versterker

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Bazsie
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2018, 08:27

versterker

Bericht door Bazsie »

hallo ik heb een rare brom in mijn markbass tube 800 versterker . net twee maanden over de garantie.ik heb hem al weggebracht naar de reperateur,maar ik ben natuurlijk de eerste met dit probleem. maar is dit ook zo.het is noch afwachten wat hier uit komt. maar misschien iemand op dit forum die dit weet.groetjes bazsie
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4822
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Re: versterker

Bericht door Green Goblin »

Ik zal even in mijn glazen bol kijken!
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: versterker

Bericht door Strabel »

Als die ook al bij de reparateur staat ,even afwachten.
En oorzaken? teveel om op te noemen,aarding,slechtte buis,kapotte elco/voeding enz enz.......
Feeling the groove is everything.
Rdatema
Berichten: 756
Lid geworden op: 23 okt 2016, 20:33

Re: versterker

Bericht door Rdatema »

Hoe lang speelt het probleem al?

Buiten de garantie moet jij aantonen dat het niet jouw schuld is. Je mag een levensduur verwachten. Dus deels kan het op coulance, binnen de garantie is alleen de bewijslast omgekeerd.

Als het een half jaar geleden een beetje begon en steeds verder is gaan toenemen kun je wellicht nog service krijgen. Het hangt af van wat stuk is, en of er verbetering komt met de reparatie hoeveel jouw bijdrage wordt.
Commercieel actief met Acoustic Alignment speakerkasten (stock, custom en meer)
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: versterker

Bericht door MR. LEE »

gewoon naar de importeur met dat ding.....,....kwestie van pech hebben....

Het zal mogelijk wel uitdraaien op een complete nieuwe schak. voedings-print.
Bazsie
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2018, 08:27

Re: versterker

Bericht door Bazsie »

hier bazsie wweer.
het probleem is allanger eerst heel zacht en nu steeds harder.mijn vraag was of dit misschien een bekend punt is bij deze versterker.
ik heb ook al in mijn glazen blom gekeken maar die wist dit ook niet hahahahaha
Rdatema
Berichten: 756
Lid geworden op: 23 okt 2016, 20:33

Re: versterker

Bericht door Rdatema »

Dan zou ik dat wel benoemen, dat het in de garantietermijn zachter begon. Best kans dat over die termijn (verstrijking) minder moeilijk wordt gedaan.
Commercieel actief met Acoustic Alignment speakerkasten (stock, custom en meer)
Bazsie
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2018, 08:27

Re: versterker

Bericht door Bazsie »

hier bazsie weer over bastop markbass
het is weer gerepareerd voorversterker stuk.
ik heb mij laaten vertelen dat dit type versterker te licht is gebouwd voor het vermogen dat ze leveren.
maakt niet uit wat wat voor merk ze noemden dit een d klasse versterker.
en dat het wachten is dat ie stuk gaat.aan de anderekant lijst gezien van reparaties mark bass top over zes jaar.
aantal verkopen. aantal wat er is gerepareerd is mini maal. bij de dealer .garantie termijn versteken. maar de kosten gedeeld.
Rdatema
Berichten: 756
Lid geworden op: 23 okt 2016, 20:33

Re: versterker

Bericht door Rdatema »

Kosten gedeeld, kijk dat is toch wel fijn. Leuk dat je het nog even hebt laten weten hier :thumbsup:
Commercieel actief met Acoustic Alignment speakerkasten (stock, custom en meer)
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: versterker

Bericht door MR. LEE »

Leuk opgelost van die zaak.

Ik vermoed dat die garantie/reparatie/verkooplijst een wat te optimistisch beeld laat zien
Het aantal garantie-gevallen t.o.v. het totaal aan nieuw verkochte versterkers zal kloppen.
Het totaal aantal uitval NA garantie-periode , daarover kan ie geen zicht hebben omdat een hoop eigenaren dan beslissen tot aankoop van een nieuwe versterker bij het horen van een reparatie/prijs-prognose.
( waarna het defecte apparaat via marktplaats gaat verdwijnen in de handen van hoopvolle mensen met weinig centjes )
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: versterker

Bericht door Erelid »

voorversterker kapot door te veel vermogen van de versterker?... Volgens mij komt het vermogen uit de eindversterker. toch?
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: versterker

Bericht door MR. LEE »

we snappen wat er wordt bedoeld :wink:
Gebruikersavatar
Blikje
Berichten: 182
Lid geworden op: 02 feb 2013, 18:16

Re: versterker

Bericht door Blikje »

Speel al jaren over markbass.... nog nooit iets kapot gehad , alleen een tweeter ( en dat was niet eens mijn eigen schuld.) Nieuwe voicecoil er in en klaar .
En alles wil kapot. Zonder aanwijsbare reden .Tijd geleden tijdens spelen met een ampeg SVT buizen bak. ( buizen nog geen half jaar oud) Ontploft er gewoon 1 buis. En er was geen rond vliegend bier ofzo.. Tja ....dan ben je uit gespeeld.
Laatst gewijzigd door Blikje op 14 feb 2018, 19:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Fender,Dingwall,Sire, Markbass,
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: versterker

Bericht door Rieno »

Ach ja, klasse-D blijft wat gevoeliger qua ontwerp dan klasse-B of AB ('normale transistorversterkers'), maar dat is nu al veel beter dan in het begin. En dan zijn de old skool reparatiemannen vaak ook nog eens wat wars van nieuwe techniek met oudewijvenverhalen tot gevolg ;)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: versterker

Bericht door MR. LEE »

heee ,...pas je een beetje op wat je zegt ?

:D :D :D :D
Plaats reactie