Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Nieltse
Berichten: 540
Lid geworden op: 14 apr 2010, 10:39

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Nieltse »

Ik had dat ook, ik vond voorheen elke 15 inch waar ik een keer op inprikte een bak stront. alleen maar sub, aan het einde van de zaal pas hoorbaar.

De Club cab vergelijk ik zo met een 4x10. Ik heb nu iedere keer als ik em aansluit dat ik niet aan mijn knoppen wil/hoef te draaien en dat is best bijzonder!
:facepalm:
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2897
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Spaghettihout »

Nieltse schreef: 18 mar 2019, 10:24 Ik had dat ook, ik vond voorheen elke 15 inch waar ik een keer op inprikte een bak stront. alleen maar sub, aan het einde van de zaal pas hoorbaar.

De Club cab vergelijk ik zo met een 4x10. Ik heb nu iedere keer als ik em aansluit dat ik niet aan mijn knoppen wil/hoef te draaien en dat is best bijzonder!
Gebruik jij de CC als standalone, ook met een optreden?
Thuis is dat voor mij natuurlijk voldoende, maar ben benieuwd of dat voldoende is met een kleine zaal oid..
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Dommel'd »

HaveBlue schreef: 18 mar 2019, 09:54
Dommel'd schreef: 17 mar 2019, 18:53 De Lc en Bc zijn besteld , ik ben benieuwd :D mocht het niets zijn dan staan ze me iig goed in de repetitie ruimte boor dit geld valt er gene bult aan te vallen
Je zult er ongetwijfeld over nagedacht hebben maar de combi Big Cab en Lo Cab doet 2,7 Ohm. Kan je Glock dat aan?
Excuus ik bedoelde de lo en club :wink:
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door HaveBlue »

Spaghettihout schreef: 18 mar 2019, 10:30 Gebruik jij de CC als standalone, ook met een optreden?
Thuis is dat voor mij natuurlijk voldoende, maar ben benieuwd of dat voldoende is met een kleine zaal oid..
Ik kan niet voor Nieltse spreken maar ik kan mij geen situatie heugen waar de Club Cab als podium-monitor qua geluidsdruk voor mij niet zou voldoen. De tijden van 120dB podiumgeluid zijn (gelukkig) verleden tijd :D
Dommel'd schreef: 18 mar 2019, 11:25 Excuus ik bedoelde de lo en club :wink:
Nice one! :jaaaaa:
Laatst gewijzigd door HaveBlue op 18 mar 2019, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Gebruikersavatar
Nieltse
Berichten: 540
Lid geworden op: 14 apr 2010, 10:39

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Nieltse »

Spaghettihout schreef: 18 mar 2019, 10:30
Nieltse schreef: 18 mar 2019, 10:24 Ik had dat ook, ik vond voorheen elke 15 inch waar ik een keer op inprikte een bak stront. alleen maar sub, aan het einde van de zaal pas hoorbaar.

De Club cab vergelijk ik zo met een 4x10. Ik heb nu iedere keer als ik em aansluit dat ik niet aan mijn knoppen wil/hoef te draaien en dat is best bijzonder!
Gebruik jij de CC als standalone, ook met een optreden?
Thuis is dat voor mij natuurlijk voldoende, maar ben benieuwd of dat voldoende is met een kleine zaal oid..

Heb er nog niet mee op de buhne gestaan, maar wel met 1 Warwick WCA 112 en daarmee kon ik al uit de voeten.

Kan me ook niet voorstellen dat de club cab niet voldoende zou zijn, ik heb serieus mezelf nog niet zo goed kunnen horen in de oefenruimte zonder stevig te moeten blazen met me amp.

Dat filmpje wat Andy Irvine voor warwick heeft gemaakt over die Hellborg serie, klopt echt. Die kasten zijn gemaakt voor kwaliteits geluid en hoorbaarheid van jezelf op het podium, niet om een zaal te vullen, dat doet de PA wel voor je!
:facepalm:
patrick frijters
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 jan 2011, 08:29

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door patrick frijters »

Pre-amps zijn al uitverkocht!?
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Dommel'd »

8A4A60C7-5C63-4A0B-BFFB-7788A0E47F9B.jpeg
Ik moet zeggen ; fuuuuuck ik ben echt een blije hamster :lol:

Ben nog wat aan het prullen met de eq op mijn glock want heb die al echt een lange tijd niet gebruikt , Laar potverdikkie er komt toch wel echt een super geluid uit die cabs. Ik blijf nog steeds een fervent aanhanger van VdK maar deze bevallen me ook echt prima . Ik ben benieuwd met de repetitie
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2897
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Spaghettihout »

Netjes Dommel'd, wel een aardige stapel zo zeg, en ja, dat geluid...... :worship: :jam: :kwijl:
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door rsint »

Lekkere stapel hout daar :dance:

Ik blijf toch wel nieuwsgierig naar het geluid van die cab’s.
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door HaveBlue »

patrick frijters schreef: 20 mar 2019, 17:18 Pre-amps zijn al uitverkocht!?
Hé-le-maal op :cheer:

(anderhalve maand geleden al overigens)

Afbeelding
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Gebruikersavatar
bazz59
Berichten: 3724
Lid geworden op: 09 jul 2007, 23:26

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door bazz59 »

Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Gebruikersavatar
SlowKarma
Berichten: 174
Lid geworden op: 13 feb 2008, 15:39

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door SlowKarma »

Ik twijfel een beetje. Bas met 2 akoestische, microfoon versterkte gitaren. Hoe denken jullie dat dat samengaat met de 15 inch van de CC op lage volumes?
Yo no soy tonto!
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door HaveBlue »

SlowKarma schreef: 27 mar 2019, 13:16 Ik twijfel een beetje. Bas met 2 akoestische, microfoon versterkte gitaren. Hoe denken jullie dat dat samengaat met de 15 inch van de CC op lage volumes?
Doel je op zowel bas als twee akoestische gitaren over één cabinet? Zonee, de CC is meer dan voldoende (lees: overkill) als de enige twee andere instrumenten in je band twee versterkte akoestische gitaren zijn :jaaaaa:
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Gebruikersavatar
SlowKarma
Berichten: 174
Lid geworden op: 13 feb 2008, 15:39

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door SlowKarma »

Nee, alleen de (electrische) bas over de CC. Overkill heb je altijd met 2 akoestische gitaren :). Gaat mij meer om het geluid op een laag niveau wat spreiding en spectrum betreft. Dat het niet te zwaar wordt, zeg maar.
Yo no soy tonto!
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2897
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Warwick Hellborg in de uitverkoop bij Thomann

Bericht door Spaghettihout »

Ik denk dat je dan prima af bent met de CC, ik heb 'm thuis in de woonkamer staan en hij geeft een prima geluid op laag volume, ik kan gewoon oefenen zonder koptelefoon terwijl de kids liggen te slapen.
Plaats reactie