Kemper topic!

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

Kemper topic!

Bericht door Joreeeen »

Zijn hier nog mensen die Kemper gebruiken icm hun basgitaar? Ik gebruik het nu al enkele maanden en ik ben zo ontzettend blij met mijn geluid!
Ik leerde de Kemper kennen in de studio vorig jaar, we waren op zoek naar de ideale bass sound en probeerde de combinatie van de Sansamp en een clean DI signaal. Tot onze producer mijn basgitaar inplugde in de Kemper, wat een verschil, veel meer dynamiek, klinkt voor mij ook als een amp! We hebben toen in de studio ook gitaren via de Kemper opgenomen, het eerste idee was om ze nu op te nemen met een profile uit de Kemper en het droog signaal, om achteraf te reampen, maar dat was niet nodig, wij hadden onze sound gevonden!

Nog geen jaar later staat mijn eigen Kemper hier (de Powerrack + de Kemper Remote), en ik doe er ook alles mee: gitaar, basgitaar, live & studio! Ik sluit hem aan op mijn Kustom 810 cabinet en dat werkt zo ontzettend goed!
Live speel ik meestal zonder cabinet, of staat de cabinet er voor de sier. We zitten allemaal op in ear monitors (ik heb de C4 van cinepaq.nl (ontzettend goeie IEM's voor een zeer goede prijs!)) en dan is zo'n Kemper leuk, zeker als iedereen binnen de band op Kemper speelt (wat nog niet het geval is) omdat je nooit meer een micro moet aansluiten, we hebben ook een rackmixer (Behringer XR18), en dan kan je gewoon alles op voorhand aansluiten.
Qua opnames zitten we nu niet meer gebonden aan amps, wat alles een stuk eenvoudiger maakt. Je verliest geen tijd met te zoeken naar de sweet spot met de micro, je neemt tegelijk het droog signaal op moest je achteraf willen reampen, ... het is een all in one oplossing!

Er zijn al enkele leuke standaard profiles te vinden voor gitaar maar zeker ook voor bas, maar je bent echt wel afhankelijk van de kwaliteit van de profiles, shitty profiles geven ook een shitty sound. Heb al enkele pareltjes gevonden voor basgitaar, een profile van de Ampeg SVT4 Pro of de Ampeg SVT CL bijvoorbeeld, binnenkort maar eens een profile van een Darkglass Microtubes 900 testen :D

Het is zoals een Zwitsers zakmes, zeker als je zowel bas als gitaar speelt! Voor mij vervangt het al mijn amps + effecten (sommige fx voor gitaar zijn nog niet helemaal on point, maar met de regelmatige updates komt dat ook zeker in orde!). Het is een investering, maar ik ben ontzettend blij dat ik die stap gemaakt heb!

Zijn er nog anderen die de Kemper gebruiken?
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7644
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Kemper topic!

Bericht door MR. LEE »

....ik raak al in de war als er meer als 3 knopjes op een versterkertje zitten ... :|

:D
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3022
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Re: Kemper topic!

Bericht door Britsie »

:stupid: Hier ook geen Kemper maar een amp met bass/mid/treble. :mrgreen:

Ik ben wel nieuwsgierig: hoeveel tijd steek je in het tweaken en zoeken naar de 'juiste' amp? En hoe makkelijk zijn de parameters aan te passen?
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

Re: Kemper topic!

Bericht door Joreeeen »

Weinig, ik heb (los van de 10000 profiles die op de Rig Exchange staan) een collectie van 5000 a 6000 profiles. Ik speel een stukje en scroll door de profiles. Profiles waarvan ik meteen voel 'dit gaat niks worden', laat ik meteen links liggen. Uiteindelijk gebruik ik enkel profiles die ik vanaf het begin meteen goed vind klinken! Enkel de EQ verander ik soms een beetje, en heel soms iets in de amp/cab sectie voor iets meer definitie te krijgen, maar dat is heeeel zelden! Als je te veel begint te tweaken verlies je soms de originele amp te veel :)
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Re: Kemper topic!

