Fafner vervangen??? Waarmee dan???

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
arjan
Berichten: 1238
Lid geworden op: 13 apr 2004, 14:30

Fafner vervangen??? Waarmee dan???

Bericht door arjan »

Hallo, tijd geleden dat ik hier iets gepost heb :roll:
Maar de sinds de laatste meeting in Groningen ben Ik weer aan het forummen geslagen.
Nu blijkt mijn trouwe EBS Fafner een beetje de geest te geven. Ik mis opeens een flinke bak vermogen, ik laat het nog wel nakijken maar ik ga toch stilletjes eens nadenken over een opvolger. Maar wat moet het dan gaan worden? Ik speel voornamelijk rock en blues.
De Fafner vind ik vooral fijn om de dikke punch en helderheid. Het liefst koop ik dezelfde in een lichter jasje maar ja dat word lastig. Iemand ideeën?
loves a big bASS

mijn insta
mijn facebook
Veel gear... lekker boeie
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7634
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Fafner vervangen??? Waarmee dan???

Bericht door MR. LEE »

zou je die mooie versterker gewoon niet effe lekker laten nakijken/repareren ? :|
Gebruikersavatar
klaasvaak
Berichten: 725
Lid geworden op: 14 okt 2006, 15:25

Re: Fafner vervangen??? Waarmee dan???

Bericht door klaasvaak »

Mijn Fafner is de afgelopen 3 jaar 2 maal bij de reparateur geweest. Deze gaf aan dat het nog steeds een klasse amp is en nog de moeite waard.
Ik heb geen andere amp gevonden die zo klinkt als deze.
Wel heb ik een aquilar th500 gekocht. Deze neem ik wekelijks mee naar de repetitie. Zo hoop ik de Fafner een beetje te sparen.
Naarmate hij ouder wordt komen er idd meer kwaaltjes.
Bas, gitaar is niets voor jouw. Pak toch snel de 4 snaar!!!
Gebruikersavatar
Treb
Berichten: 327
Lid geworden op: 23 feb 2007, 18:07

Re: Fafner vervangen??? Waarmee dan???

Bericht door Treb »

GK Fusion 550.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7634
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Fafner vervangen??? Waarmee dan???

Bericht door MR. LEE »

klaasvaak schreef: 09 nov 2017, 14:45 Mijn Fafner is de afgelopen 3 jaar 2 maal bij de reparateur geweest. Deze gaf aan dat het nog steeds een klasse amp is en nog de moeite waard.
Ik heb geen andere amp gevonden die zo klinkt als deze.
Wel heb ik een aquilar th500 gekocht. Deze neem ik wekelijks mee naar de repetitie. Zo hoop ik de Fafner een beetje te sparen.
Naarmate hij ouder wordt komen er idd meer kwaaltjes.
Dat hoeft totaal niet !

Daar kan hooguit de oorzaak in zitten , dat de meeste reguliere reparatie-handel zich ALLEEN beperkt tot de klacht die
zich op dat moment manifesteert , en daar alleen maar aktie op onderneemt. :(
( ik heb vroeger , helaas , en met tegenzin , voor een baas zo moeten werken , omdat het anders economisch gezien , niet meer rendabel was :( :( :( )
( het is niet eens een verwijt , maar een nadeel van de moderne tijd waarin het uurloon de boel tegen-zit )

De teller gaat alleen weer terug op nul , als een wat oudere amp in z'n geheel , met een zgn algehele repassatie wordt aangepakt,
pas dan alleen krijg je weer een knap ding terug in je handen :wink: .

( ...en anders niet ! )
Gebruikersavatar
klaasvaak
Berichten: 725
Lid geworden op: 14 okt 2006, 15:25

Re: Fafner vervangen??? Waarmee dan???

Bericht door klaasvaak »

Ik weet hoe secuur je te werk gaat MrLee. Vervelend dat je zo hebt moeten werken bij een vorige baas, dat doe je nu beter.
Mijn Fafner is weer tiptop in orde. In zijn geheel (24uur) nagemeten en kreeg op verschillende onderdelen mankementjes, zoals een kapotte input en een half jaar later de output van de tuner. Door het gebruik mankementjes.
Bas, gitaar is niets voor jouw. Pak toch snel de 4 snaar!!!
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7634
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Fafner vervangen??? Waarmee dan???

Bericht door MR. LEE »

ohhhh,....gelukkig ! :D
....dan is er met die amp eigenlijk niks mis .
Een input-busje kan bij elke versterker wel 'ns overlijden ,.....je ( of een ander ) zal wel 'ns een keertje op je gitaarkabeltje gaan staan :?
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Fafner vervangen??? Waarmee dan???

