Kleine versterker voor koptelefoon.

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2175
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Kleine versterker voor koptelefoon.

Bericht door Goose »

Het is al is langs gekomen maar ik kan het even zo snel niet meer terug vinden.
Ik ben tegenwoordig weer bezig met een project waarbij muzikanten uit mijn stad kunnen samenwerken voor een festival. Zo leer je weer nieuwe muzikanten kennen uit je stad. Elk jaar wordt er door de organisatie een lijst opgesteld met bands/artiesten die ze vertolkt zouden zien worden. In het begin was dat vooral artiesten van Woodstok, het festival heet dan ook heel lollig nederlands.....Woetstok.....zuch....
Maar het is echt wel een leuke opzet. Ik zit nu in een groep waarmee we Billy Joel gaan coveren. Maar....om nu niet elke avond naar boven te gaan en vrouwlief alleen beneden achter te laten, is ook weer zo ongezellig. Kinderen zijn bijna allemaal de deur uit en dan ben je toch weer met z'n tweetjes alleen thuis. Het leek mij dan ook leuker om beneden aan de slag te gaan. Maar, we hebben net onze huiskamer verbouwd en is door vrouwlief helemaal gestyled en ziet er uit als een VT wonen kamer uit. Met als gevolg dat mijn kleine orange g*t**r combo niet in de kamer geduld wordt. Ik heb ook een orange bascombo maar daar zit dus geen aux ingang op. Vandaar de g*****. Ik heb eigenlijk alleen een bas input, aux input en koptelefoon uitgang nodig. Vrouwlief wil natuurlijk wel haar VT wonen programmas kunnen blijven kijken.....
Ik ben dus opzoek naar iets kleins. Nu heb ik pasgeleden een Boss BR micro gekocht, leuk maar niet zo heel praktisch om even snel te oefenen en aux te bedienen.
Nu heb ik wel een paar andere ideeën:
- Hotone nano legacy thunder bass
- Harley Benton custom line bass expander/DI
Er zijn er nog veel meer maar dit zijn zo'n beetje de goedkoopste. Het hoeft vooral niet teveel te kosten. Het is alleen even voor erbij naast de bascombo en mijn echte stack.
Sjors/mrLee heeft is in een ander draadje de Hotone een beetje afgewezen. Maar dat was denk ik vooral in het oogpunt van amp met speaker waarmee je dan met een 5 watt wel heel erg weinig kan. Omdat ik dus alleen met koptelefoon hem wil gebruiken is dat geen bezwaar. Het valt mij sowieso op dat er erg weinig amps voor bas zijn die een aux ingang hebben. En dat is wel een must om de partijen goed te kunnen oefenen met koptelefoon.
Hebben jullie nog ideeën of hebben jullie ervaring met deze 2 opties?
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Kleine versterker voor koptelefoon.

Bericht door Rieno »

Amplug?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 437
Lid geworden op: 05 jul 2006, 22:17

Re: Kleine versterker voor koptelefoon.

Bericht door Rob66 »

Ik gebruik de Ampeg SCR-Di. Heeft aux in en uit. Een koptelefoon uitgang. Natuurlijk een basingang en je kan het volume van de aux ingang regelen. Op mp kom je ze wel eens tegen voor rond de 150,- en het is natuurlijk een DI
Fender American DeLuxe V Jazz bas
Pearl Jazz bas
Contrabas
Harley Benton PJ-75 OW Vin­tage Series bass
Markbass CMD 121p combo
Markbass LM tube
2 x Ampeg SVT210av
Zoom MS-60b
Roland Micro Cube RX
Fender FXA2 in-ear monitor
Shure PSM300 wireless
Gebruikersavatar
Buster
Berichten: 1509
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:22

Re: Kleine versterker voor koptelefoon.

Bericht door Buster »

BOSS TU88

(ik heb er eentje ter overname)

Edit: laat maar; biedt hetzelfde als die BR.
Maar wat is er handiger aan bv die Hotone ten opzichte van die Boss BR?
Cort >>(ZOOM B3) Nemesis/TC electronic+FMC/Eden.. Novation Bass Station II .... AKG-K&M-Klotz-Neutrik
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2175
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: Kleine versterker voor koptelefoon.

Bericht door Goose »

De Hotone is gewoon plug&play. Basje eraan hangen en aux en gaan met die banaan.
De Boss is meer een opname apparaat. moet eerst langs wat menutjes enz enz. Iets minder handig gewoon. Moet me er ook nog wat beter in verdiepen. Want ik kan wel op de BR de mp3s zetten waardoor je dan weer geen mp3/aux bron nodig hebt. Het nadeel dan weer is dat ik via een ipad makkelijker kan spoelen in een nummer en bij de BR weer niet. Vandaar alles bij elkaar dat mij een aparte versterker toch iets makkelijker leek. De Hotone leek mij ook wel leuk omdat je nog wel wat afstel mogelijkheden hebt qua EQ. Dat heeft de Vox dan weer niet, die heeft alleen een tone knop. De Harley Benton leek mij ook wel wat, die heeft ook nog een overdrive en compressor. En hij is op een batterij werkzaam.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
AntonZ
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 okt 2006, 10:32

Re: Kleine versterker voor koptelefoon.

