik kijk nooit veel in het versterker topic. Maar dit leek me wel een interessante versterker van Bergantino.
Iemand hier die deze ooit heeft geprobeerd?

https://bergantino.com/product/bamp-bass ... amplifier/
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Bergantino Amp

Bericht door Muziekschuur »

Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Bergantino Amp

Bericht door basloze fret »

Bedankt voor het filmpjes, die had ik inderdaad al gezien. Filmpjes van versterkers zeggen mij echter niet zo veel. Ik had gehoopt op wat ervaringen van gebruikers hier op het forum.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Bergantino Amp

Bericht door basloze fret »

Even een drie jaar oud topic nieuw leven in blazen (hopelijk).
Niemand ervaringen met deze versterker? Of misschien met de Bergantino Forte?
Gebruikersavatar
Slashhead
Berichten: 440
Lid geworden op: 04 jan 2006, 08:31

Re: Bergantino Amp

Bericht door Slashhead »

Ik heb deze versterker nu ruim een jaar.
Goede versterker en klinkt erg clean en strak. Doordat de EQ digitaal is heb je enorme mogelijkheden. Ik heb hem een aantal keren gebruikt in een bigband concert (zonder PA) en met gemak blijft deze overeind staan. Hij is licht en compact. Ik vind het handig dat je EQ kan opslaan in het geheugen. In de testhoek op deze site heb ik een review geschreven een tijdje geleden. Versterkers als Glockenklang BlueSky en MESA WD800 hebben meer juice.
Als cabinetten gebruik ik PJB Piranha 2x4B's of PJB Piranha C8
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Bergantino Amp

Bericht door basloze fret »

Slashhead schreef: 02 apr 2020, 10:29 Ik heb deze versterker nu ruim een jaar.
Goede versterker en klinkt erg clean en strak. Doordat de EQ digitaal is heb je enorme mogelijkheden. Ik heb hem een aantal keren gebruikt in een bigband concert (zonder PA) en met gemak blijft deze overeind staan. Hij is licht en compact. Ik vind het handig dat je EQ kan opslaan in het geheugen. In de testhoek op deze site heb ik een review geschreven een tijdje geleden. Versterkers als Glockenklang BlueSky en MESA WD800 hebben meer juice.
Als cabinetten gebruik ik PJB Piranha 2x4B's of PJB Piranha C8
Wat bedoel je met meer juice? De MESA ken ik nog niet. Glockenklang heb ik vroeger lang over gespeeld. Een Heartcore dacht ik. Hoe is de Bluesky? is die vergelijkbaar met de HeartCore?
Al die mogelijkheden hoeven voor mij niet zo nodig, in principe heb ik alleen bass, low mid en treble nodig, en eventueel een compressor, vandaar dat de Forte me toch meer aan spreekt.
Gebruikersavatar
Slashhead
Berichten: 440
Lid geworden op: 04 jan 2006, 08:31

Re: Bergantino Amp

Bericht door Slashhead »

Meer juice is meer harmonischen, organischer wat je er ook voor naam aan wilt geven.
De BlueSky lijkt heel erg op de Heart-core (heb ik gehad). En dus totaal anders dan de heart-rock (heb ik ook gehad).
De EQ van de B-amp is ook heel simpel. Je kan het zo geavanceerd maken als je zelf wilt. Dat geldt ook voor de Blue-sky en de WD800.
De Forte ken ik niet.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Bergantino Amp

Bericht door basloze fret »

Ik vond zelf de Heartcore niet heel organisch eigenlijk. Die Blue sky ziet er wel tof uit.
Plaats reactie