Help ik twijfel

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Kale kip
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 aug 2018, 09:29

Re: Help ik twijfel

Bericht door Kale kip »

Ik ben als het gaat om schrijven van een bericht wat minder zorgvuldig dan vroeger op school met het maken van een dictee. Overigens, het kan inderdaad erg storend zijn wanneer een bas erg modderig en dreunend klinkt bij een optreden. Verder maakt het niet al teveel uit. Met een bassist is het net als met een drummer, een goede drummer hoor je niet en dat is met de bassist ook zo.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7176
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Help ik twijfel

Bericht door HNZ »

Hmmm..., ik hoor toch wel graag een drummer. Vooral z'n kick. Vind ik erg fijn om te horen en te voelen.
Een goede drummer kan de muziek met vooral z'n kick juist die solide basis geven waarop de rest kan vliegen.
En de bassist kan daar weer heerlijk op aanhaken en omheen dansen.
Als ik dat kan horen word ik toch een stuk blijer van muziek.
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Re: Help ik twijfel

Bericht door Jerry »

Niet om te miepmauwen, maar sinds een troll er met het topic is vandoor gegaan heeft de ts zich niet meer gemeld, waarschijnlijk is hij nu z'n informatie bij Talkbass vandaan aan het halen en ik geef hem geen ongelijk. Van de 47 (nu 48) posts die dit topic rijk is gaat er nog geen derde over de oorspronkelijke vraag van de ts.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7176
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Help ik twijfel

Bericht door HNZ »

AHA!?

De heer/mevrouw kale kip is een 'troll'?

OK: Get a life, looser!

En ik zal hem/haar verder negeren...
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Help ik twijfel

Bericht door JohnBoy »

Kale kip schreef: 04 okt 2018, 12:36een goede drummer hoor je niet en dat is met de bassist ook zo.
En eerder had hij al gemeld dat je effecten op bas niet hoort en dat buizenversterkers alleen voor gitaristen zijn.

Uiteindelijk hoor je alleen gitaar, dus inderdaad,op een basforum noemen we zo'n schlemiel een trol.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2175
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: Help ik twijfel

Bericht door Goose »

@Rob66. Ik zie de Ampeg niet als de meest dynamische van het stel. Sterker nog, ik vind de Ampeg nogal gecompressed klinken. Tov de Fender en al helemaal tov Orange. De V4B klinkt een stukje minder gecompressed. Maar Ampeg staat er wel redelijk om bekend dat het basgeluid gecompressed is en daardoor lekker duwt. Zelf vind ik het niet zo mooi als de Fender of Orange, ik hou namelijk wel van een beetje dynamiek.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Kale kip
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 aug 2018, 09:29

Re: Help ik twijfel

Bericht door Kale kip »

HNZ schreef: 04 okt 2018, 13:42 AHA!?

De heer/mevrouw kale kip is een 'troll'?

OK: Get a life, looser!

En ik zal hem/haar verder negeren...
Nee hoor ik ben geen trol. Ik mag toch wel zeggen dat ik van beide versterkers niet gecharmeerd ben en voor een Trace Elliot of vergelijkbare versterker zou kiezen. En af en toe een zijweg inslaan die een link heeft met het onderwerp van het topic is toch ook niet verkeerd?

Trouwens over dat werkelijk opmerken war de bassist of de drummer doet, dat is toch meer iets voor mensen die zelf een instrument bespelen? Niet muzikanten luisteren heel anders.
Jerry schreef: 04 okt 2018, 13:28 Niet om te miepmauwen, maar sinds een troll er met het topic is vandoor gegaan heeft de ts zich niet meer gemeld, waarschijnlijk is hij nu z'n informatie bij Talkbass vandaan aan het halen en ik geef hem geen ongelijk. Van de 47 (nu 48) posts die dit topic rijk is gaat er nog geen derde over de oorspronkelijke vraag van de ts.
Ik ken een topic waarbij het percentage van flauwekul posts nog hoger ligt, daar heb ik je niet over gehoord.

viewtopic.php?f=3&t=72182
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 437
Lid geworden op: 05 jul 2006, 22:17

Re: Help ik twijfel

Bericht door Rob66 »

Goose schreef: 04 okt 2018, 14:26 @Rob66. Ik zie de Ampeg niet als de meest dynamische van het stel. Sterker nog, ik vind de Ampeg nogal gecompressed klinken. Tov de Fender en al helemaal tov Orange. De V4B klinkt een stukje minder gecompressed. Maar Ampeg staat er wel redelijk om bekend dat het basgeluid gecompressed is en daardoor lekker duwt. Zelf vind ik het niet zo mooi als de Fender of Orange, ik hou namelijk wel van een beetje dynamiek.
Ja je hebt wel een punt, maar wat ik eigenlijk meer bedoel is dat Ampeg een specifiek geluid heeft, sta ik er zelf voor, SVT en een 8x10, heerlijk (persoonlijke smaak natuurlijk) maar sta ik op het veld dan hoor ik daar eigelijk nooit meer wat van terug.

