Yamaha neemt Ampeg over.

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Yamaha neemt Ampeg over.

Bericht door Muziekschuur »

Ik bedoelde hem iets anders. China investeert alleen als het minimaal 50% eigenaar is. Dus hoe ‘japans’ is Ampeg?
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Yamaha neemt Ampeg over.

Bericht door JohnBoy »

Wat heeft China er over te zeggen als Yamaha opdrachtgever is?
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Re: Yamaha neemt Ampeg over.

Bericht door Jerry »

Muziekschuur schreef: 15 okt 2018, 18:00 Ik bedoelde hem iets anders. China investeert alleen als het minimaal 50% eigenaar is. Dus hoe ‘japans’ is Ampeg?
Ik heb het idee dat ik je vraag verkeerd interpreteer, of niet op de hoogte ben van iets dat jij wel weet :?:

Ik mis sowieso even waarom er groots geïnvesteerd zou moeten worden, China staat vol met chassis stampers en printplaat boeren. On top of that, EsVeeTeetjes fabriceren ze ondertussen al even als ik me niet vergis. Chinese productie bestaat veelal uit contract jobs, productie op bestelling, waarbij het eindproduct zo goed is als de prijs die de opdrachtgever er voor heeft betaald.

"Hier" zijn "we" gewend dat een opdrachtnemer de opdracht teruggeeft als de prijs niet realistisch is, lowball een Chinese fabriek en volgende week maandag heb je een pallet met bagger op je loadingdock staan.
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Re: Yamaha neemt Ampeg over.

Bericht door HaveBlue »

JohnBoy schreef: 15 okt 2018, 15:53
HaveBlue schreef: 15 okt 2018, 14:01 Productie in China zegt inderdaad niet veel. Constante kwaliteitscontrole is veel belangrijker en juist dat is waar het in mijn ervaring vaak schort.
De kwaliteitscontrole van Yamaha is in jouw ervaring vaak niet goed?
Ik heb weinig ervaring met de QC van Yamaha mee maar als (van origine) Japans bedrijf zullen ze dat prima in de vingers hebben. Met de QC van Chinese Ampeg producten heb ik slechts matige ervaringen. Onbetrouwbare en uitfikkende SVT-7PRO's en Portaflex'en. Dit kan alleen maar beter worden onder de vleugels van Yamaha.

Stilletjes hoop ik op een betrouwbaar product met een 'echte' buizenpre i.c.m. een Icepower (of wat Japanners daar ook maar voor gebruiken) Class-D eindtrap in de stijl van de Gallien Krueger MB Fusion 800 maar dan met het échte Ampeg geluid. Trekt mij instant weer terug in het Ampeg-kamp.
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Yamaha neemt Ampeg over.

Bericht door JohnBoy »

Ik heb wel wat ervaring met hoe Amerikaanse bedrijven hun kwaliteitscontrole aansturen (nogal reactief) en ook met hoe Chinezen dat doen (ja zeggen en nee doen). De Japanners zijn er veel beter in, en ik kan me niet voorstellen dat Yamaha daar risico's in neemt. Kan bijna niet anders dan dat er aan het eind van de productielijn een Japanner bij de kwaliteitscontrole staat...
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Re: Yamaha neemt Ampeg over.

Bericht door HaveBlue »

JohnBoy schreef: 16 okt 2018, 14:31 Ik heb wel wat ervaring met hoe Amerikaanse bedrijven hun kwaliteitscontrole aansturen (nogal reactief) en ook met hoe Chinezen dat doen (ja zeggen en nee doen). De Japanners zijn er veel beter in, en ik kan me niet voorstellen dat Yamaha daar risico's in neemt. Kan bijna niet anders dan dat er aan het eind van de productielijn een Japanner bij de kwaliteitscontrole staat...
Ik kwam in een vorig leven vaak bij Nedcar in Born en Toyota Manufacturing in Derbyshire, UK. Overal in de plant laag-opgeleide lokale bevolking behalve op de plek waar het voor de Japanners om draait: finale vrijgave van hun product (destijds Colt CZ3 en Avensis) gebeurt alléén door Japanners. En het is een baan waar medewerkers in Japan (ondanks verhuizen naar een totaal andere cultuur) voor in de rij staan. Chinezen: heerlijk opportunistische 'cowboys' - Japanners willen elk risico wat kan leiden tot eerverlies voor henzelf of het bedrijf waar zij voor werken uitsluiten. En dat merk je aan het eindproduct.
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Yamaha neemt Ampeg over.

Bericht door Muziekschuur »

Straks is er Ampeg en Empeg.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Re: Yamaha neemt Ampeg over.

Bericht door rensbass »

Bestaan er nog Vietnampegs? Waren even in productie, maar ampeg verplaatste t toen snel naar China. Je ziet ze ook nooit/weinig 2ehands.
Failure is always an option.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Yamaha neemt Ampeg over.

Bericht door Muziekschuur »

Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Plaats reactie