Beginnerscombo

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rush
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 aug 2006, 19:35

Beginnerscombo

Bericht door Rush »

Ben nog op zoek naar een leuke basversterker. Mijn budget ligt om en nabij de 150 euro.
Binnenkort ga ik een GLX B-65 proberen, iemand ervaring met een GLX.

Welke versterkers zijn verder aan te raden.
Basses:
Sandberg California JM4
MMark
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 jul 2006, 10:50

Bericht door MMark »

Gebruikersavatar
Enfantterrible
Berichten: 229
Lid geworden op: 18 jan 2005, 17:51

Bericht door Enfantterrible »

Ik heb geen ervaring met deze combo, maar is dit geen gitaarversterker? Je hebt het toch over deze?
Ik zou geen gitaarversterker aanschaffen voor je bas.

Gezien je beperkte budget zou ik m.n. de tweedehandsmarkt in de gaten houden, en dan nog is € 150,- waarschijnlijk krap aan. Houd bijvoorbeeld Ashdowns in de gaten, of de Peavey TNT of TKO serie (deze gaan tweedehands voor hele redelijke bedragen de deur uit, hebben een heel aardig vermogen, en volgens mij ook een line out / DI out zodat je ook gemakkelijk over een PA kunt spelen - die wens had je toch laten vallen in jouw andere topic?)
En hoe kun je zeker weten dat het koelkastlampje uitgaat als je de koelkastdeur dicht doet?

Bass Collection SB325, Squier Precision Special V
Trace Elliot GP7 Series 6
Boss ODB-3, Aphex 204 Aural Exciter / Big Bottom
Gebruikersavatar
Rush
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 aug 2006, 19:35

Bericht door Rush »

Nee het is deze

Het zou leuk zijn als ie gemakkelijk is aan te sluiten op een PA systeem, maar dat is niet direct nodig
Basses:
Sandberg California JM4
Gebruikersavatar
Vaze
Berichten: 1287
Lid geworden op: 01 mar 2006, 23:11

Bericht door Vaze »

Ik ben hem al in ekele winkels tegengekomen, maar nog geen enkele keer geprobeerd.
Gebruikersavatar
Danthaman
Berichten: 3936
Lid geworden op: 31 mei 2006, 18:19

Bericht door Danthaman »

Ik denk persoonlijk dat 65W leuk is voor thuis (hoewel je je buren er waarschijnlijk best gek mee kunt maken) maar voor een repetitie ruimte toch te weinig, laat staan voor een optreden..
Alles Is Simpel...
Gebruikersavatar
Vaze
Berichten: 1287
Lid geworden op: 01 mar 2006, 23:11

Bericht door Vaze »

Jep, zoals danthaman zegt. Ik heb een 60 watt, en das teveel voor thuis, maat te weinig voor met een repetitie. Voor een optreden gebruikte ik de versterker van een vriend van me.
Gebruikersavatar
Enfantterrible
Berichten: 229
Lid geworden op: 18 jan 2005, 17:51

Bericht door Enfantterrible »

Oh sorry, dat was dus de gitaarvariant :oops:

Zover ik kan beoordelen heeft deze geen line-out of DI out; de headphone-uitgang zou ik niet op een line-in van een PA aansluiten gezien het behoorlijke verschil in impedantie.

Verder is 65 watt aan de krappe kant; als het een beetje een 'efficiënte' combo is (veel dB voor dit vermogen), dan is een repetitie misschien nog te doen (ik heb vroeger nog bijna een jaar gerepeteerd op een 50 watt Peavey basic 112, en dat trok deze Peavey nog aardig), maar bij een evt. optreden kom je echt vermogen tekort vrees ik.
En hoe kun je zeker weten dat het koelkastlampje uitgaat als je de koelkastdeur dicht doet?

Bass Collection SB325, Squier Precision Special V
Trace Elliot GP7 Series 6
Boss ODB-3, Aphex 204 Aural Exciter / Big Bottom
Gebruikersavatar
Rush
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 aug 2006, 19:35

Bericht door Rush »

Danthaman schreef:Ik denk persoonlijk dat 65W leuk is voor thuis (hoewel je je buren er waarschijnlijk best gek mee kunt maken) maar voor een repetitie ruimte toch te weinig, laat staan voor een optreden..
Haha, van die buren heb ik geen last. Wij wonen in een boerderij in het veld. De dichst bijzijnde buren wonen enkele honderden meters verderop.


Zijn er verder geen ervaringen met de GLX B-65?
Basses:
Sandberg California JM4
Plaats reactie