Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door rsint »

HaveBlue schreef: 17 feb 2019, 21:54
rsint schreef: 17 feb 2019, 18:52 “Inspired by neve” 😂
Sound liegt niet :wink: :D

Ik raak telkens meer onder de indruk van de preamp. Ik heb vanavond een eerste aanzet opgenomen voor een internetsamenwerking (Mr. Crowley van Ozzy Osbourne) en ben heel erg blij met het geluid. Je hoort met het origineel erbij gemixed al dat het geluid echt draagt door de dikheid en de helderheid die de preamp levert. Morgenavond geen bandrepetitie dus dan nog eens opnemen met een mix van de pre en de stereo poweramp door de Club- of Lo Cab :cheer:
Waar zet jij je pre en je power amp op?
Ik heb de poweramp nu op 5 en de gain op groen met heel afentoe rood, iets voorbij 13 uur als ik slap op de lage b en dan de master naar smaak.
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door HaveBlue »

rsint schreef: 17 feb 2019, 22:32 Waar zet jij je pre en je power amp op?
Gain zodat 'ie niet clipped, master van de pre op 0dB en vervolgens volume regelen met de poweramp.
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door rsint »

HaveBlue schreef: 17 feb 2019, 21:54
rsint schreef: 17 feb 2019, 18:52 “Inspired by neve” 😂
Sound liegt niet :wink: :D

Ik raak telkens meer onder de indruk van de preamp. Ik heb vanavond een eerste aanzet opgenomen voor een internetsamenwerking (Mr. Crowley van Ozzy Osbourne) en ben heel erg blij met het geluid. Je hoort met het origineel erbij gemixed al dat het geluid echt draagt door de dikheid en de helderheid die de preamp levert. Morgenavond geen bandrepetitie dus dan nog eens opnemen met een mix van de pre en de stereo poweramp door de Club- of Lo Cab :cheer:
Hmmmmmm......misschien wel leuk om te delen met ons :dance:
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2897
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Spaghettihout »

Ik zit te denken aan die Lo Cab met een Club Cab, maar ik wil eigenlijk weten of dit goed zou gaan met een TC Electronic BH250 of een Warwick WA300, ik heb nog geen enkele top of cab, dus het zou mijn eerste set zijn, ik speel nu over een Hartke HD50 combootje, leuk voor thuis.

Edit: waarschijnlijk is alleen de Club cab voorlopig voldoende, maar aan de andere kant zou het leuk zijn om al klaar te zijn voor de eventuele toekomst he?
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door rsint »

In welk opzicht zou het niet goed gaan? Qua vermogen? Of hoe het klinkt?
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2897
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Spaghettihout »

rsint schreef: 20 feb 2019, 22:53
Spaghettihout schreef: 20 feb 2019, 21:01 Ik zit te denken aan die Lo Cab met een Club Cab, maar ik wil eigenlijk weten of dit goed zou gaan met een TC Electronic BH250 of een Warwick WA300, ik heb nog geen enkele top of cab, dus het zou mijn eerste set zijn, ik speel nu over een Hartke HD50 combootje, leuk voor thuis.

Edit: waarschijnlijk is alleen de Club cab voorlopig voldoende, maar aan de andere kant zou het leuk zijn om al klaar te zijn voor de eventuele toekomst he?
In welk opzicht zou het niet goed gaan? Qua vermogen? Of hoe het klinkt?
Eh...beide? Ik heb geen flauw idee of deze componenten zouden matchen, natuurlijk moet je het eerst gehoord hebben, maar qua impedantie en watts zou het toch wel kunnen?
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door rsint »

Jahoor, dat is geen probleem. Versterker is 250 watt op 4ohm, dus ongeveer 150 watt op 8ohm. Die tc is redelijk neutraal kwa klank, dus je hebt niet snel het probleem dat een klank eigenschap van een speaker gaat overheersen.
Ik heb de cab’s niet maar volgns mij zijn die ook redelijk neutraal.
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2897
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Spaghettihout »

Thnx!
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door HaveBlue »

