Ik wil lichtere spullen, van Eden naar Markbass?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Ik wil lichtere spullen, van Eden naar Markbass?

Bericht door BassAgent »

Bergantino is volgens mij zo'n typisch ondergewaardeerd merk (net als bv. Epifani). Goed spul maar echt te onbekend.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7181
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Ik wil lichtere spullen, van Eden naar Markbass?

Bericht door HNZ »

Zijn voor de gemiddelde huis-tuin-en-keuken bassist ook wel erg aan de prijs. Èn niet bepaald breed verkrijgbaar of te testen...
https://bassdirect.co.uk/bass_guitar_spe ... ,_410.html
Rdatema
Berichten: 756
Lid geworden op: 23 okt 2016, 20:33

Re: Ik wil lichtere spullen, van Eden naar Markbass?

Bericht door Rdatema »

Ik zou voor Bergantino hier kijken: https://www.station-musicshop.de/epages/ ... bergantino

Zit qua prijs misschien net iets boven Vanderkley maar niet boven Hevox qua prijs - 2x10" is vergelijkbaar (990 vs 950-1050 afhankelijk van wel/geen tweeter). Wel boven merken die met grotere aantallen werken denk ik. En zeker ook hoog prijssegment.
Het is gewoon erg duur, produceren in kleine aantallen. Kan zijn dat je daarvoor kwaliteit terugkrijgt, hun site is in ieder geval prachtig.
Commercieel actief met Acoustic Alignment speakerkasten (stock, custom en meer)
Jan-ArendBlok
Berichten: 120
Lid geworden op: 12 mei 2009, 21:36

Re: Ik wil lichtere spullen, van Eden naar Markbass?

Bericht door Jan-ArendBlok »

IMG_1760.jpg
IMG_1760.jpg (1.51 MiB) 3025 keer bekeken
Dit is handzaam en "best of both worlds", althans voor mij. Ieder zijn eigen z'n smaak en behoefte. Het gaat erom dat als je in je band speelt, je niemand in de weg zit, maar toch goed aanwezig bent met je geluid. De rest van je band moet ook op je kunnen leunen.
Ibanez Musicians, Ibanez Studio's.
Journey Instruments en Ohana akoestische bassen
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Ik wil lichtere spullen, van Eden naar Markbass?

Bericht door basloze fret »

Rdatema schreef: 10 feb 2018, 12:38 Ik zou voor Bergantino hier kijken: https://www.station-musicshop.de/epages/ ... bergantino

Zit qua prijs misschien net iets boven Vanderkley maar niet boven Hevox qua prijs - 2x10" is vergelijkbaar (990 vs 950-1050 afhankelijk van wel/geen tweeter). Wel boven merken die met grotere aantallen werken denk ik. En zeker ook hoog prijssegment.
Het is gewoon erg duur, produceren in kleine aantallen. Kan zijn dat je daarvoor kwaliteit terugkrijgt, hun site is in ieder geval prachtig.
Zo'n Bergantino 212 cab is ongeveer net zo duur als bijvoorbeeld een Aguilar 212 SL.
Dus qua prijs zit het merk in een vergelijkbare prijsklasse als Aguilar, Vanderkley en dat soort merken. Zeker niet goedkoop, maar dan heb je ook wat....

De B amp van Bergantino vind ik ook een interessante versterker. Zou ik wel eens willen uitproberen. Maar is bijna nergens te testen in Nederland voor zover ik weet.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Ik wil lichtere spullen, van Eden naar Markbass?

Bericht door Erelid »

ff los van de cabjes; da's een kwestie van smaak maar dit topje wordt echt onderschat:
2370800000-0.jpg
2370800000-0.jpg (82.6 KiB) 3002 keer bekeken
Geen post/pre DI maar verder echt waanzinnig.
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Ik wil lichtere spullen, van Eden naar Markbass?

Bericht door Strabel »

Ik kwam dit ook nog tegen,je moet er van houden ,maar het is wel erg licht.
https://www.notreble.com/buzz/2014/10/10 ... -cabinets/
Feeling the groove is everything.
carstenmolewijk
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2017, 16:19

Re: Ik wil lichtere spullen, van Eden naar Markbass?

