Engl 1030 Rackhead?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Re: Engl 1030 Rackhead?

Bericht door Bolobass »

Beste wensen ;)

De cab waar ik over speel is een 4x12 ferrolite van basstown (bestaat niet meer geloof ik) een vrij modern geluid. Past goed in het straatje Hartke-SWR-MesaBoogie Carbine. Soms gebruik ik een buizenpreamp (Verellen meatsmoke pre en een cali76 compressor) om het geluid te kleuren, de Engl versterkt gewoon wat je er in stopt en geeft geen sjoege.

De EQ is effectief, wat treble er af en je klinkt meteen dikker. Je krijgt echt nooit een buizen-achtige vervorming natuurlijk, en je kan flink boosten voor er iets vervormt.

De demo's die ik op YouTube zie doen de 1030 geen enkel recht. Mijn ervaringen zijn met een strakke, luide, betrouwbare versterker in een handzaam en draagbare unit.
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Re: Engl 1030 Rackhead?

Bericht door rensbass »

Thanx,
K ben een beetje aan t rondsnuffelen, de send/return is wel een beetje ongebruikelijk, met een stereo-jack.
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Re: Engl 1030 Rackhead?

Bericht door Bolobass »

Er gaan toch meestal dingen zoals uitgebreide eq effecten of Loopers in de send/return? Is een jack dan niet handig?
Ik gebruik hem niet, dus geen idee. Wel lekker dat ie niet zo diep is trouwens. Nu passen mijn kabels opgerold achter in de rack-case.
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Engl 1030 Rackhead?

Bericht door Muziekschuur »



Geweldig geluid.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Engl 1030 Rackhead?

Bericht door Unlord »

Toch vreemd dat de marketing van deze amp (en de 1020) zo slechts is. Zelfs de beschrijving op de Engl website is beperkt. Er staat dat je een manual kunt downloaden, maar die is niet te vinden. Alleen die van de 1060. Zal dus best een goeie amp zijn, maar het is duidelijk geen prioriteit voor Engl. Van un Ironbass 1055 nemen ze niet eens de moeite om naar een manual te verwijzen.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Re: Engl 1030 Rackhead?

Bericht door deevit »

Bolobass schreef: 02 jan 2019, 12:17 Er gaan toch meestal dingen zoals uitgebreide eq effecten of Loopers in de send/return? Is een jack dan niet handig?
Zeker wel, maar doorgaans zie je twee mono jacks, niet een stereo.
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Re: Engl 1030 Rackhead?

Bericht door rensbass »

K zou er graag een aparte send return op zien, of een poweramp in.
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Engl 1030 Rackhead?

Bericht door AmericanIdiot »

Als dat de showstopper moet zijn... je kunt altijd een verloopkabel maken van stereojack naar 2x mono contrajack.

En alleen poweramp IN is nog eenvoudiger...enkel een stereojack aan je kabel volstaat dan.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Re: Engl 1030 Rackhead?

Bericht door rensbass »

Mwa,.. showstopper, k ben alleen aant rondkijken, de peavey headliner 1000 lijkt me ook wel tof.
Failure is always an option.
Plaats reactie