Markbass CMD121P probleem

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Sam
Berichten: 174
Lid geworden op: 23 nov 2007, 00:58

Markbass CMD121P probleem

Bericht door Sam »

Ik heb sinds afgelopen week een bizar probleempje met mijn trouwe Markbasscombo (LM2 model uit 2010).

Ik heb een bas met actief-passief switch en in passieve modus werkt de versterker zonder probleem, maar in actieve modus, komt er geen geluid uit.

Eerst heb ik de batterij in de bas vervangen, maar het probleem blijft gewoon hetzelfde. Dan maar is de bas getest op een andere versterker (pjb bass cub), daar werkt de bas zonder probleem, zowel actief als passief.
Bij mijn andere basgitaren (2 passieve bassen en 1 akoestische met piezo en voorversterking) hebben geen problemen met de combo.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en/of kent iemand een goeie hersteller in de omgeving van Brussel?
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Markbass CMD121P probleem

Bericht door Rieno »

Als je de bas in je PJ stopt op de actieve stand, werkt ie dan op zowel de hoge impedantie als de lage impedantie goed? Het klinkt namelijk als een impedantieprobleem en dat zou dan aan de voorversterker in je bas kunnen liggen of aan de voorversterker in je combo. Je zou nog eens een 'normale' actieve bas kunnen proberen te regelen ergens om dat nog iets te kunnen testen. Wel prettig natuurlijk als je weet welke van de 2 weggebracht moet worden.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Sam
Berichten: 174
Lid geworden op: 23 nov 2007, 00:58

Re: Markbass CMD121P probleem

Bericht door Sam »

Met de PJB werkt de bas zowel op de hoge als lage impendantie goed.

Ik heb een tijdje geleden een nieuwe bas besteld die normaal gezien binnenkort klaar zou moeten zijn (al is dat altijd een beetje onvoorspelbaar bij Maruszczyk). Die gaat ook actief/passief zijn, dus dan kan ik het eens testen, want het kan inderdaad ook nog steeds aan de voorversterker in de bas liggen.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7641
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Markbass CMD121P probleem

Bericht door MR. LEE »

Het zou misschien wel eens een lek uitkoppel-elco'tje kunnen wezen in het versterkertje van de aktieve basgitaar.
... kijk eens op dat printje of je zo'n elco'tje kunt localiseren , en meet dat dan eens door ( of laat dat doen ).
Plaats reactie