cabinet in je handbagage

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
arjan
Berichten: 1238
Lid geworden op: 13 apr 2004, 14:30

cabinet in je handbagage

Bericht door arjan »

Hallo vrienden,
Vanwege trieste omstandigheden moest ik van de week spelen op een uitvaart in Stockholm, een goede vriend is daar overleden. voor de uitvaart vroeg zijn vrouw aan mij en een zingende maat om iets bij de kerkdienst te spelen. een eer om te doen natuurlijk maar dan komen er wel een paar uitdagingen op je af want hoe neem je je spullen mee het vliegtuig in? om nou mijn vanderkley 112 in te checken ging me toch iets te veel kosten, bovendien heb ik daar ook helemaal geen flightcase voor enzo. Gelukkig ken ik Wouter van Acoustic Alignement (bekent van de meeting in Groningen), hij is momenteel al bezig een cab te ontwikkelen die mijn vanderkley gaat vervangen (lees upgraden). Ik vertelde hem over de uitdaging waar ik mee zat en hij ging wel even kijken wat hij voor me kon doen.
De eisen waren duidelijk. het voormaat moet met de handbagage mee kunnen maar het geluid moet wel een kerk met 100 man kunnen voorzien van een mooie laag bas.
Wouter ging als een waanzinnige voor me aan de slag! Apjes kwamen midden in de nacht binnen met de laatste foto's dus aan de betrokkenheid heeft het niet gelegen :D In Zweden duurt het wel iets langer dan hier voordat er iemand begraven/gecremeerd word dus we hadden een week of 2.
Het resultaat was deze 2 weg speaker van 28 bij 28 cm van nog geen 10 kilo (gewicht was geen eis overigens) met een flinke baspoort.
2 dagen voor vetrek kon ik al even gaan testen en moest er nog wat aangepast worden maar ruim voor de deadline had ik een hele mooie speaker om mee naar zweden te nemen. Als amp had ik een EBS reidmar mee in een rugzak. lekker compacte stack dus. En wat een heerlijke bak laag komt er uit dit fijne kastje zeg! Voor je gevoel moet er een 15 " kast achter je staan, echt verbazend wat er uit deze kabouter komt. Mooi in verhouding ook
Bij de KLM ging alles gelukkig ook heel soepel, gitaren en speaker konden zonder problemen mee het vliegtuig in.
Al met al een trieste bedoeling, maar ook mede dankzij Wouter een mooie ervaring.
[imgAfbeelding[/img]
loves a big bASS

mijn insta
mijn facebook
Veel gear... lekker boeie
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7351
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Re: cabinet in je handbagage

Bericht door berth »

Leuk! :-) En gecondoleerd! :-(

Wat zijn de maten van de speaker?
Gebruikersavatar
arjan
Berichten: 1238
Lid geworden op: 13 apr 2004, 14:30

Re: cabinet in je handbagage

Bericht door arjan »

berth schreef: 27 jan 2018, 12:18 Leuk! :-) En gecondoleerd! :-(

Wat zijn de maten van de speaker?
je gaat het niet geloven maar een 6,5" woofer en volgens mij 2" midrangedriver
loves a big bASS

mijn insta
mijn facebook
Veel gear... lekker boeie
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: cabinet in je handbagage

Bericht door Unlord »

Gaaf project in een trieste setting. Maar...was een cabje ter plekke huren ook geen optie? Of lenen van iemand daar?
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7351
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Re: cabinet in je handbagage

Bericht door berth »

arjan schreef: 27 jan 2018, 12:31
je gaat het niet geloven maar een 6,5" woofer en volgens mij 2" midrangedriver
Excuus. Wat zijn de maten van de speakerKAST? ;-)
Gebruikersavatar
arjan
Berichten: 1238
Lid geworden op: 13 apr 2004, 14:30

Re: cabinet in je handbagage

Bericht door arjan »

berth schreef: 27 jan 2018, 13:29
arjan schreef: 27 jan 2018, 12:31
je gaat het niet geloven maar een 6,5" woofer en volgens mij 2" midrangedriver
Excuus. Wat zijn de maten van de speakerKAST? ;-)
Sorry ik dacht dat je dat al gelezen had in de eerste post :facepalm: 28x28 cm
loves a big bASS

mijn insta
mijn facebook
Veel gear... lekker boeie
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7351
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Re: cabinet in je handbagage

Bericht door berth »

arjan schreef: 27 jan 2018, 14:01
Sorry
Eh, mijn sorry. iets te vlug overheen gelezen. ;-)
Rdatema
Berichten: 756
Lid geworden op: 23 okt 2016, 20:33

Re: cabinet in je handbagage

Bericht door Rdatema »

Dit model is de Acoustic Alignment B-108, op onze site te vinden: https://www.acousticalignment.nl/producten/b-108/
En het is een voorbeeld van onze slogan: "limited size, unlimited sound"
In juli 2017 stond in De Bassist een test met onder andere dit model.

We wilden met dit model een zeer compact fullrange (studie)model neerzetten, dat echt de lage B met het gemak van onze grote modellen kan neerzetten (wij zijn daarin 'anders' dan andere merken met compacte modellen). De maximale geluidsdruk is beperkt tot kleine gigs met drum kit en repetitieruimtes. Live goed bruikbaar wanneer je zonder oordoppen nog veilig kunt spelen ;-)

Hij is klein en praktisch, kan zelfs mee het vliegtuig als handbagage blijkbaar - hahaha
Commercieel actief met Acoustic Alignment speakerkasten (stock, custom en meer)
Gebruikersavatar
arjan
Berichten: 1238
Lid geworden op: 13 apr 2004, 14:30

Re: cabinet in je handbagage

Bericht door arjan »

Unlord schreef: 27 jan 2018, 13:01 Gaaf project in een trieste setting. Maar...was een cabje ter plekke huren ook geen optie? Of lenen van iemand daar?
Niet naar gekeken eigenlijk, ik had de volste vertrouwen in Wouter, daarbij was het plan B een nog kleiner cabje maar die is niet bedoelt om mee op te treden maar was misschien net voldoende geweest.
loves a big bASS

mijn insta
mijn facebook
Veel gear... lekker boeie
Plaats reactie