Bugera BV1001M Veyron Bass head

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
StingRay85
Berichten: 424
Lid geworden op: 10 apr 2012, 00:42

Re: Bugera BV1001M Veyron Bass head

Bericht door StingRay85 »

Er is een markt voor, zoveel is zeker. Net zoals in-ear.
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6227
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Bugera BV1001M Veyron Bass head

Bericht door AmericanIdiot »

Goose schreef: 18 nov 2018, 17:39 Allemaal leuk en aardig. Maar wat moet je ik godsnaam met een 1000 watt? Alsof je regelmatig speelt in de arena..... En dan nog. Tja misschien als je speelt in Motorhead en last hebt van je gehoor. Maar kom op mannen, 1000 watt....
Ik heb een Hartke gehad van 500 watt en ik heb nu een Randall van 500 watt. En die komen zelden tot nooit boven de 4 a 5.
Ik snap je reactie maar een beetje headroom is prettig. De stand van een master volume zegt weinig over het niveau waarop de eindtrap draait. Mijn Hartke ging boven standje 5 al clippen dus die zat daar aardig aan zijn max; als je input-stage optimaal benut wordt dan is het leuk dat de masterknop tot 10 gaat maar dat voegt niets meer toe.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Bugera BV1001M Veyron Bass head

Bericht door Muziekschuur »

Vraag me af hoe laag die amp echt gaat. En hoe die een 8x10 in bedwang houdt.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
arjan
Berichten: 1238
Lid geworden op: 13 apr 2004, 14:30

Re: Bugera BV1001M Veyron Bass head

Bericht door arjan »

Iemand moet het even proberen 🤣
loves a big bASS

mijn insta
mijn facebook
Veel gear... lekker boeie
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Bugera BV1001M Veyron Bass head

Bericht door MR. LEE »

Behringer past die klasse D eindversterker toe in veel meer spullen die ze op de markt brengen .
Hij zit ook in de BX2000H bass top.

2000 Watt zijn ze in geen 2000 jaar ( en de helft ook niet )

Die spullen werken allemaal best wel aardig , daar maak ik me nooit zo'n zorgen om.
Je garantie-periode kom je ook wel door.
Mocht er daarna ooit wat aan gaan mankeren , dan is repareren in de aller-meeste gevallen nooit meer een optie .
( geen reparatie-bedrijf kan uit commercieel oogpunt nog uit de voeten als je de nieuwprijs van het apparaat met een reparatie-factuur tegen het licht houdt. )

Uit oogpunt van milieu-belangen/bescherming is dit natuurlijk een schandalige ontwikkeling .
De elektronica-afvalberg wordt gedumpt op plaatsen in de wereld die ver van ons bed liggen , en waardoor er op arme drommels aldaar een zeer zware aanval op hun gezondheid wordt gepleegd ( die ademen gewoon zwaar giftige stoffen als beryllium en cadmium , etc in )

( Zomaar een klein gegeven voor met name alle oprechte stemmers op Groen Links :| )

Oke,....weg-pleuren dan maar weer ,....of je moet zelf nog handig zijn en over de middelen en kennis beschikken om 'm te fixen. ( voor zover die nog fixbaar is :roll: )
Spare parts zijn er bij lange na niet voor alle produkten/types , en de zoektocht/verkrijgbaarheid is alles behalve eenvoudig.

Hier staan die producten van Behringer niet alleen in .
Er zijn fancy/dure merknamen die gewoon 1 - op - 1 inwendig hetzelfde zijn als Behringer, omdat ze gewoon door diezelfde fabriek vervaardigd zijn.
Alleen de naam , logo en uiterlijk verschillen dan een beetje.
( de gangbare, nog eenvoudig te vervangen onderdelen zoals luidsprekers zijn dan zelfs voorzien van een andere naam/logo stickertje wat eroverheen geplakt zit , om 't te verhullen :lol: )
Laatst gewijzigd door MR. LEE op 24 nov 2018, 10:40, 9 keer totaal gewijzigd.
StingRay85
Berichten: 424
Lid geworden op: 10 apr 2012, 00:42

Re: Bugera BV1001M Veyron Bass head

Bericht door StingRay85 »

Electronica wordt wel gerecycleerd maar goed, ik deel je mening. Met kwaliteit en duurzaamheid heeft dit niets te maken. Race to the bottom
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Bugera BV1001M Veyron Bass head

Bericht door MR. LEE »

DominicMaertens schreef: 24 nov 2018, 08:25 Electronica wordt wel gerecycleerd maar goed, ik deel je mening. Met kwaliteit en duurzaamheid heeft dit niets te maken. Race to the bottom
Dus jij gelooft dat ALLES hergebruikt wordt ? ,....sprookjes ! :(

Uit oogpunt van een goed milieu-beleid zouden ALLE spullen weer DEGELIJK , upgradeble ( en repareerbaar ) gemaakt moeten worden.