Spaghettihout schreef: 20 feb 2019, 21:01 Ik zit te denken aan die Lo Cab met een Club Cab
De Club en Lo zijn op zichzelf al goede cabs en de kracht zit voor mij in de combinatie. De Lo heeft op het gehoor merkbaar meer laag dan de Club (hoewel dat ook suggestie kan zijn door het meer aanwezige mid en hoog van de Club). Mijn mening: als je 300€ kapot slaat op een Club doe je jezelf tekort als je er niet ook voor 250€ een Lo cab onder zet :jaaaaa: :D

Edit: ik zou de BH250 overigens laten voor wat het is en iets meer uitgeven aan een amp met instelbare gain zoals een Markbass Little Mark 250 Black Line of de Warwick die je noemt.
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2897
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Spaghettihout »

HaveBlue schreef: 21 feb 2019, 10:12
Spaghettihout schreef: 20 feb 2019, 21:01 Ik zit te denken aan die Lo Cab met een Club Cab
De Club en Lo zijn op zichzelf al goede cabs en de kracht zit voor mij in de combinatie. De Lo heeft op het gehoor merkbaar meer laag dan de Club (hoewel dat ook suggestie kan zijn door het meer aanwezige mid en hoog van de Club). Mijn mening: als je 300€ kapot slaat op een Club doe je jezelf tekort als je er niet ook voor 250€ een Lo cab onder zet :jaaaaa: :D

Edit: ik zou de BH250 overigens laten voor wat het is en iets meer uitgeven aan een amp met instelbare gain zoals een Markbass Little Mark 250 Black Line of de Warwick die je noemt.
Die warwick is van hetzelfde bedrag, dus dat zou mooi zijn.. Dat van die Cab's heb je helemaal gelijk in, zo denk ik er ook over, zat dan alleen nog met die amp te koekeloeren, natuurlijk zou ik het liefste die Hellborgjes erbij pakken, maar dat laat mijn budget niet toe helaas....

Die amp's ga ik me nog eens even in verdiepen, zat eigenlijk eerst naar zo'n Reidmar te staren, maar ik vind het nogal een uitgave...
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1909
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door CaptainSlow »

rsint schreef: 15 feb 2019, 11:10 Voor het geval je je afvraagt waarom die stereo eindtrap zo ontzettend zwaar is........ :shock:
Het plaatje komt uit deze review:
https://www.thomann.de/de/prod_pdfrevie ... 911172.pdf
Afbeelding
Ik zit het plaatje van de poweramp te bekijken, ik vroeg me af hoe het voedingsgedeelte is opgezet.

Dat zwarte ronde ding in het midden heeft de vormfactor van een ringkerntrafo. De draden lopen naar de "witte vierkantjes" links en rechts, daar lijken 2 grote elco's onder te zitten maar die lijken me wat klein voor een klassieke gelijkrichttrap.
Of is zwarte ding een schakelende voeding?

Verder links en recht een eindtrap, gaan via de trafo's naar de grote PBA in het midden met de relais en zo.
Maar die grote chip op het PBA in het midden, wat zou daar de functie van kunnen zijn?
De amp heeft alleen een volumeregeling, geen DSP of zo.

Thx
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door rsint »

Ik heb geen idee eerlijk gezegd? Hier een enkel kanaals versie, misschien ze je het zo beter.
Afbeelding
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Sjtevel 1984 »

HaveBlue schreef: 13 feb 2019, 16:34 Zal op een later moment mijn HPF eens in de effectsloop hangen en zien wat dat met het karakter doet.
En? Al geprobeerd?
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door HaveBlue »

Sjtevel 1984 schreef: 24 feb 2019, 13:53 En? Al geprobeerd?
Nee. En die houd je tegoed - mijn poweramp is retour Thomann vanwege het feit dat 'ie niet zo stil is als je mag verwachten. Een 50hz hum die de versterker zelf maakt en via de terminals over de speakers gooit. Met name bij de Club Cab vervelend. Het ging gedurende de avonden dat ik ermee speelde meer en meer tegen staan :?

Een nieuwe stereo amp is onderweg :)
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Sjtevel 1984 »

Keep us posted! Maar met Thomann zal dat wel goedkomen. :jaaaaa:
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Plaats reactie