waardevaste basversterker

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
gertgert
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2018, 11:08

waardevaste basversterker

Bericht door gertgert »

Hallo,
Ik wil een basversterker, combo of handzame top/cabinet kopen, met voldoende vermogen voor optredens in cafés.
Als gitarist weet ik in welke versterkers waardevast zijn, van basversterkers heb ik geen verstand.
De basversterker die ik wil aanschaffen moet waardevast zijn.
Waar moet ik naar op jacht?
Budget tussen 400 - 1500 euro
Alvast bedankt voor suggesties.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: waardevaste basversterker

Bericht door Sjtevel 1984 »

Als je waardevast zoekt, is tweedehands de beste optie. Voor het bedrag waar je hem voor koopt, raak je hem meestal ook kwijt. Maar waarom is waardevastheid zo belangrijk? Heeft dit echt voorrang op het geluid?
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7644
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: waardevaste basversterker

Bericht door MR. LEE »

Van moderne nieuwe spullen is er m.i. niet echt iets heel erg waardevast ( heel misschien op custom build spullen na dan )
Ik bekijk het zo :
Stel , je verkoopt een apparaat van bijv een nieuwprijs van 800 euro na 4 jaar op marktplaats , wat mag dit dan 2ehands gaan kosten als je als koper rekening moet houden dat de garantie al een poos verlopen is , .....en een eventuele reparatie i.g.v. pech boven op de 2ehands aankoopprijs komt.
Als je flink pech hebt kan dan je financiële voordeel al zo goed als verdampt zijn.

Al heb ik nog zo m'n zinnen op iets gezet , 2ehands betaal ik op voorhand al niet meer dan de helft van de nieuwprijs.
Laatst gewijzigd door MR. LEE op 02 mar 2018, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
gertgert
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2018, 11:08

Re: waardevaste basversterker

Bericht door gertgert »

Ja. Ik verwissel regelmatig van spullen, dus ik heb jaren geleden besloten om alleen nog te investeren in iets wat ik tenminste voor hetzelfde bedrag kan verkopen. dat gaat goed, dus ik hou vast aan dat principe. Waardevast op 1, geluid op 2. Dus een gebruikte / vintage amp, die goed klinkt (blues) en sjouwbaar is.. da's wat ik zoek.
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: waardevaste basversterker

Bericht door Strabel »

Eigenlijk geef je zelf het antwoord al ,vintage.
Ampeg is dan toch de voornaamste optie.
Ik denk wel dat je afweging een beetje krom is en je op deze wijze blijft wisselen van spullen.
Vintage is redelijk waardevast maar de nadelen zijn er ook; Vaak zwaar en electronische onderdelen die misschien aan vervanging toe zijn.
Sjtevel 1984 geeft wat mij betreft ook de beste overdenking.
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: waardevaste basversterker

Bericht door Sjtevel 1984 »

Als versterker zou ik dan gaan voor een Markbass little mark 3, die zijn zeer geliefd. Samen met een 2x10 of 2 1x12 naar smaak, van een ander merk.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: waardevaste basversterker

Bericht door Unlord »

Markbass LM3 inderdaad en een New York 121 cabinet. Tweedehands uiteraard. Of anders een Ampeg SVT. Of een Trace Elliot head ofzo.

Punt is dat je voor waardevaste tweedehands spullen zelf óók de hoofdprijs betaalt. Op zich niet erg, want je hebt de centen kennelijk en je raakt het wel weer kwijt. Punt is dat je er wel zuinig op moet zijn, want als er een keer een printplaat uitbrandt of je de eindbuizen moet vervangen, dan maak je extra kosten en is de verkoop ineens een dingetje.