Een wereld-probleem !
Laatst gewijzigd door MR. LEE op 24 nov 2018, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
arjan
Berichten: 1238
Lid geworden op: 13 apr 2004, 14:30

Re: Bugera BV1001M Veyron Bass head

Bericht door arjan »

[quote="MR. LEE" post_id=1568036 time=1543040791 user_id=10133

Uit oogpunt van milieu-belangen/bescherming is dit natuurlijk een schandalige ontwikkeling .
De elektronica-afvalberg wordt gedumpt op plaatsen in de wereld die ver van ons bed liggen , en waardoor er op arme drommels aldaar een zeer zware aanval op hun gezondheid wordt gepleegd ( die ademen gewoon zwaar giftige stoffen als beryllium in )

( Zomaar een klein gegeven voor met name alle oprechte stemmers op Groen Links :
[/quote]

Eerst worden de grondstoffen door arme afrikaanse drommels gedolven, daarna door arme chinese drommels in elkaar gezet om vervolgens weer bij die afrikaan in zijn achtertuin geflikkerd te worden :shock:
Erg sneu allemaal natuurlijk, dat dat nodig is voor onze consumptie maatschappij...
loves a big bASS

mijn insta
mijn facebook
Veel gear... lekker boeie
Gebruikersavatar
Galvanized
Berichten: 907
Lid geworden op: 14 okt 2012, 14:35

Re: Bugera BV1001M Veyron Bass head

Bericht door Galvanized »

Het valt mij op dat opvallend veel bassisten in de states spelen op bugera amps. Ik zie ze met regelmaat voorbij komen op Facebook
MUSIC MAN STINGRAY 5
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2175
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: Bugera BV1001M Veyron Bass head

Bericht door Goose »

Het is ook natuurlijk wel een hele luxe en sjieke naam. Daar willen de 'muricans graag mee shinen. Weet niet of ze wel weten dat het gewoon het submerk is van Behringer.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
Galvanized
Berichten: 907
Lid geworden op: 14 okt 2012, 14:35

Re: Bugera BV1001M Veyron Bass head

Bericht door Galvanized »

Ik denk niet dat ze daar weet van hebben
MUSIC MAN STINGRAY 5
Gebruikersavatar
arjan
Berichten: 1238
Lid geworden op: 13 apr 2004, 14:30

Re: Bugera BV1001M Veyron Bass head

Bericht door arjan »

Galvanized schreef: 24 nov 2018, 13:28 Ik denk niet dat ze daar weet van hebben
Als wij dat weten zal dat daar ook niet onbekend zijn lijkt me
loves a big bASS

mijn insta
mijn facebook
Veel gear... lekker boeie
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2175
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: Bugera BV1001M Veyron Bass head

Bericht door Goose »

@arjen, we hebben het hier wel over 'muricans. En als het maar veel watts heeft dan zal het wel goed zijn.
BIG, BIGGER, BIGGEST, BEST!
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
StingRay85
Berichten: 424
Lid geworden op: 10 apr 2012, 00:42

Re: Bugera BV1001M Veyron Bass head

Bericht door StingRay85 »

MR. LEE schreef: 24 nov 2018, 08:29
DominicMaertens schreef: 24 nov 2018, 08:25 Electronica wordt wel gerecycleerd maar goed, ik deel je mening. Met kwaliteit en duurzaamheid heeft dit niets te maken. Race to the bottom
Dus jij gelooft dat ALLES hergebruikt wordt ? ,....sprookjes ! :(

Uit oogpunt van een goed milieu-beleid zouden ALLE spullen weer DEGELIJK , upgradeble ( en repareerbaar ) gemaakt moeten worden.

Een wereld-probleem !
Ik moet die Chinese prul niet hebben hoor ;-)

Heb al 1200 echte A/B watts in een oude Sunn zitten. Ringkern trafo om u tegen te zeggen
Plaats reactie