Ashdown toneman 600h evo iii

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
RBO62
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 jan 2008, 12:43

Ashdown toneman 600h evo iii

Bericht door RBO62 »

Beste forumleden, via deze weg de vraag of er misschien iemand ervaring heeft met de Ashdown toneman 600h evo 3.
Heb reeds gezocht op t forum maar niets kunnen vinden.
Er staan wel enkele artikelen op www en deze pakken goed uit.
Maar ben benieuwd zoals gezegd of er hier iemand iets meer info kan geven.

dan alvast.
In loving memory, my dogs: Caja, Kim, Cera and Brenda
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Ashdown toneman 600h evo iii

Bericht door MR. LEE »

Ashdown ,....het zal waarschijnlijk wel aardig spul wezen.
Als je het nieuw aanschaft , dan heb je garantie, ...en de verkopende partij zal je dan moeten helpen.
Maar o-wee als je het een aantal jaren hebt , en er gaat wat mis .
Bellen met het handels-kantoor in Engeland is zinloos ,.....en als er 'ns iemand wel de telefoon opneemt , gaat ie mooie beloftes maken , maar je wordt nooit meer terug-gebeld , en je kunt gewoon de boom in.

Ik had m'n oog en oor laten vallen op een cabinet ,....een ABM 210 H ,....maar ik durf daar al niet eens meer ( om dezelfde reden ) met een gerust gevoel voor te gaan.
....Er zal ooit maar eens een speaker tebarste gaan ,.....en ze laten je dan darren... :|
Laatst gewijzigd door MR. LEE op 17 nov 2017, 03:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RBO62
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 jan 2008, 12:43

Re: Ashdown toneman 600h evo iii

Bericht door RBO62 »

dank voor de info!
zal er eens een nachtje over slapen.....
In loving memory, my dogs: Caja, Kim, Cera and Brenda
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Ashdown toneman 600h evo iii

Bericht door MR. LEE »

Last Update September 12th, 2017 - CM9 4NJ lies on Hall Road in Heybridge, Maldon. CM9 4NJ is located in the Heybridge East electoral ward

Hier zou dan 't kantoor moeten zijn waar de telefoon (zelden) wordt opgenomen. :roll: :?:
( Ashdown Design & Marketing )

https://www.google.nl/maps/@51.737549,0 ... !1e3?dcr=0

De apparatuur wordt ergens :?: in China gefabriceerd.

Het merk-logo is afgekeken van de Austin Healey sportwagen,...dat vond ik wel een leuk gegeven :D

De site op internet ziet er i.i.g. flitsend uit. https://ashdownmusic.com/
Bijlagen
Austin Healey logo.jpg
Austin Healey logo.jpg (16.7 KiB) 1745 keer bekeken
streetview.jpg
streetview.jpg (24.14 KiB) 1751 keer bekeken
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Re: Ashdown toneman 600h evo iii

Bericht door Herman »

Het zal toch niet alleen maar ellende zijn? Ze hebben ook net een nieuwe Geezer Butler amp in het programma, die gast zou zijn naam toch niet aan rotzooi verbinden?
Gebruikersavatar
cluseau
Berichten: 268
Lid geworden op: 27 jul 2010, 08:54

Re: Ashdown toneman 600h evo iii

Bericht door cluseau »

MR. LEE schreef: 17 nov 2017, 04:50 Het merk-logo is afgekeken van de Austin Healey sportwagen,...dat vond ik wel een leuk gegeven :D

Chinezen kunnen ook niks zelf he! :facepalm:


Wel hebben ze een mooie E-type voor de deur staan :kwijl:

Afbeelding
Frans.

https://www.amps-unlimited.nl
Reparatie Buizen & Transistor Amps
Gebruikersavatar
RBO62
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 jan 2008, 12:43

