Markbass, ik zoek info

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Deewee
Berichten: 197
Lid geworden op: 21 nov 2011, 16:05

Markbass, ik zoek info

Bericht door Deewee »

Hoi daar, Ik zoek info over een Markbass cmd121H (600W?) uit 2007 met een combo head zonder nummertoevoeging. Op de MB site en elders vind ik alleen nieuwere uitvoeringen. Als ergens gegevens te vinden zijn zo ik graag vernemen waar, bij voorbaat dank!
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Markbass, ik zoek info

Bericht door Sjtevel 1984 »

Volgens mij is dat dezelfde als de little mark II
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Treb
Berichten: 327
Lid geworden op: 23 feb 2007, 18:07

Re: Markbass, ik zoek info

Bericht door Treb »

Zijn Little Mark versterkers met identieke specs: 300W@8ohm, 500W@4ohm.
Deewee
Berichten: 197
Lid geworden op: 21 nov 2011, 16:05

Re: Markbass, ik zoek info

Bericht door Deewee »

Dan toch met toevoeging van een regelknop boven de VPF en de achterkant is ook anders. Maar mogelijk is de "inhoud" hetzelfde. Waar komt dan de opdruk 600W vandaan? Of is dat het maximale stroomverbruik? Het is nog een "made in Italy", maakt dat misschien iets uit? De combobo Head 2 en 3 zijn latere uitvoeringen. Daar heb ikwel gegevens van.
maarten b.
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 apr 2004, 05:32

Re: Markbass, ik zoek info

Bericht door maarten b. »

Hoi Deewee,

Ik heb jarenlang een combo van Markbass gehad: Minicombo 121 CHP, ook een 12" uitvoering. Ik kon geen specifieke info vinden op de MB-site over dit model. Ik heb toen de klantenservice MB gemaild met mijn vraag. Binnen twee dagen antwoord: In mijn geval ging het om een combo waar inderdaad geen specifieke manual van was, maar het versterkergedeelte was identiek aan LittleMark Light. Die manual werd erbij gestuurd en klopte inderdaad met mijn versterkergedeelte. Suggestie: mail Markbass Customerservice. Wie weet zijn ze nog net zo behulpzaam als toen. (Combo heb ik overigens 2 jaar geleden verkocht, manual + foto's zou ik moeten kunnen terugvinden)

groet van maarten
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Markbass, ik zoek info

Bericht door Erelid »

600 Watt is het stroomverbruik op 220V. Wat er in zit is een LMII. 300/500Watt dus op 8/4 ohm.
Deewee
Berichten: 197
Lid geworden op: 21 nov 2011, 16:05

Re: Markbass, ik zoek info

Bericht door Deewee »

Nou mensen, bedankt voor de antwoorden. De suggestie van Maarten, bedankt daarvoor, ga ik doen.
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Markbass, ik zoek info

Bericht door Strabel »

Ik vond dit bij de 1e "hit"op google.

A more “hi-fi” alternative to the Mini CMD 121P, thanks to its larger size and 1” compression driver and custom horn. Easily upgrades to a 500W rig with the addition of a New York 121 or Traveler 121H cabinet. Designed for bass players who need power, portability and top performance!
Feeling the groove is everything.
Deewee
Berichten: 197
Lid geworden op: 21 nov 2011, 16:05

Re: Markbass, ik zoek info

Bericht door Deewee »

Die info had ik ook al gevonden, ben al enige tijd aan het spitten op het net. Heb inmiddels Markbass een berichtje gestuurd en hopelijk komt daar een reactie op.
Deewee
Berichten: 197
Lid geworden op: 21 nov 2011, 16:05

Re: Markbass, ik zoek info

Bericht door Deewee »

Zeer snelle reactie van Markbass Service. Mijn complimenten! Ben nu in bezit van het juiste manual en zij die schreven dat de combo head(1) dezelfde is als de (oude) LM2 hebben gelijk. Dank aan allen!
Deewee
Berichten: 197
Lid geworden op: 21 nov 2011, 16:05

Re: Markbass, ik zoek info

Bericht door Deewee »

Nog een vraag.Heb hier ook een SWR Workingman's 12 staan, 8 ohm. Kan ik deze met losgekoppelde amp als extension cabinet aansluiten aan de Markbass of is het speakervermogen niet voldoende?
Deewee
Berichten: 197
Lid geworden op: 21 nov 2011, 16:05

Re: Markbass, ik zoek info

Bericht door Deewee »

Ben tot de ontdekking gekomen dat de ventilator in de achterkant niet IN de comboversterker blaast maar UIT. Is dit normaal voor MB? luchtdoorlaatopeningen zitten wel voor koelribben aan de zijkant.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Markbass, ik zoek info

Bericht door Rieno »

Je wilt de warmte UIT de versterker zuigen, niet in de versterker rondblazen :)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7641
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Markbass, ik zoek info

Bericht door MR. LEE »

Rieno schreef: 23 mar 2018, 16:16 Je wilt de warmte UIT de versterker zuigen, niet in de versterker rondblazen :)

Dat hoeft helemaal niet zo te zijn hoor Rieno.
Er zijn zat fabrikanten/merken die de fans richting het koel-lichaam laten blazen.
( dus van buiten naar binnen ! )
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Markbass, ik zoek info

Bericht door Rieno »

Tuurlijk, maar IMHO is dat een beetje onzinnig :) Je blaast warme lucht rond en stof naar binnen...
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Plaats reactie