Nieuwe head + cab aankooptips?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Rdatema
Berichten: 756
Lid geworden op: 23 okt 2016, 20:33

Re: Nieuwe head + cab aankooptips?

Bericht door Rdatema »

Rolandboer schreef: 10 feb 2018, 20:59 Tijdens de meeting heb ik met mijn eigen 6 snarige Carvin gespeeld op de stack met een TC electronics head, B-118 en b-128, dat was voor mij de eerste keer dat ik zelf dat geluid hoorde wat ik zoek. Later is er volgens mij met een Fender Jazz op de DeBont amp en de 2 kleinste cabs gespeeld, inderdaad het blanke prototype en het 'dobbelsteentje' :)
O, gaaf dat je de stack ook geprobeerd hebt. Remus Aussen schreef daarover op z'n facebook pagina ongeveer een gelijke ervaring. Dat geluid is wel moeilijk te vangen in een kleine variant, maar de B-112 heb je gehoord. Die is met dat doel ontwikkeld. Heb je de B-118 ook los geprobeerd?
Commercieel actief met Acoustic Alignment speakerkasten (stock, custom en meer)
Rolandboer
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 mei 2014, 22:15

Re: Nieuwe head + cab aankooptips?

Bericht door Rolandboer »

Ik meende eerst over de hele stack te spelen, maar ik bleek alleen over de B-118 te spelen in het begin. Alleen stond hij daar al geloof ik bovenop de B-128, dus ik heb hem niet staand op de grond gehoord. Dat is wel hoe ik het thuis altijd heb staan, ik weet niet of dat nog veel uitmaakt eerlijk gezegd.
Rdatema
Berichten: 756
Lid geworden op: 23 okt 2016, 20:33

Re: Nieuwe head + cab aankooptips?

Bericht door Rdatema »

Rolandboer schreef: 10 feb 2018, 22:54 Ik meende eerst over de hele stack te spelen, maar ik bleek alleen over de B-118 te spelen in het begin.
Dat is wel een compliment ;-) Die kleine B-118 staat ook echt wel z'n mannetje, en is bedoeld als fullrange kast. Lage B, 118dB (vanaf hier zal de vervorming merkbaar toenemen)
Rolandboer schreef: 10 feb 2018, 22:54Alleen stond hij daar al geloof ik bovenop de B-128, dus ik heb hem niet staand op de grond gehoord. Dat is wel hoe ik het thuis altijd heb staan, ik weet niet of dat nog veel uitmaakt eerlijk gezegd.
De B-118 in de stack heeft zeker minder autoriteit onderin (ruim een halve meter van de grond), maar het is er natuurlijk wel want het is afgestemd voor de open b (naar ons idee ruim meer diepgang dan een willekeurige 4x10).
Zet je de B-118 op de grond dan zijn de twee 4" poorten nabij de grond en krijg je er -mede vanwege de koppeling- een bak laag onderin bij, wat mij betreft komt hij op de grond echt als fullrange kast in balans.
Commercieel actief met Acoustic Alignment speakerkasten (stock, custom en meer)
Gebruikersavatar
Tutu
Berichten: 741
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:45

Re: Nieuwe head + cab aankooptips?

Bericht door Tutu »

Ik heb een mooie Hevos rig voor je te koop. 800D + Powerset (210+115)
Dit zo je oplossing kunnen zijn...

Mocht je intersse hebben pm mij dan gerust!
:”We worden (red:zijn) erin geluisd”!!
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Re: Nieuwe head + cab aankooptips?

Bericht door Jerry »

Ik herken wel wat je omschrijft over de Rumble V3, er komt echt heul veul laag uit. Ik zou zeggen kijk eens naar een Gallien-Krueger, die hebben een strakker laag (HPF is hoger afgesteld) en mooi sprankelend hoog.
basmatthijsse
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 feb 2011, 22:26

Re: Nieuwe head + cab aankooptips?

Bericht door basmatthijsse »

Ik zou Prolude eens overwegen. Lekker klein en licht. Gebruik de Little Brick voor zowel theater als voor mijn heavier dingen.
Fender P's en J's > Avalon U5 > Prolude The Little Brick > Vanderkley cabs
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4822
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Re: Nieuwe head + cab aankooptips?

Bericht door Green Goblin »

Rolandboer schreef: 10 feb 2018, 19:06 Tijdens de laatste BGF meeting klonk de combi van een Acoustig Alignment cabinet + De Bont versterker fantastisch, zo strak en helder en toch muzikaal.
Nou, eigenlijk heb je dus je perfecte combinatie al wel gevonden....maar of dat budgettechnisch gaat lukken... :mrgreen:

Kom beide merken nog niet veel tegen op de tweedehands-sites.... 8)
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Rdatema
Berichten: 756
Lid geworden op: 23 okt 2016, 20:33

Re: Nieuwe head + cab aankooptips?

Bericht door Rdatema »

Green Goblin schreef: 14 feb 2018, 12:51
Rolandboer schreef: 10 feb 2018, 19:06 Tijdens de laatste BGF meeting klonk de combi van een Acoustig Alignment cabinet + De Bont versterker fantastisch, zo strak en helder en toch muzikaal.
Kom beide merken nog niet veel tegen op de tweedehands-sites.... 8)
V.w.b. Acoustic Alignment verwacht ik niet dat dit in korte tijd zal gebeuren. De gebruikers mogen uitgebreid testen en we merken dat er steeds een soort "einde van zoeken" situatie omschreven wordt. En mocht er iets niet bevallen dan nemen we het product nog liever terug. Dit maakt dat de forse investering ook waardevast is - voor zover dat mogelijk is als nieuwkomer.
Commercieel actief met Acoustic Alignment speakerkasten (stock, custom en meer)
Walk-the-Bass
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 sep 2017, 21:48

Re: Nieuwe head + cab aankooptips?

Bericht door Walk-the-Bass »

Kijk eens naar Trickfish spul. Paul Bass Matters heeft hier veel van staan. Ik heb het inmiddels zelf ook. Ik begrijp je wens voor een 2x10 maar de 1x12 van Trickfish klinkt minstens net zo goed en is veel lichter qua gewicht. Ik heb ze beiden (2x10 en 1x12) bij Bass Matters getest en heb de 1x12 (Trickfish SM112) gekocht.
Plaats reactie