Re: Ashdown toneman 600h evo iii

Bericht door RBO62 »

hoi mensen, allemaal dank voor de aanvullende en leuke info.
Heb inmiddels toch maar de Ashdown toneman 600h evo iii + Ashdown toneman 410T deep gekocht bij Thoman in DLD!
Van de paar reviews (geen aandelen in Ashdown :-) ) die ik gevonden had komen deze wel goed uit de test.
Zeker gezien de prijs kwaliteit verhouding.....
Tis iig een conventionele AMP (geen digitaal klasse-D), daar heb ik meer vertrouwen in en ook gezien het feit dat ik geen ervaring heb met Klasse-D amps.
Ik denk dat de set voldoende power heeft en zo ook van het eeuwige gezeur van de PA mensen af ben dat mijn oude Trace Elliot stack altijd veeeeeel te hard stond.
Maar goed, zeer benieuwd naar de nieuwe spullen die waarschijnlijk ergens begin volgende week binnen komen.
Mocht het echt zwaar tegenvallen dan hebben ze bij Thomann niet tevreden geld terug zonder gezeur garantie.
In loving memory, my dogs: Caja, Kim, Cera and Brenda
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Ashdown toneman 600h evo iii

Bericht door MR. LEE »

Monkey schreef: 17 nov 2017, 06:09 Het zal toch niet alleen maar ellende zijn? Ze hebben ook net een nieuwe Geezer Butler amp in het programma, die gast zou zijn naam toch niet aan rotzooi verbinden?
Die boodschap zie je toch niet en nergens staan ? , misschien is het wel een prachtig ding . :|
Ik heb alleen slechte ervaring en ook nog twijfels wbt het service aspect , ...en dan met name NA de garantie-periode.
Ik weet nu pas waarom ik toen met een kluitje in het riet gestuurd ben geweest.
( of heb jij het idee dat er in dat pandje voor heel Europa , USA en de rest van de wereld "special parts" op stock liggen ? ) :|

Ik speel zelf over een (gemodificeerde) Behringer amp ,...dat ding kostte ooit in de reclame een drol bij Music-Store ,
maar ik heb er dan gelukkig nog 1 complete amp bij als "donor-versterker" voor onderdelen om nog twee van die dingen werkend te houden ( voor als er ooit 'ns wat "ploeft" .)
Er is namelijk geen "schroeffie" van te krijgen :(
Ik vermoed dat het met dit merk, qua onderdelen niet veel beter gesteld is.

Da's alles :D
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Ashdown toneman 600h evo iii

Bericht door MR. LEE »

cluseau schreef: 17 nov 2017, 09:24
MR. LEE schreef: 17 nov 2017, 04:50 Het merk-logo is afgekeken van de Austin Healey sportwagen,...dat vond ik wel een leuk gegeven :D

Chinezen kunnen ook niks zelf he! :facepalm:


Wel hebben ze een mooie E-type voor de deur staan :kwijl:

Afbeelding
Nee hoor Frans ,....zo zit het niet ,.....1 van de Britse oprichters van Ashdown was helemaal verknocht aan een Austin Healey sportwagentje ,....daar heeft 'ie het logo van gepikt ( en z'n eigen merknaam er ingezet ) :wink:

D'r zal i.i.g. wel genoeg poen binnen komen ,....ik denk niet dat er veel aan onderhoud gebouwen , en aan een leger van personeel wordt betaald/uitgegeven :mrgreen:
Gebruikersavatar
RBO62
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 jan 2008, 12:43

Re: Ashdown toneman 600h evo iii

Bericht door RBO62 »

tja, Apple is ook begonnen in een oude garage / schuurtje :-)
In loving memory, my dogs: Caja, Kim, Cera and Brenda
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Ashdown toneman 600h evo iii

Bericht door MR. LEE »