Ik heb geleerd dat ik niet teveel moet rekenen op waardevaste versterking. Ik neem dus enig verlies op de koop toe. Met bassen is dat anders. Daar wil ik het liefst quitte spelen, al is dat al jaren ook erg lastig als je leuke spullen wilt hebben.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7644
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: waardevaste basversterker

Bericht door MR. LEE »

Serieuze hobby's kosten nou eenmaal een paar centen jongens .
Gebruikersavatar
kamiell
Berichten: 309
Lid geworden op: 19 aug 2011, 14:01

Re: waardevaste basversterker

Bericht door kamiell »

Inderdaad, ik snap dat niet iedereen 7 top-klasse bassen kan betalen, laat staan daar nog eens enkele verschillende versterkingssystemen erbij. Maar ik zou denken dat je, als je lang genoeg zoekt, toch wel iets kan vinden dat je qua geluid zo aanstaat dat je niet bij aankoop al met de verkoop in je achterhoofd zit.
Gun - The Monkey
Orange - O-bass
-----------------------------
Fender Bassman 100t
-----------------------------
Official member of the Gun Guitar Owners Association
StingRay85
Berichten: 424
Lid geworden op: 10 apr 2012, 00:42

Re: waardevaste basversterker

Bericht door StingRay85 »

Ik heb nog nooit verlies gemaakt op een versterker. 2dehands gekocht: svt3pro+410hlf, peavey full stack, svt vr, peavey tnt 115. Allemaal met winst doorverkocht, de vr zelfs 300€ op verdiend... behalve mijn Line6 lowdown 300 pro met flightcase. Niemand in geïnteresseerd, zelfs niet voor belachelijk lage prijs, terwijl die zo lekker klinkt 😊

Ik zou denken solid state amps die niet stuk gaan en al 10-20 jaar oud zijn, of buizenamps die net nieuwe lampen hebben gekregen

Mocht ik nog eens gek willen doen, ik zou voor een svt ii (non pro) gaan. Die zijn voor 850-950 wel te vinden + rack met regelmaat. Heb me al een keer echt moeten bedwingen
Gebruikersavatar
kamiell
Berichten: 309
Lid geworden op: 19 aug 2011, 14:01

Re: waardevaste basversterker

Bericht door kamiell »

Maar het punt blijft toch een beetje dat iedereen wel een bepaald geluid fijner vind, is dat dan niet de versterker die je wil kopen en bijhouden? Uiteraard kan dit nog veranderen, maar zelfs ik als arme student (mijn gear is betaald met 4 jaar weekendwerk, nu ben ik echt een arme student) kan me echt niet voorstellen dat je materiaal koopt en al aan het nadenken bent over of dit met de verkoop nog wel positief uitdraait.
Gun - The Monkey
Orange - O-bass
-----------------------------
Fender Bassman 100t
-----------------------------
Official member of the Gun Guitar Owners Association
StingRay85
Berichten: 424
Lid geworden op: 10 apr 2012, 00:42

Re: waardevaste basversterker

Bericht door StingRay85 »

Als je spullen koopt die je eigenlijk niet echt nodig hebt, dan hou je er wel rekening mee denk ik, onder het mom van een investering ;-)
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Re: waardevaste basversterker

Bericht door tjoepatjoep »

gertgert schreef: 02 mar 2018, 11:13 Hallo,
Ik wil een basversterker, combo of handzame top/cabinet kopen, met voldoende vermogen voor optredens in cafés.
Als gitarist weet ik in welke versterkers waardevast zijn, van basversterkers heb ik geen verstand.
De basversterker die ik wil aanschaffen moet waardevast zijn.
Waar moet ik naar op jacht?
Budget tussen 400 - 1500 euro
Alvast bedankt voor suggesties.
Ik weet niet wat je precies voor een sound zoekt, maar als je een tweedehands Ampeg Micro-VR op de kop kunt tikken, zit je gebakken. Dat is een handzaam bakkie met vintage geluid en best wat volume. (Al helemaal als je twee speakers gebruikt) Passen binnen je budget (dat erg ruim is overigens).
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: waardevaste basversterker

Bericht door Muziekschuur »

EBS Gorm
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7644
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: waardevaste basversterker

Bericht door MR. LEE »

DominicMaertens schreef: 05 mar 2018, 09:54 Als je spullen koopt die je eigenlijk niet echt nodig hebt, dan hou je er wel rekening mee denk ik, onder het mom van een investering ;-)
...."als je spullen koopt die je eigenlijk NIET ECHT nodig hebt "... :roll: .

Ohhh , ....gelukkig ,....( ik dacht dat ik de enigste was :facepalm: )

Het lukt mij inmiddels al bijna niet meer ,....ik loop dan namelijk de kans om direct dood geschoten te worden door m'n vriendin :D

( ze maakt me al uit voor "hoarder" :D )
Plaats reactie