Help ik twijfel

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Help ik twijfel

Bericht door JohnBoy »

Galvanized schreef: 03 okt 2018, 15:36 Geen aandacht meer geven die gast. Zit hier alleen om tegen de schenen te schoppen en reactie uit te lokken.
We weten al dat hij gitarist is en in een muziekwinkel werkt. En domme dingen zegt. Tot zover klopt alles.
De vraag is alleen welke winkel het is, en of zijn baas wel weet dat hij (in plaats van gitaren en bassen af te stellen en klanten te helpen) de halve dag een beetje loopt te trollen op internet.
(als het mijn winkel was stond hij zo op straat)
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7351
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Re: Help ik twijfel

Bericht door berth »

Kale kip schreef: 03 okt 2018, 12:25
Die buizen geven met bas een modderig geluid, zo van whoooooo whooooooo. Je hoort dan alleen zo'n vaag laag gedreun. De mooiste sound die ik ooit uit een basversterker heb horen komen was bij een Trace Elliot.
Grappig. Daar heb ik nou nog nooit een lekker geluid uit gekregen.
Kale kip
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 aug 2018, 09:29

Re: Help ik twijfel

Bericht door Kale kip »

Goose schreef: 03 okt 2018, 14:33 In wat voor rare gitaarwinkels kom jij dan dat er alleen een bassist te horen is???
Meestal staan de gitaristen op standje idioot.
Bijvoorbeeld bij Dijkman in Alkmaar. Natuurlijk zijn er weleens gitaristen die hem nogal hard zetten . Maar wanneer en bassist bezig is hoeft het volume niet eens heel hoog te staan om die druk op je oren te voelen.
Kale kip
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 aug 2018, 09:29

Re: Help ik twijfel

Bericht door Kale kip »

Sjtevel 1984 schreef: 03 okt 2018, 14:41
Kale kip schreef: 03 okt 2018, 11:03 Ik zou ze beide niet nemen. Ik zou ver weg blijven van buizen als het om basspelen gaat.
Eerst zit je te miepen dat er in jouw topic niet serieus op je vraag wordt ingegaan en nu doe je precies hetzelfde. De topicstarter heeft al beslist tussen twee versterkers. Óf je geeft een constructief advies, óf je reageert niet.

Is dat nu zo moeilijk?
Ik geef een constructief advies voor andere mensen die in de toekomst een versterker willen kopen. Een goede transistorversterker klinkt beter en is ook minder kwetsbaar. En ook nog lichter in veel gevallen.
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2175
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: Help ik twijfel

Bericht door Goose »

Is dan toch wel heel apart dat er zoveel bassisten zweren bij buizenversterkers als transistorversterkers beter zijn. De Ampeg, Fender, Mesa Boogie, Hiwatt, Orange, Peavey, Traynor enz enz enz worden nog massaal verkocht. En ze worden ook zeker door profs gebruikt. Maar kennelijk hebben die het dus allemaal bij het verkeerde eind....
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Help ik twijfel

Bericht door SpcMnk »

Transistor versterks is meer iets voor gitaristen.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2175
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: Help ik twijfel

Bericht door Goose »

Tja, dat dacht ik dus ook. Een transistor geeft het hoog namelijk veel beter weer dan een buizenbak. Komt bij dat je vaker een gitarist ziet met een combo dat een bassist. En voor de draagbaarheid kan je beter een transistor hebben. Ik zeg, alle gitaristen over op transistor en bassisten op buizenbakken!
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Kale kip
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 aug 2018, 09:29

Re: Help ik twijfel

Bericht door Kale kip »

Nou bij nieuwe gitaarversterkers waag ik dat te betwijfelen. Er zit in veel nieuwe buizenbakken voor gitaar juist veel te veel hoog. Schelle bakken zijn het vaak.
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Help ik twijfel

Bericht door JohnBoy »

SpcMnk schreef: 03 okt 2018, 17:51 Transistor versterks is meer iets voor gitaristen.
Gitaristen horen het verschil niet eens.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2175
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: Help ik twijfel

Bericht door Goose »

Ach, een beetje effect pedalen erover en je hoord er niks meer van..... probleem opgelost.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Help ik twijfel

Bericht door SpcMnk »

Precies. En anders gewoon met plectrum spelen.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Kale kip
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 aug 2018, 09:29

Re: Help ik twijfel

Bericht door Kale kip »

Goose schreef: 03 okt 2018, 18:15 Ach, een beetje effect pedalen erover en je hoord er niks meer van..... probleem opgelost.
Jij begrijpt het! Bij gitaar maakt het wel een enorm verschil of je effecten gebruikt en welke effecten je gebruikt.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Help ik twijfel

Bericht door blablas »

:nono:
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 437
Lid geworden op: 05 jul 2006, 22:17

Re: Help ik twijfel

Bericht door Rob66 »

Goose schreef: 03 okt 2018, 17:45 Is dan toch wel heel apart dat er zoveel bassisten zweren bij buizenversterkers als transistorversterkers beter zijn. De Ampeg, Fender, Mesa Boogie, Hiwatt, Orange, Peavey, Traynor enz enz enz worden nog massaal verkocht. En ze worden ook zeker door profs gebruikt. Maar kennelijk hebben die het dus allemaal bij het verkeerde eind....
Ze zijn werkelijk fantastisch, de Ampeg buizenbakken en de Fenders, maar profs hebben meestal roadies, ik niet :?
Bij veel optredens, wat ik als liefhebber bezoek verbaas ik mij over de bands met de meest geweldige apparatuur en instrumenten, maar in de zaal of op het veld hoor ik daar eigenlijk weinig of niets van terug. Vooral het dynamische geluid van een Ampeg buizen installatie (absoluut mijn favo) wordt meestal compleet vergald door het enorme ego van de persoon in de geluidsbooth en de hoeveelheid aan subs.
Een optreden van Waylon bij ons in het park, Ivo Severijns op zijn Thunderbird en Ampeg installatie klonk somber, donker en modderig. Ik hoop toch niet dat dat zijn bedoeling was.
Op het zelfde festival een optreden van de 3JS met op bas Wilbrand Meischke met een Kemper, met zover ik kon zien geen backline klonk daarentegen wel dynamisch en gerafineerd. Is dat dan omdat de Kemper zo geweldg is of het ontbreken van een geluidstech zonder ego? Allemaal heel verwarrend.
Fender American DeLuxe V Jazz bas
Pearl Jazz bas
Contrabas
Harley Benton PJ-75 OW Vin­tage Series bass
Markbass CMD 121p combo
Markbass LM tube
2 x Ampeg SVT210av
Zoom MS-60b
Roland Micro Cube RX
Fender FXA2 in-ear monitor
Shure PSM300 wireless
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7184
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Help ik twijfel

Bericht door HNZ »

Kale kip schreef: 03 okt 2018, 11:03 Ik zou ze beide niet nemen. Ik zou ver weg blijven van buizen als het om basspelen gaat.
En als het niet om basspelen gaat?

Bijvoorbeeld balspelen?

Basspelen ≠ bas spelen...

:roll:
Plaats reactie