RBO62 schreef: 17 nov 2017, 09:57 hoi mensen, allemaal dank voor de aanvullende en leuke info.
Heb inmiddels toch maar de Ashdown toneman 600h evo iii + Ashdown toneman 410T deep gekocht bij Thoman in DLD!
Van de paar reviews (geen aandelen in Ashdown :-) ) die ik gevonden had komen deze wel goed uit de test.
Zeker gezien de prijs kwaliteit verhouding.....
Tis iig een conventionele AMP (geen digitaal klasse-D), daar heb ik meer vertrouwen in en ook gezien het feit dat ik geen ervaring heb met Klasse-D amps.
Ik denk dat de set voldoende power heeft en zo ook van het eeuwige gezeur van de PA mensen af ben dat mijn oude Trace Elliot stack altijd veeeeeel te hard stond.
Maar goed, zeer benieuwd naar de nieuwe spullen die waarschijnlijk ergens begin volgende week binnen komen.
Mocht het echt zwaar tegenvallen dan hebben ze bij Thomann niet tevreden geld terug zonder gezeur garantie.
Dat heb je niet zo verkeerd bedacht hoor. :wink:
Als er iets aan een conventionele klasse B amp stuk gaat , dan is de reparatie-kans/mogelijkheid een heel stuk groter dan bij klasse D amps.
Gaat er bijv op de lange termijn alleen maar iets simpels kapot aan onderdelen als knoppen of zo'n leuk metertje , of waar het een speciaal onderdeel betreft , dan voorzie ik een probleem .
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Ashdown toneman 600h evo iii

Bericht door MR. LEE »

RBO62 schreef: 17 nov 2017, 10:38 tja, Apple is ook begonnen in een oude garage / schuurtje :-)
Leo Fender is ook begonnen in een knutsel-schuurtje ,.....alleen zitten ze daar niet meer . :wink:
Ashdown wel ,...het is niet meer dan een soort van post-adres.
Er ligt binnen geen 1 transistortje :D

Ik heb een keer een Samson powered mixer moeten repareren .
Gelukkig was er een importeur te vinden ( hier vlakbij zelfs )
Het ging om 4 (vreemde) transistortjes ,....moest uit China komen ,....1 jaar op moeten wachten .
( uit coulance wel gratis ,...met een sorry-briefje erbij voor het lange wachten )
Die importeur ( reparatie afdeling ) moest overigens net zo lang op onderdelen wachten.
Ik heb met die man geproken ,....die werd er ook knetter van.
Laatst gewijzigd door MR. LEE op 17 nov 2017, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RBO62
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 jan 2008, 12:43

Re: Ashdown toneman 600h evo iii

Bericht door RBO62 »

leuke ervaringen komen hier allemaal voorbij :-)
Ik probeer overigens nog ergens een elektronisch schema te vinden van de amp op 't www, maar niet kunnen vinden.
Zou wel mooi zijn voor t geval ik 't ooit nodig heb.
In loving memory, my dogs: Caja, Kim, Cera and Brenda
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Ashdown toneman 600h evo iii

Bericht door MR. LEE »

Nou,...op die fancy site van Ashdown staat een telefoonnr ,....en een email-link.
Probeer dat nou 'ns .....

Op het internet vind je dat schema echt niet

Bel ze eerst 'ns effe op .... ( wel wat geduld ,....met een keuppie keuffie .... ) :D
Bijlagen
Mug1_480x480.jpg
Mug1_480x480.jpg (27.49 KiB) 1672 keer bekeken
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Re: Ashdown toneman 600h evo iii

Bericht door we tigers »

Ik heb ooit een versterker uit de MAG serie gehad. Een enorm combo met 4x10. Die was na twee weken weer weg. Klonk voor mij echt beroerd. Maar ik heb jarenlang met veel plezier over met een ABM gespeeld. Dat was een uitstekende versterker. Soms heb ik nog wel eens spijt dat ik die van de hand heb gedaan.
Die Geezer Butler Head of Doom wordt, net als hun CTM buizenversterkers, gemaakt in hun "custom shop" in Engeland (Of dat in het gebouwtje is op de foto van Mr. LEE weet ik niet...). Dat vind ik wel toffe heads en zou ik wel eens aan de tand willen voelen.

De Toneman ziet eruit als een opvolger van de MAG. Ik hoop oprecht dat het je gaat bevallen, maar ik zou je Trace spullen nog even achter de hand houden.
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Plaats reactie