Kemper topic!

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Kemper topic!

Bericht door Unlord »

Zo'n Kemper lijkt me ultra tof. Echter, met een footswitchje erbij kom je uit op 2500+ euro. Daar moet ik best veel gigs voor doen. Kortom, ik denk dat het profiel van zo'n profiler iets te hoog gegrepen is voor een amateur als ik. Plus dat dat ding vooral goed werkt op cabs van 8ohm. En ik heb er eentje van 4ohm...
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7351
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Re: Kemper topic!

Bericht door berth »

Hier grinnikt iemand heel hard. Als ik inkomen uit gigs moet gaan meetellen als reden om iets wel/niet te kopen word het hier akelig leeg in huis. ;-)

Maar ik snap je redenatie wel hoor. Ik heb zelf uit financiele overwegingen een Line6 Helix gekocht terwijl ik liever een Kemper had gehad (vermoed ik).
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Re: Kemper topic!

Bericht door Thunder »

Kun je een Kemper ook betalen met consumptiebonnen? Als wij goed ons best doen kan ik er daar de komende 10 jaar wel zo'n 100 van sparen.
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Kemper topic!

Bericht door AmericanIdiot »

250 euro. Dan heb je nog 90 extra jaar te gaan...gaat je lukken :jam:
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Slashhead
Berichten: 440
Lid geworden op: 04 jan 2006, 08:31

Re: Kemper topic!

Bericht door Slashhead »

Schakel je live nu veel tussen profiles? Of heb je 1 amp en speel je alles er op weg en trap je zo nu en dan een effect erbij?
Gebruikersavatar
Slashhead
Berichten: 440
Lid geworden op: 04 jan 2006, 08:31

Re: Kemper topic!

Bericht door Slashhead »

Unlord schreef: 01 mar 2018, 13:36 Zo'n Kemper lijkt me ultra tof. Echter, met een footswitchje erbij kom je uit op 2500+ euro. Daar moet ik best veel gigs voor doen. Kortom, ik denk dat het profiel van zo'n profiler iets te hoog gegrepen is voor een amateur als ik. Plus dat dat ding vooral goed werkt op cabs van 8ohm. En ik heb er eentje van 4ohm...
4 Ohm kan wel. Alleen niet op volvermogen. Aldus: Ed Friedland.
https://www.bassplayer.com/gear/review- ... power-rack
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Kemper topic!

Bericht door Unlord »

Yep, dat zag ik. Maar volgens mij ga je dan flink op headroom inleveren. Kemper heeft nog een dingetje te fixen wat mij betreft.
Gebruikersavatar
Slashhead
Berichten: 440
Lid geworden op: 04 jan 2006, 08:31

Re: Kemper topic!

Bericht door Slashhead »

Ga vanavond een testen, hopelijk blijft het daarbij...
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Kemper topic!

Bericht door Strabel »

Die Kemper profiles werken in een live situatie ,dus over een cab spelen,alleen,als de cab heel neutraal is anders geloof ik hier echt niet in ,behalve dan voor directe opnames.
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
Slashhead
Berichten: 440
Lid geworden op: 04 jan 2006, 08:31

Re: Kemper topic!

Bericht door Slashhead »

Je kan een profile met cab sample over DI gooien en voor je monitor (eigen cab) de cab uit de profile doen begreep ik. In principe weet je wat je wegstuurt dus heel spannend wordt het dan toch niet op een eigen cab?
Ik heb hem onlangs getest en vond het wel een heel mooi goed klinkend apparaat. Ik speel eigenlijk al geruime tijd alleen nog maar met headphone monitor en wil niet meer terug naar een cab. Ik ben er nog niet uit of ik er een ga aanschaffen omdat ik erg tevreden ben met alleen de Avalons en gebruik helemaal geen Cab simulator of bass pre-amp. Het punt voor mij is dat je dan alleen maar aan het zoeken bent naar geluiden en kijken of het nog beter kan in plaats van de focus op het spelen.... Nu is het voor mij inpluggen en spelen verder geen geklooi met audio en heb altijd goed geluid. Het hangt een beetje af van wat voor repertoire je speelt of een Kemper jou als bassist van heel veel nut kan zijn of niet. Voor mij zou het heel beperkt zijn en een rete dure luxe oplossing waar een enkele goede amp ook voldoende zou zijn; mijn glock blue sky, die ik enkel nog gebruik voor repetities met een Avalon U5 ervoor, samen ongeveer net zo duur als een Kemper Power rack. Maar het is gewoon een prachtig ding. Als ik nog niks had dan zou dit zeker een alternatief zijn en waarschijnlijk ook mijn keuze.
Gebruikersavatar
Slashhead
Berichten: 440
Lid geworden op: 04 jan 2006, 08:31

Re: Kemper topic!

Bericht door Slashhead »

Hier een video over hoe je de Kemper moet instellen wanneer je over een CAB speelt en gebruik maakt van PA, waarbij je vanuit de Kemper naar PA gaat.
https://www.youtube.com/watch?v=qiqz-6dVKi0
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2175
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: Kemper topic!