Bericht door Digidesign »

Vorig jaar kocht een van onze gitaristen een Kemper en binnen een paar maanden hadden de andere twee gitaristen er ook een gekocht. Ze zijn er alle drie lyrisch over! En ja, we hebben drie gitaristen in de band :facepalm:
Het hele verhaal met multi effecten valt of staat bij of diegene zijn gear onder controle heeft.

Wij spelen allemaal zonder luidsprekers op het podium en allemaal met IEM. Die Kempers klinken fantastisch. Ik heb nooit mijn bas ingeprikt, straks wil ik er ook een :wink:
Gebruikersavatar
basic5
Berichten: 241
Lid geworden op: 18 jun 2008, 07:52

Re: Kemper topic!

Bericht door basic5 »

same here... gitarist had eerst een dure Mesa Boogie met top effectprocessor. Nu met de Kemper een nog beter geluid en niet te vergeten: tilbaar!
Ik vind het voor de bas wat overdone.
Een goed geluid en goede bas volstaat voor mij, ik heb geen behoefte aan diverse effecten. Daarentegen; een gitarist zonder effecten speelt vaak in een 'ander soort band' :wink:
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

Re: Kemper topic!

Bericht door Joreeeen »

Ik vind het de moeite, in het begin lijkt het overkill, zeker voor bas, maar het is tot zover mijn beste aankoop ooit! Al mijn amps gaan vroeg of laat de deur uit, en misschien komt er dan wel een 2de Kemper in de plaats :) Voor de bassisten die ook gitaar spelen of een studio hebben is het echt wel de moeite! :D
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
Gebruikersavatar
bazz59
Berichten: 3724
Lid geworden op: 09 jul 2007, 23:26

Re: Kemper topic!

Bericht door bazz59 »

gitarist in de band heeft er ook ene , top geluid .
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Re: Kemper topic!

Bericht door phoerd »

Het lijkt me handig als je een studio hebt, maar blijven de meeste mensen niet gewoon bij 1 setting waarvan ze de sound goed vinden ?

Dat gezegd hebbende ... ik heb toch wel een beetje GAS.
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7351
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Re: Kemper topic!

Bericht door berth »

Ik denk dat ik nog weleens een Line 6 Helix ga kopen. Ik hou wel van met klanken en knopjes kloten. ;-)
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Kemper topic!

Bericht door zomnius »

Joreeeen schreef: 22 aug 2017, 09:21 Zijn hier nog mensen die Kemper gebruiken icm hun basgitaar? Ik gebruik het nu al enkele maanden en ik ben zo ontzettend blij met mijn geluid!
Ik leerde de Kemper kennen in de studio vorig jaar, we waren op zoek naar de ideale bass sound en probeerde de combinatie van de Sansamp en een clean DI signaal. Tot onze producer mijn basgitaar inplugde in de Kemper, wat een verschil, veel meer dynamiek, klinkt voor mij ook als een amp! We hebben toen in de studio ook gitaren via de Kemper opgenomen, het eerste idee was om ze nu op te nemen met een profile uit de Kemper en het droog signaal, om achteraf te reampen, maar dat was niet nodig, wij hadden onze sound gevonden!

Nog geen jaar later staat mijn eigen Kemper hier (de Powerrack + de Kemper Remote), en ik doe er ook alles mee: gitaar, basgitaar, live & studio! Ik sluit hem aan op mijn Kustom 810 cabinet en dat werkt zo ontzettend goed!
Live speel ik meestal zonder cabinet, of staat de cabinet er voor de sier. We zitten allemaal op in ear monitors (ik heb de C4 van cinepaq.nl (ontzettend goeie IEM's voor een zeer goede prijs!)) en dan is zo'n Kemper leuk, zeker als iedereen binnen de band op Kemper speelt (wat nog niet het geval is) omdat je nooit meer een micro moet aansluiten, we hebben ook een rackmixer (Behringer XR18), en dan kan je gewoon alles op voorhand aansluiten.
Qua opnames zitten we nu niet meer gebonden aan amps, wat alles een stuk eenvoudiger maakt. Je verliest geen tijd met te zoeken naar de sweet spot met de micro, je neemt tegelijk het droog signaal op moest je achteraf willen reampen, ... het is een all in one oplossing!

