London City TOEN

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8179
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Re: London City TOEN

Bericht door Peachabell »

cluseau schreef: 18 jul 2017, 13:28

Je kan je natuurlijk ook vergrijpen aan een DEA250 :shock:
Dan blijft het nog de vraag of ik niet liever iets van Dynacord, Ampeg of Mesa Boogie, om maar wat te noemen, met vergelijkbaar vermogen hoor. :)

Wij hadden nogal luide gitaristen die graag de Sonic Youth toer op gingen, daar hangt die vermogenswens mee samen.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: London City TOEN

Bericht door Muziekschuur »

Mijn Multitone M200deluxe?

Afbeelding
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: London City TOEN

Bericht door Sjtevel 1984 »

En wat is de vraag?
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: London City TOEN

Bericht door Muziekschuur »

In reactie op de opmerking van Peachabell. Dit is ook een nederlandse versterker.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7644
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: London City TOEN

Bericht door MR. LEE »

:D
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7644
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: London City TOEN

Bericht door MR. LEE »

cluseau schreef: 18 jul 2017, 13:28
Peachabell schreef: 15 jul 2017, 13:05
Zo'n 100 watt kan voor mij wel, maar ik heb liever wat speelruimte met zo'n 300 watt als het een serieus optreden is.
Je kan je natuurlijk ook vergrijpen aan een DEA250 :shock:

Afbeelding

Afbeelding
heeee Frans,....eerlijk gezegd ,.....die DEA250 ben ik nog nooit tegen gekomen :)
Gebruikersavatar
cluseau
Berichten: 268
Lid geworden op: 27 jul 2010, 08:54

Re: London City TOEN

Bericht door cluseau »

MR. LEE schreef: 21 jul 2017, 18:44
heeee Frans,....eerlijk gezegd ,.....die DEA250 ben ik nog nooit tegen gekomen :)
Hi Sjors, je ziet ze idd niet vaak. Dit is mijn tweede in een kleine tien jaar tijd. Het ding is niet zo spectaculair hoor, een beetje vergelijkbaar met een major maar vond dat hij ook in dit topic bekend mag worden gemaakt. Verder mag iedereen zijn voorkeur hebben wat mij betreft. Ten slotte gaat alles wel een keer stuk welk merk het ook is.
Frans.

https://www.amps-unlimited.nl
Reparatie Buizen & Transistor Amps
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7644
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: London City TOEN

Bericht door MR. LEE »

.....dan vind ik een Marshall Major toch wel een beter ding hoor Frans .

Een versterker uitgevoerd met 4 X KT88 ( of 4 X 6550 ) is i.m.o. een iets beter concept dan 8 X EL34 lampen :D

( maar goed ,.... er hing in die dagen natuurlijk wel een heel ander prijskaartje aan een Major )
Gebruikersavatar
cluseau
Berichten: 268
Lid geworden op: 27 jul 2010, 08:54

Re: London City TOEN

Bericht door cluseau »

MR. LEE schreef: 23 jul 2017, 07:27 .....dan vind ik een Marshall Major toch wel een beter ding hoor Frans .
Is100% waar. Het ging me in de vergelijking ook meer om de vermogens van beide amps. :wink:
Frans.

https://www.amps-unlimited.nl
Reparatie Buizen & Transistor Amps
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: London City TOEN

Bericht door Muziekschuur »

Wat leuk is bij mijn Multitone is dat je de inputs door kan verbinden. En zo kan crunchen. Interessante werkwijze met 4 preamps.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7644
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: London City TOEN

Bericht door MR. LEE »

clover4 schreef: 17 jul 2017, 12:27 Ik heb in de jaren 70 een tjidje over een 'Sound City' amp gespeeld. Ik weet niet of er connectie is maar hij leek als 2 druppels water en klonk prima !
Sound City (en ook HIWATT) = een ECHT Engels merk. :jaaaaa:

Er bestaat GEEN connectie tussen Sound City en Londen City , Super City , Power City , en alle andere Onzin Steden ,...want deze laatse zijn gewoon hollandse PLAGIAAT :!: - produkten geweest uit de stal van o.a. Van Kessel. ( A'dam )
De zgn "London City" versterkers zijn na-gemaakte Marshall versterkers uit eind '60 / half '70 ,....die door thuis-werkers
partieel werden ge-assembleerd (LTS jongens die thuis wat bij wilden verdienen) .
Het werk werd verdeeld , zodat men niet de hele versterker moest vervaardigen , maar een gedeelte.
De chassis werden daarna weer opgehaald en naar anderen gebracht die ook weer gedeeltelijk werk moesten verrichten.
Uiteindelijk kwam er dus wel na-controle , en werden de eventuele fouten er uit gehaald, waarna de versterker het verkoop-traject in ging.

Wie een London City of Power City versterker open-maakt , ziet direct dat het goedkoop vervaardigde apparaten zijn :

Het chassis is eigenlijk van te dun aluminium plaat "ge-zet" , waarbij in de open uiteinden vurenhouten klossen zijn geschroefd om de U-vorm in model te kunnen houden , en waarbij deze tevens dienen voor de bevestiging in de behuizing van goedkoop spaanplaat.
De 100 Watt versies leverden vaak niet meer als zo'n 75-80 Watt RMS , vanwege het goedkope blikpakket van de voedings-transformators , waardoor de voedings-spanning al voortijdig instortte bij vollast.

Wie een oude London/Power-City op de kop tikt doet er zeer wijs aan om deze grondig na te laten kijken door de vakman. :!:
( Niet zelden kom je gevaarlijk geknoei tegen , wat in de loop der jaren door prutsers er in gekloot is )
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: London City TOEN

Bericht door Muziekschuur »

Hierbij horen ook Floyd versterkers. Dezelfde nederlandse plagiaat. Maar dan van Hiwatt. Dus met 4 preamp buizen.

Afbeelding
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Jeur
Berichten: 391
Lid geworden op: 31 okt 2011, 12:57

Re: London City TOEN

Bericht door Jeur »

Afgelopen week heb ik een London City of Sound City (de grote logoplaat is er helaas niet meer bij) op de kop getikt. Het gaat om een DEA 200 MK IV. Ik kan er weinig info over vinden.

De amp geeft geluid maar is lang niet gebruikt. Ik heb een 400 MA zekering vervangen door een 500 MA zekering die ik nog had liggen. Ik ga er van uit dat die 100 MA niet het verschil gaan maken. Ik heb hem bij de verkoper uitgeprobeerd en hij leek wel te functioneren. Ik weet niet waarom er twee zekeringen in zitten en begrijp ook niet waarom de amp, ondanks de kapotte zekering toch geluid maakte.

Er is ook aan geknutselt en ik ben benieuwd of jullie ook iets opmerkelijks opvalt! :shock:

Ik ben benieuwd of er hier iemand is met een dergelijke amp.

Afbeelding
Bassist in Mindfool. https://mindfoolband.com/
Gebruikersavatar
ejp
Berichten: 838
Lid geworden op: 24 mar 2014, 14:13

Re: London City TOEN

Bericht door ejp »

:shock: Zie ik er nou 2 auto bougies in zitten? :shock:

Ej
Fender Precision Players lefty
Maruszczyk Elwood 4 p lefty
Markbass LM 250 Black
Box TCE BG250-115
Box Eden 15 inch
Hartke HD25
Plaats reactie