Kemper topic!

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Neo Land
Berichten: 313
Lid geworden op: 14 aug 2007, 10:16

Re: Kemper topic!

Bericht door Neo Land »

Ook excuses van mij, ik ben dan (helaas) geen fulltime bassist, ik heb dit gewoon over het hoofd gezien.

Over vermogen, kan ik alleen maar het verhaal van Joreeeen onderschrijven, ik heb mijn Kemper over een 8x10 van Hartke gehad en dat klonk prima en ging hard genoeg, en nu gebruik ik 2 Ampeg kasten (4x10 en 1x15) en dat gaat ook uitstekend.

Kwa profiles, als bassist bij een (terziele gaande) AC/DC Tribute band hou ik het bij één profile (een Blue-line SVT).

Als gitarist/bassist bij mijn eigen 2 mans band www.wipeband.com, jas ik er echter per nummer minimaal 4 a 5 profiles doorheen. Dat zijn dan hoofdzakelijk variaties kwa effecten of loop instellingen op 1 basis profile. Af en toe een dun klinkend versterker profile als intro of voor wat meer cleane partijen een wat meer helder klinkende profile.

Gelukkig kun je als Kemper speler gebruik maken van Rig Exchange, daar staan zoveel profiles op, dat je tot aan je pensioen (ligt een beetje aan je leeftijd natuurlijk) bezig kan zijn ze allemaal een keer te beluisteren.

Had ik het al over kwaliteit gehad? Ik heb helaas nooit de Helix, Axe FX, Eleven rack of Bias mogen proberen, maar ik kan hem wel vergelijken met mijn oude Johnson, line 6 X3 of Boss, en daar zit een dag en nacht verschil tussen.
Headless nut!
Steinbergers en nog veels te veel meer...
https://youtube.com/channel/UCmhm62xlZvq4xNITaZH1b7g
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Kemper topic!

Bericht door zomnius »

Heeft er iemand nog leuk profiles of tips welke te gek zijn?
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

Re: Kemper topic!

Bericht door Joreeeen »

Hangt af van het genre waar je in speelt.
Ik gebruik momenteel profiles van STL Tones (Kris Crummett bass pack) en die klinken voor het zwaardere werk voor mij ideaal!
Ik had ooit nog ergens een pack gevonden met oa. Darkglass Microtubes profiles, en die klonken ook zeker niet verkeerd!
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Kemper topic!

Bericht door zomnius »

cool thx, ik ga ff kijken.
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8238
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Kemper topic!

Bericht door Mach1 »

Ik moet me er nog helemaal in verdiepen en ik vind het best interessant. Maar is het grote voordeel van een Kemper niet dat je altijd en overal je geluid hebt en niet afhankelijk bent van de akoestiek of resonance van een podium? Mits je zonder cab en mèt in ears speelt natuurlijk.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

Re: Kemper topic!

Bericht door Joreeeen »

Zo is dat! Je sound blijf nagenoeg identiek, zeker met in ears!
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
Plaats reactie