Ashdown toneman 600h evo iii

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
RBO62
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 jan 2008, 12:43

Re: Ashdown toneman 600h evo iii

Bericht door RBO62 »

mooi koffie mok :-)
zodra ik de spullen binnen heb (zal volgende week zijn) zal ik t eens flink testen.
Beste is natuurlijk testen tijdens een live optreden, dan weet je meteen hoe het zich houdt in t veld.
DIe ABM ken ik niet, maar zou zo maar kunnen dat in de nieuwe opvolger bijna dezelfde pcb is gebruikt met hier en daar wat aanpassingen. Had even wat "gut shots" gezocht (plaatjes binnen werk pcb) van die ABM en moet zeggen dat de opbouw er wel degelijk uitziet!
lijkt zelfs een beetje op de oude Trace (die overigens al verkocht is).
Er zit in de nieuwe wel een dubbele blower zag ik, dus hoop dat het flink wat power /headroom heeft. We gaan t binnenkort allemaal mee maken.
In loving memory, my dogs: Caja, Kim, Cera and Brenda
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Ashdown toneman 600h evo iii

Bericht door Hans58 »

Ik heb net als Michael We Tigers ook jaren met een ABM 500 gespeeld. Dat was inderdaad een uitstekende versterker; samen met een setje ABM 115/410 kasten was dat een prima klinkende combi. Die top ging alleen weg omdat ik na een tijdje twijfelen en zoeken toch overgestapt ben op een âhwe Fendâh buizenbak.
En die gelijkenis met Trace zal niet heulemaal toevallig zijn (al ken ik de technische ins en outs totaal niet) maar Ashdown-oprichter Mark Gooday was voordien ook de man achter Trace, dus van basversterking heeft-ie denk ik toch wel sjoege. Het lijkt er wel op dat er (kwaliteits-)verschil zit tussen de oude Britse series en de recentere lijn uit het verre Oosten. Mijn spullen (de kasten heb ik nog steeds in de opslag staan, komen uit de Ashdown-oertijd van het jaar 2000) waren nog uit de Britse periode.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23284
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Ashdown toneman 600h evo iii

Bericht door rich13 »

Ik ben juist ontzettend blij met mn Ashdown spul, ook met de MAG, uit de oude serie. Dat is niet de combo maar een losse top met 4x10 kast, en ik kreeg jij ook complimeneten over het geluid. In de oefenruimte gebruik ik de MAG300 samen met een M1 ten, een 1x10" kastje en dat klinkt echt heel goed.

Verder is Mark Gooday, de oprichter en eigenaar van Ashdown, een goed benaderbare man met verstand van zaken. Hij is ook degeen die Trace Elliot groot heeft gemaakt voor het werd verkocht.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Ashdown toneman 600h evo iii

Bericht door Hans58 »

MAG 300 top heb ik ook een jaartje gehad vóórdat ik naar de ABM overstapte. Ook niks mis mee; fijne versterker ook.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13375
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Ashdown toneman 600h evo iii

Bericht door LeftyJ »

Ik heb ook een paar jaar naar tevredenheid gebruik gemaakt van een ABM, een C210T Evo II met 115 Compact. Degelijk apparaat, hele dikke sound met lekkere buizendrive, en als je niet oppaste verzoop je in het laag. Ik had de baspot altijd op 9 uur! Nooit iets mee gehad, alleen een keer de knop op de master volumepot gebroken bij transport. Toen ik ze daarover mailde had ik binnen een week gratis een nieuwe op de mat liggen! Dus ik deel de ervaringen van Mr Lee niet, maar moet er wel bij zeggen dat dit al bijna 10 jaar geleden is, en dat ik inmiddels al zo'n 8 jaar EBS speel.
Plaats reactie