Fender Rumble 350 teveel power ?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Haike
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2015, 21:54

Fender Rumble 350 teveel power ?

Bericht door Haike »

Hallo . Ik wil een Fender Rumble 350 2x10 kopen . Heb alleen maar lovende recensies over deze combo gelezen . De Fender Rumble 100 die ik had beviel me zeer goed , maar wil toch graag over naar een 2x10 . Voorlopig speel ik alleen nog thuis in een niet al te grote kamer , en wil op een later tijdstip de combo in een oefenruimte gaan gebruiken . Omdat ik deze combo nog niet heb geprobeerd en niet weet hoe hard hij gaat , vraag ik me af of ik deze uberhaupt wel thuis kan gebruiken met zijn 350 watt . Graag wat feedback :D
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Fender Rumble 350 teveel power ?

Bericht door Rieno »

Ik heb het hier al vaak gezegd: thuis (en dat is een appartementje op 't moment) speel ik op een 900W versterker met een 800W 4x10" speakerkast.

Zo'n ding heeft een volumeknop ;)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Fender Rumble 350 teveel power ?

Bericht door Unlord »

Als je volumeknop kapot is, kan 350 watt iets teveel zijn, afhankelijk op welke stand die knop vast staat. Zo niet, dan kun je psychische hulp krijgen voor dwangmatig draaigedrag indien dat een euvel is. Verder helemaal eens met Rieno.
Haike
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2015, 21:54

Re: Fender Rumble 350 teveel power ?

Bericht door Haike »

Volumeknop is niet kapot . Staat ook niet vast . Heb ook geen dwangmatig draaigedrag , en is psychische hulp daarom overbodig . Bedankt voor de snelle reacties .
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Fender Rumble 350 teveel power ?

Bericht door Rieno »

Je kunt je snel vaststaren op vermogen, maar de versterkers van tegenwoordig kunnen prima op lage en hoge volumes hun werk doen. Zolang je zorgt dat de voorversterker genoeg pit krijgt (de gain-knop), klinkt het meer dan prima :)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Fender Rumble 350 teveel power ?

Bericht door Hans58 »

Zoals ik elders ook al meldde: ik heb in de huiskamer een 250W Hughes&Kettner BassBase combo staan. Met idd de gain voluit en de master om het volume in toom te houden en 'm toch lekker te laten klinken op denk-om-de-buren-nivo. Gaat prima.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Haike
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2015, 21:54

Re: Fender Rumble 350 teveel power ?

Bericht door Haike »

Bedankt Rieno en Hans58, duidelijke uitleg waar ik wat mee kan .
Plaats reactie