(Echt) active luidsprekers

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: (Echt) active luidsprekers

Bericht door Strabel »

Haha, Ja beukte wel maar ik werkte alleen met bandjes en als ik bvb "Martin" (Werkte Ampco ook mee) en SA vergelijk dan ga ik voor Martin.
SA heeft later veel verbeteringen gedaan maar in de pro geluids wereld is het nooit een groot succes geworden. :wink:
Feeling the groove is everything.
Rdatema
Berichten: 756
Lid geworden op: 23 okt 2016, 20:33

Re: (Echt) active luidsprekers

Bericht door Rdatema »

Vliegt ook al weer alle kanten op dit :lol:

Haha,ja ik begrijp het maar ik bedoelde eigenlijk een Automatisch electronisch direct aangedreven poort. :D

Had ik dat er uit moeten halen? Interpretatie kun je sturen hè ;-)
Commercieel actief met Acoustic Alignment speakerkasten (stock, custom en meer)
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: (Echt) active luidsprekers

Bericht door Strabel »

Ja sorry,ik probeer vaak in korte zinnen wat te benoemen/aan te geven,lukt dan niet altijd volledig te zijn. :|
De verleiding blijft groot om "zijdelingse" zaken te beantwoorden (zoals in vele topics op dit forum :lol: )
Dat electronisch/mechanisch gedreven poort was/is natuurlijk een hersenspinsel,de toekomst zal het leren. :D
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: (Echt) active luidsprekers

Bericht door Strabel »

De "pirate"link heeft mijn meeste interesse doordat zij zelf ook de ontwikkeling volgen/doen van de versnellingsopnemers en deze ook verkopen.
Ga hier denk ik nog wel wat meedoen.
Grim is wat meer hifi gericht maar zeker ook een mooi bedrijf.
Feeling the groove is everything.
Rdatema
Berichten: 756
Lid geworden op: 23 okt 2016, 20:33

Re: (Echt) active luidsprekers

Bericht door Rdatema »

Ik zeg doen! Chris is zeer benaderbaar. En volgens mij ook wel geïnteresseerd in nieuwe toepassingen.
Maar verwacht geen ei van Columbus te vinden, want de laagresponsie is ondergeschikt bij basgitaar. Het systeem doet meer dan de meettechnische grafiek. Ik kan 2 gelijk metende systemen naast elkaar zetten, en dan zit daar veel verschil tussen in beleving. En een woofer die het in de simulatie beter doet, kan het met een instrument zoals basgitaar minder goed doen omdat er te weinig mechanische rem is. Het rolt niet lekker en blijft ook niet echt gecontroleerd. En als je dan de betere woofer voor bascabinet met muziek beluisterd, hoor je ineens geen onderscheid meer tussen kick en bas.

Je kunt uiteraard ook gewoon basgitaar over de MFB spelen, dan weet je dat het goed klinkt maar dat je dynamisch met een gesloten MFB 12" niet echt veel headroom hebt.

Edit: even gezocht op blue box, stage accompany en wat ze voor instrumenten hadden gemaakt. Voor basgitaar; pagina 2 helemaal onderaan:
https://www.blouder.com/download-categor ... ny/page/2/
Commercieel actief met Acoustic Alignment speakerkasten (stock, custom en meer)
Plaats reactie