Er zijn al enkele leuke standaard profiles te vinden voor gitaar maar zeker ook voor bas, maar je bent echt wel afhankelijk van de kwaliteit van de profiles, shitty profiles geven ook een shitty sound. Heb al enkele pareltjes gevonden voor basgitaar, een profile van de Ampeg SVT4 Pro of de Ampeg SVT CL bijvoorbeeld, binnenkort maar eens een profile van een Darkglass Microtubes 900 testen :D

Het is zoals een Zwitsers zakmes, zeker als je zowel bas als gitaar speelt! Voor mij vervangt het al mijn amps + effecten (sommige fx voor gitaar zijn nog niet helemaal on point, maar met de regelmatige updates komt dat ook zeker in orde!). Het is een investering, maar ik ben ontzettend blij dat ik die stap gemaakt heb!

Zijn er nog anderen die de Kemper gebruiken?
Nou ik binnenkort heb ik een kemper, eigenlijk voor gitaar, maar ben benieuwd hoe de bas erdoor klinkt.
Heb met bias fx pro software en een zeer goede audio converter best mooie resultaten, maar bemerk wat latency. (Vooral door de lagere frequentie van de basgitaar lijkt me) Ik gebruik eigenlijk alleen een MXR bass Di voor bassen een black finger compressor.

Ik ben benieuwd.
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
Neo Land
Berichten: 313
Lid geworden op: 14 aug 2007, 10:16

Re: Kemper topic!

Bericht door Neo Land »

Yep, ik heb ook een Kemper. In eerste instantie gekocht voor WiPe, waar ik (ala Royal Blood) gitaar én bas speel. Daar gaat de "gitaar" door de Kemper maar de bas nog steeds door een Sansamp BDI.

Omdat het zo'n geklooi was met het aansluiten op speakers via een externe eindtrap (ik had de unpowered versie), ge-upgrade naar een powered versie.

Bijkomend voordeel is dat ik hem in de andere band (waar ik alleen bas in speel) hem nu ook gebruik. Ik heb wat profiles gekocht van Ampeg, en die klinken te gek. Vind het een fantastisch apparaat. :thumbsup:
Headless nut!
Steinbergers en nog veels te veel meer...
https://youtube.com/channel/UCmhm62xlZvq4xNITaZH1b7g
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

Re: Kemper topic!

Bericht door Joreeeen »

Welke profiles gebruik je? :)
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
Gebruikersavatar
Neo Land
Berichten: 313
Lid geworden op: 14 aug 2007, 10:16

Re: Kemper topic!

Bericht door Neo Land »

Voor de "gitaar" van WiPe een profile van de (Tony Iommi) LaneyTI-100 van Soundside.
Die Ampeg is van Sonic Underground Productions en is een SVT Blueline.

In oktober ga ik naar een maat van mij, die sinds een aantal jaren in Duitsland woont, en die mijn 30 jaar geleden aangeschafte Acoustic 330 nog steeds heeft staan in zijn studio en ook nog steeds gebruikt.
Ik neem de Kemper mee en ga hem trachten te profilen. :jam:
Headless nut!
Steinbergers en nog veels te veel meer...
https://youtube.com/channel/UCmhm62xlZvq4xNITaZH1b7g
Gebruikersavatar
Slashhead
Berichten: 440
Lid geworden op: 04 jan 2006, 08:31

Re: Kemper topic!

Bericht door Slashhead »

Prachtig spul. Zelf gebruik ik twee avalons u5 voor mijn BG en Upright op IEM. Ik Heb ampcab simulatie eigenlijk nooit gemist. Onze gitarist heeft ook een Kemper en mij al eens geprobeerd over te halen. Mijn eerste indruk is overkill en voor een andere sound pak ik meestal een andere bas. Maar kan me goed jouw enthousiasme voorstellen, het is een top apparaat.
Plaats reactie