Moet ik Jerry wel gelijk geven, deze thread is een bepaalde kant op gegaan, maar de originele poster heeft, vermoed ik, zijn keuze al gemaakt voordat we die kant op gingen en is het gewoon weer een discussie geworden over waar we allemaal veel plezier aan beleven: slap geouwehoer over amps en cabs :D
Fender American DeLuxe V Jazz bas
Pearl Jazz bas
Contrabas
Harley Benton PJ-75 OW Vin­tage Series bass
Markbass CMD 121p combo
Markbass LM tube
2 x Ampeg SVT210av
Zoom MS-60b
Roland Micro Cube RX
Fender FXA2 in-ear monitor
Shure PSM300 wireless
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Help ik twijfel

Bericht door blablas »

Kale kip schreef: 04 okt 2018, 14:41Ik ken een topic waarbij het percentage van flauwekul posts nog hoger ligt, daar heb ik je niet over gehoord.

viewtopic.php?f=3&t=72182
UH.... Dat deel van het forum heet 'off topic'!

En wie wind zaait zal storm oogsten.
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Re: Help ik twijfel

Bericht door Thunder »

Kale kip schreef: 04 okt 2018, 14:41 Ik mag toch wel zeggen dat ik van beide versterkers niet gecharmeerd ben en voor een Trace Elliot of vergelijkbare versterker zou kiezen. En af en toe een zijweg inslaan die een link heeft met het onderwerp van het topic is toch ook niet verkeerd?
Uiteraard. Als ik je een goedbedoelde tip mag geven, plaats niet eerst een losse opmerking (dit is k*t, dat is stom) maar geef meteen met een onderbouwing aan waarom het niet JOUW keuze zou zijn. Vaak kom je daar later pas mee als iedereen alweer op de kast zit. Het is vervelend om op diverse plekken in het forum deze aanvaringen tegen te komen.
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4822
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Re: Help ik twijfel

Bericht door Green Goblin »

Kale kip schreef: 04 okt 2018, 14:41
Ik ken een topic waarbij het percentage van flauwekul posts nog hoger ligt, daar heb ik je niet over gehoord.

viewtopic.php?f=3&t=72182
Boehoe, mijn tpicje i vertoord...ik ben zo zielig..... :facepalm:
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2175
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: Help ik twijfel

Bericht door Goose »

Ik ben het niet geheel eens met het idee dat dit allemaal off-topic zou zijn. Als er iemand langs komt met berichten die niet onderbouwt zijn of ronduit idioot, sorry Kale Kip, dan ben ik van mening dat daar zeker op gereageerd mag worden. Misschien niet voor voor de topic starter maar zeker voor mensen die later zich verdiepen in een oud topic om wat kennis op te doen. Wanneer er geen weerwoord gehouden zou worden zouden deze uitspraken als waarheid aangenomen kunnen worden.
@kalekip, je uitspraken zijn op zijn zachts gezegd nogal raar voor een bassist zijnde. O.a. je mening dat bas en drums als ze goed zijn niet te horen zouden moeten zijn. Sorry maar dan ben je bij mij en ik neem aan bij het gros van de mensen hier aan het verkeerde adres. Ik zeg daarmee niet dat deze moeten overheersen. Het moet gewoon een goede mix zijn waarbij alles hoorbaar is. Want waarom zou ik anders dat mooie basloopje spelen....
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Re: Help ik twijfel

Bericht door aap »

Mensen af en toe is een beetje opschudding of een discussie is best leuk, maar van een kale kip valt niet te plukken dus zullen we daarme ophouden? Hij veranderd echt niet van standpunt en probeert alleen reacties uit te lokken.

ONNTOPIC: Ik zou kiezen voor de Fender. Ampeg klinkt naar mijn smaak te snel als een brei en mogelijk is dat vooral aan de geluidsman te danken? Ik ben ook geen fan van de deep switches al zie ik dat de Fender deze ook heeft.
Kale kip
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 aug 2018, 09:29

Re: Help ik twijfel

Bericht door Kale kip »

Green Goblin schreef: 04 okt 2018, 15:48
Kale kip schreef: 04 okt 2018, 14:41
Ik ken een topic waarbij het percentage van flauwekul posts nog hoger ligt, daar heb ik je niet over gehoord.

viewtopic.php?f=3&t=72182
Boehoe, mijn tpicje i vertoord...ik ben zo zielig..... :facepalm:
Nee hoor ik jank niet, ik wijs er slechts op dat het misschien wel een goed idee is om consequent te handelen en niet met twee maten te meten. Ik heb overigens elders al een uitstekende tip gekregen van iemand voor een software recorder. Nee geen enkele reden om te janken.

@goose
Het statement dat je een goede drummer en bassist niet hoort moet je natuurlijk niet letterlijk nemen. Men bedoelt natuurlijk dat ze niet moeten overheersen waardoor de balans verstoord wordt.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7641
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Help ik twijfel

Bericht door MR. LEE »

Niet gelijk zo lelijk/bot doen jongens ,....je mag ook gewoon best wel 'ns proberen de visie van een ander te begrijpen.
( zelfs als het er misschien een beetje vreemd staat geschreven )

:wink: :thumbsup:

Gezelligheid boven alles. :jaaaaa:
Plaats reactie