Bericht door AntonZ »

Tascam GT-R1 heb ik al jaren, fijn ding. SD kaartje erin met nummers erop (mp3 of wav). Bas inpluggen, koptelefoon inpluggen, spelen. Ook praktisch om repetities op te nemen.

Nieuw worden ze al een tijdje niet meer gemaakt. Ze komen soms wel eens tweedehands voorbij.
Gebruikersavatar
4$
Berichten: 1342
Lid geworden op: 22 dec 2005, 19:27

Re: Kleine versterker voor koptelefoon.

Bericht door 4$ »

Ik gebruik al jaren de Korg PX4B. Geweldig apperaat om te oefenen. Je kan een stuk opnemen en loopen en dan ook nog het tempo verlagen zonder dat de pitch veranderd. Je kan ook via aux een mp3 afspelen en in real time transponeren zonder dat het tempo veranderd. Verder effecten en Amp modelling. Worden geloof ik niet meer gemaakt. Maar iets vergelijkbaars is wel nog te krijgen denk ik.
Ik ben een buitengewoon beperkt bassist, maar in mijn beperkingen ben ik wel heel goed!

Chowny SWB-1 TB passive
YAMAHA BB425X(te koop)
CORT GB75(te koop)
Plexibass
TC Electronic BG250-208
TC Electronic RS112
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Re: Kleine versterker voor koptelefoon.

Bericht door rensbass »

....k speelde vroeger nogal eens met een klein mengtafeltje van behringer. De kleinste die ze toen hadden. Werkte prima, je hebt dan alleen geen echte voorversterker om je geluid te kleuren.
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Kleine versterker voor koptelefoon.

Bericht door MR. LEE »

rensbass schreef: 14 mar 2018, 09:10 ....k speelde vroeger nogal eens met een klein mengtafeltje van behringer. De kleinste die ze toen hadden. Werkte prima, je hebt dan alleen geen echte voorversterker om je geluid te kleuren.
nou,...da's toch al mooi zat :wink:
shag wim
Berichten: 64
Lid geworden op: 01 okt 2006, 16:27

Re: Kleine versterker voor koptelefoon.

Bericht door shag wim »

Bass fly 3. Mini-Ampje (wel de 2 speaker variant kopen) die op huiskamer niveau toch nog wel lekker dik klinkt. Maar natuurlijk ook een koptelefoon out en een aux in heeft. Is ook te gebruiken al computer speakers. Dus misschien dat deze mini kastjes dan wel gedoogd kunnen worden in de woonkamer? :)

https://youtu.be/cRe-ARB_JIA
shag wim
Berichten: 64
Lid geworden op: 01 okt 2006, 16:27

Re: Kleine versterker voor koptelefoon.

Bericht door shag wim »

ooh ben ook zeker fan van de vox amplug bass 2!
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3023
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Re: Kleine versterker voor koptelefoon.

Bericht door Britsie »

AntonZ schreef: 12 mar 2018, 19:12 Tascam GT-R1 heb ik al jaren, fijn ding. SD kaartje erin met nummers erop (mp3 of wav). Bas inpluggen, koptelefoon inpluggen, spelen. Ook praktisch om repetities op te nemen.

Nieuw worden ze al een tijdje niet meer gemaakt. Ze komen soms wel eens tweedehands voorbij.
Hier ook al jaren een tevreden Tascam GT-R1 gebruiker.
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Gebruikersavatar
4$
Berichten: 1342
Lid geworden op: 22 dec 2005, 19:27

Re: Kleine versterker voor koptelefoon.

Bericht door 4$ »

shag wim schreef: 14 mar 2018, 13:06 Bass fly 3. Mini-Ampje (wel de 2 speaker variant kopen) die op huiskamer niveau toch nog wel lekker dik klinkt. Maar natuurlijk ook een koptelefoon out en een aux in heeft. Is ook te gebruiken al computer speakers. Dus misschien dat deze mini kastjes dan wel gedoogd kunnen worden in de woonkamer? :)

https://youtu.be/cRe-ARB_JIA
GVD instant GAS!
Ik ben een buitengewoon beperkt bassist, maar in mijn beperkingen ben ik wel heel goed!

Chowny SWB-1 TB passive
YAMAHA BB425X(te koop)
CORT GB75(te koop)
Plexibass
TC Electronic BG250-208
TC Electronic RS112
Gebruikersavatar
4$
Berichten: 1342
Lid geworden op: 22 dec 2005, 19:27

Re: Kleine versterker voor koptelefoon.

Bericht door 4$ »

En gezwicht........ Wordt morgen geleverd!
Ik ben een buitengewoon beperkt bassist, maar in mijn beperkingen ben ik wel heel goed!

Chowny SWB-1 TB passive
YAMAHA BB425X(te koop)
CORT GB75(te koop)
Plexibass
TC Electronic BG250-208
TC Electronic RS112
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Kleine versterker voor koptelefoon.

Bericht door Sjtevel 1984 »

Ik heb er hier twee staan die ik niet meer gebruik. Misschien toch maar eens te koop zetten. :roll:
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Plaats reactie