Bericht door Goose »

Even een vraag aan de Kemper gebruikers.
Hoe veel verschillende amp profielen gebruik je nu echt met het spelen? Zijn dat er best wel veel of kom je uiteindelijk toch op 1 model terecht die je eigenlijk altijd pakt. Of als je er meer gebruikt, hoe ver liggen ze dan van elkaar af? Is het dan een totaal ander profiel er geluid of is het dan meer een andere EQ of gain van het zelfde amp model? Ik heb het dan puur over de versterker modellen, dus zonder de effecten.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Kemper topic!

Bericht door Strabel »

Om aan te sluiten bij "Goose";Hoeveel amp/Cab profielen gebruikt iemand gemiddelt en is dit live of alleen voor opnames?
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
Slashhead
Berichten: 440
Lid geworden op: 04 jan 2006, 08:31

Re: Kemper topic!

Bericht door Slashhead »

Die vraag had ik hier anderhalve week geleden ook al gesteld (15-3) maar blijk baar is de spoeling gebruikers zo dun dat daar geen antwoord op komt...

Na uitvoerig testen is dit de mening die ik heb m.b.t. live gebruik;

disclaimer: Dit kan voor een ander natuurlijk verschillen maar heb in het verleden gespeeld met een LINE6 PODX3 met verschillende AMP/CAB simulators en de Kemper is niet anders op dat gebied. Klinkt wel heel! veel beter dan wat ik op dat gebied met moddeling gehoord heb maar heb nog geen kennis gemaakt met de Line6 Helix.

Nuance verschillen zijn in LIVE situaties vaak niet zo relevant en zal je waarschijnlijk alleen van profiles wisselen als je gebruik wenst te maken van een specifieke profile waarbij bijvoorbeeld een bepaald type overdrive, octaver, slap compressie, etc.. in verwerkt zit. Heb jij je altijd gered met een enkele setup en wat pedalen die je indien nodig aansluit dan zal je nu waarschijnlijk genoegen nemen met een enkele profile die je aanspreekt. Dit is ook wat ik op de meeste fora teruglees over de zoektochten van gebruikers naar goede profiles voor bas.
Speel je heavy metal, Jazz snabbels en op zondag in de kerk dan kan ik me voorstellen dat een Kemper voor jou een goede oplossing gaat worden. Je gaat dan zeker switchen in profiles, alleen per gelegenheid. Dit heeft ook een beetje te maken met de signature van je band. Je hebt een bepaalde sound en je engineer heeft alles lekker gestapeld en daar moet je niet teveel mee klooien want dat komt het totaal niet ten goede is mijn ervaring. Je bent niet in de studio waarbij je alles achteraf kan shapen.
Ik combineer vaak EUB met BG en dat gaat over twee verschillende lijnen. Voor elk instrument gebruik ik een aparte U5 omdat de sound engineer dit het liefst gescheiden binnen heeft komen zodat beiden goed in de mix zitten wanneer ik wissel van instrument. Op een enkel kanaal is dat voor hem niet te doen.

Het is een te gek speledingetje en het beste dat ik ooit AMP/CAB simulatie gehoord heb. Als ik nog opzoek zou zijn naar een AMP dan was dit absoluut mijn keuze geweest. Lekker op je gemak een hoop versterkers onder een enkele muisklik hebben! en lekker pielen :D
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

Re: Kemper topic!

Bericht door Joreeeen »

Ik kom veel te weinig op dit forum, mijn focus is verschoven van full-time bassist naar bassist/gitarist/studiowerk. Vandaar mijn late reactie.

Ik gebruik zelf mijn Kemper (moeiteloos) op een 4 Ohm cabinet (8x10") en dat doet hij uitstekend! Het enige wat kan gebeuren is een drop out van je power amp gedurende enkele seconden. Maar dan moet je extreem luid gaan. Wij hebben onversterkte shows gespeeld op Kemper, en daar stond hij echt al ontzettend luid, nergens last van gehad. Die drop out komt er enkel als hij de 600w op 4ohm gaat overschrijden. Eer je daar aan zit ben je doof.

Bij Kemper vind ik het persoonlijk heel belangrijk dat je goeie basisprofiles hebt. Een profile die kut klinkt krijg je gewoon niet goed. Ook zijn heel veel bass profiles gemaakt door gitaristen, en dat merk je gewoon.

Zelf heb ik enkele profiles waar ik bij blijf (voor bas dan). Ik heb van 3 verschillende packs telkens 2 a 3 profiles (clean, od, grit). En daar switch ik tussen, ik hou van afwisseling ;-) Qua modelling voor bass staat Kemper wat mij betreft aan de top, iets als Helix doet het voor mij gewoon niet, helaas, want het ziet er wel een heel fijn apparaat uit!
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
Plaats reactie