Bericht door Muziekschuur »

Als je ooit de gelegenheid hebt. Probeer de Peavey minimega of minimax eens uit.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3254
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Re: Fafner vervangen??? Waarmee dan???

Bericht door RonC »

MR. LEE schreef: 10 nov 2017, 11:49
klaasvaak schreef: 09 nov 2017, 14:45 Mijn Fafner is de afgelopen 3 jaar 2 maal bij de reparateur geweest. Deze gaf aan dat het nog steeds een klasse amp is en nog de moeite waard.
Ik heb geen andere amp gevonden die zo klinkt als deze.
Wel heb ik een aquilar th500 gekocht. Deze neem ik wekelijks mee naar de repetitie. Zo hoop ik de Fafner een beetje te sparen.
Naarmate hij ouder wordt komen er idd meer kwaaltjes.
Dat hoeft totaal niet !

Daar kan hooguit de oorzaak in zitten , dat de meeste reguliere reparatie-handel zich ALLEEN beperkt tot de klacht die
zich op dat moment manifesteert , en daar alleen maar aktie op onderneemt. :(
( ik heb vroeger , helaas , en met tegenzin , voor een baas zo moeten werken , omdat het anders economisch gezien , niet meer rendabel was :( :( :( )
( het is niet eens een verwijt , maar een nadeel van de moderne tijd waarin het uurloon de boel tegen-zit )

De teller gaat alleen weer terug op nul , als een wat oudere amp in z'n geheel , met een zgn algehele repassatie wordt aangepakt,
pas dan alleen krijg je weer een knap ding terug in je handen :wink: .

( ...en anders niet ! )
Volledig mee eens!
IK heb mijn Fafner vanaf '96 (de allereerste versie met die "chickenhead" knoppen). Na een jaar of 10 (veelvuldig gebruik en niet altijd te voorzichtig mee omgegaan) begon deze ook zijn "kuren" te krijgen. Ook af en toe laag wegvallen e.d, krakende pots e.d.
Omdat een aantal problemen zich niet altijd voordeden (eigenlijk alleen op het podium of tijdens repetitie..) heb ik uiteindelijk maar alle contacten overgesoldeerd, input, send/return jacks vervangen en alle post vervangen, die onderdelen heb ik overigens gratis van EBS gekregen! (super fijne service, zij redeneren dat het slechte reclame is wanneer hun versterker op het podium uitvalt en zijn dus ooit bereid gratis onderdelen op te sturen 8) ). Sindsdien doet hij het weer prima. Onlangs begon de ventilator te ratelen, ik heb toen maar meteen een nieuwe besteld bij EBS en tevens een hele nieuwe set Elco's (voor zo'n €60,- ofzo) aangezien de versterker toch inmiddels al een dikke 20 jaar oud is en deze ook niet eeuwig zullen meegaan. Dit ga ik binnenkort eens vervangen waarna ik er weer lang tegenaan kan! voor dat geld heb ik geen nieuwe en ook nieuwe versterkers kunnen problemen krijgen. Ik denk niet dat ik ooit nog een andere versterker zal kopen....
(dat geldt eigenlijk ook voor mijn bassen, als mij iets bevalt doe ik het niet snel weer weg, hooguit iets nieuws erbij).
Gebruikersavatar
arjan
Berichten: 1238
Lid geworden op: 13 apr 2004, 14:30

Re: Fafner vervangen??? Waarmee dan???

Bericht door arjan »

Ja one’s you go Fafner... 😂
Ben benieuwd wat er bij de reperateur allemaal te voorschijn komt.
Er begon wel al een beetje GAS op te komen voor een Darkglass maar dat gaat wel weer over als ie weer thuis is, die ouwe trouwe Fafner
loves a big bASS

mijn insta
mijn facebook
Veel gear... lekker boeie
bassooka
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 aug 2009, 03:21

Re: Fafner vervangen??? Waarmee dan???

Bericht door bassooka »

Transistor amps hebben ook af en toe ook een beurt nodig, daarvoor hoef je geen fafner 2 te kopen. Ik blijf ook bij bassman 135 en sinds kort een svt-300. Wat maakt het uit dat ze niet meer origineel zijn. Je zal blij zijn. Ook al zijn mijn amp nog origineel, ik zou er geen snars om geven moest er een nieuwe transformator inzitten. Ze doen wat ik wil. Als je een back up wil omdat je het niet vertrouwt, is een harkte nog steeds goedkoper en zeg je dat het nog wel ok was...live heb je steeds DI om op terug te vallen.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Fafner vervangen??? Waarmee dan???

Bericht door Muziekschuur »

De Peavey minimax...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Plaats reactie