Bericht door carstenmolewijk »

Ben ook overgestapt naar Markbass met een omzwerving naar TC Electronic. Markbass is het echt nu voor mij. Gebruik 2 versterkers, de LM800 en de LM250 Blackline met 2x 12inch kasten eronder van Hartke. Super sound, alle eq default setting, gewoon een eerlijke amp.
Aanrader!
Rdatema
Berichten: 756
Lid geworden op: 23 okt 2016, 20:33

Re: Ik wil lichtere spullen, van Eden naar Markbass?

Bericht door Rdatema »

Strabel schreef: 10 feb 2018, 15:11 Ik kwam dit ook nog tegen,je moet er van houden ,maar het is wel erg licht.
https://www.notreble.com/buzz/2014/10/10 ... -cabinets/
Zo, dat is erg licht ja. Acousic Alignment E-118 is ook ca 9 kg, en fractioneel kleiner maar als we de specs van dat alu kastje moeten geloven doet die echt alles - diepgang & SPL (100dB 1W/1meter & 32Hz usable frequency :roll: ).

Voor wat betreft de cab shootout hebben we met Acoustic Alignment een idee.
We nemen een akoestisch transparant scherm mee, en 2x een TC RH750. Deze amp heeft 3 presets, waardoor we de cabs qua gevoeligheid kunnen compenseren. Schakelen van een 94dB kastje naar een 100dB kastje is natuurlijk moeilijk vergelijken. We leggen dan bijv per amp 3 speakonkabels onder het scherm door van de cabs naar de amp. Met 2 amps kunnen we dan evt. 6 cabs inregelen - zodat het schakelen geen grote geluidsdrukverschillen oplevert.

Op deze manier kan er na wat inregelen redelijk vlot - blind- gewisseld worden.

Wij denken dat het best leuk is, en als iemand nog een beter voorstel heeft dan is dat natuurlijk ook goed.

Om de inspanningen en verwachtingen een beetje goed in balans te hebben zullen we tegen die tijd wel even kijken wie welke cabs wil horen/testen/meebrengen. Wij zetten er graag ook een Acoustic Alignment cabje tussen, en lichtgewicht of een B-serie (compact & gaat zeer diep)
Commercieel actief met Acoustic Alignment speakerkasten (stock, custom en meer)
Gebruikersavatar
Sandrow
Berichten: 265
Lid geworden op: 24 dec 2005, 11:06

Re: Ik wil lichtere spullen, van Eden naar Markbass?

Bericht door Sandrow »

UPDATE

omdat de drummer last kreeg van zn oren zijn we met de hele band geswitcht naar in-ear. Dat is pas licht. Volgende week het eerste optreden waar de eden xlt410 en versterker eens thuisblijven en alleen de markbass 1x12 mee gaat.

Speel nu direct in een tech21 DI en krijg mn eigen geluid terug via m'n eigen monitormix, af te regelen met een app op m'n iphone. Eigenlijk hoeft er helemaal geen versterker meer mee, maar voor de zekerheid de markbass want we hebben maar een bescheiden PA (EV ZXA).

Echt geweldig. Hoor alles veel beter, we staan veel zachter, sla veel zachter en preciezer aan- en spelen met hele band strakker en scherper.

Dat hadden we veel eerder kunnen doen! Tuurlijk mis ik wel wat push in mn rug maar dat went snel. Die 2-weg in ears die ik gebruik hebben een geweldig diep laag....

Komt mn Eden te koop? Nog niet, maar het gezeul zal ik niet missen!


De spullen waarmee we dit doen, voor wie geïnteresseerd is:

QSC touchmix 16 mixer icm netgear router (€1200)
behringer bedrade versterkertjes voor aan de riem (€50)
Mackie 2 weg in ears (€120’
Zangers hebben wireless van ANT (ING20) (€320)

Zaalversterking gaat met actieve EVs (€1500)
Voor grotere gigs huren we een PA in en dubbelen we alle signalen naar onze eigen mixer, die we dan alleen voor de monitors gebruiken.
Plaats reactie